دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

عملیات مقاومت

کد خبر: 1248694

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

عملیات مقاومت

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

شریعتمداری: از میان برندگان صلح نوبل یک نفر را آدرس بدهید که جنایتکار نبوده است؟!

ماجرای انتخاب نرگس محمدی برای دریافت صالح نوبل امسال با استقبال اپوزیسیون مواجه شده است، موضوعی که مدیرمسئول روزنامه کیهان درباره‌اش نوشته: فقط نیم‌نگاهی به دریافت‌کنندگان جایزه صلح‌نوبل بیندازید. هنری کیسینجر، انور‌سادات، مناخم بگین، دالائی لاما (روحانی بودائی و عامل آمریکا برای مقابله با چین)، گورباچف عامل فروپاشی شوروی سابق، اسحاق رابین، شیمون پرز، شیرین عبادی حمایت‌کننده از جنایت شاه در قتل‌عام زنان در قم، بوش، جیمی کارتر، اوباما و... آیا در میان این افراد و ده‌ها نمونه مشابه دیگر حتی یک نفر را می‌توانید آدرس بدهید که جنایتکار نبوده است؟! بلافاصله بعد از خبر اعطای جایزه صلح‌نوبل به نرگس محمدی، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، رئیس جبهه اصلاحات (به یاد ‌آورید ملاقات خاتمی با جرج سوروس، سرمایه‌دار صهیونیست آمریکایی، قبل از فتنه ۸۸ و اظهارات نتانیاهو که اصلاح‌طلبان را بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در داخل ایران نامیده بود و...‌) بایدن، گوترش و بسیاری از جنایتکاران دیگر به او تبریک گفتند. جایزه اخیر صلح نوبل و کسانی که به دریافت‌کننده آن تبریک گفته و برایش کف و سوت زده‌اند افتخار بزرگ و تازه‌ای در کنار سایر افتخارات جمهوری اسلامی ایران است. زیرا گفته‌اند - و حکیمانه نیز هست- که «تعرف الاشیاء باضدادها ... هر چیزی را از ضد آن می‌توان شناخت‌». بنابر‌این بدیهی است دریافت‌کننده این جایزه و حامیانش که به جنایات بی‌شمار علیه انسانیت و بشریت شهره آفاق هستند سند غیر‌قابل‌انکاری از انسانیت و بشر‌دوستی جمهوری اسلامی ایران تلقی می‌شود.

 

فرهیختگان عنوان کرد: تناقضات خاطرات روحانی

تیم رسانه‌ای حسن روحانی هر از گاهی مطالبی را برای دفاع از عملکرد دولت وی منتشر می‌کند با اندکی بررسی در صحت آنها تردید ایجاد می‌شود.

روزنامه فرهیختگان با اشاره به تازه‌ترین مورد در این زمینه نوشته: برای تیم دیپلماسی که تماس تلفنی با اوباما و قدم زدن با وزیرخارجه آمریکا در خیابان‌های نیویورک را دستاورد سیاست خارجی خود می‌دانست، چندان تعجب‌برانگیز نیست اگر الان هم عدم اقبال برای خارج کردن برجام از بن‌بست را فراهم نشدن امکان دیدار مستقیم با ترامپ بداند. این روزها و در حالی که سیاست خارجی ایران با برنامه‌ریزی متفاوتی از دولت‌های یازدهم و دوازدهم در حال پیشروی است، تلاش‌های زیادی از جانب تیم سابق سیاست خارجی ایران می‌شود تا این روایت را از ماجرا ارائه بدهند که دلیل عدم اقبال ایران و محقق نشدن آنچه از سیاست‌خارجی مورد انتظار دولت بود، به خاطر آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ بود و در غیراین‌صورت اقبال بیشتری نصیب ایران می‌شد؛ فارغ از صحت و سقم این ادعا اما می‌توان گفت در نگاه تیم دولت سابق، تقلیل معادلات پیچیده سیاست خارجی کشورها به اشخاص بدون در نظرگرفتن سیاست‌های کلان هرکشور احساس می‌شود.

 

جام جم: عملیات مقاومت، عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را به تاخیر انداخت

طوفان الاقصی شکست سیاسی، نظامی و امنیتی سنگینی را برای صهیونیست‌ها را رقم زد به‌طور که تصویرسازی‌شان از شکست‌ناپذیری خود را به کلی بهم ریخت.

روزنامه جام جم در تحلیل پیامدهای این عملیات نوشته:‌ در حوزه داخلی رژیم صهیونیستی، قطعا شکاف‌ها و مصائب مختلفی برای نتانیاهو و دولتش ایجاد خواهد شد تا جایی که به اعتقاد نگارنده، دولت نتانیاهو مجبور به استعفا خواهد شد. در منطقه چند موضوع مهم مورد توجه قرار خواهد گرفت که اولین آن بحث عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی است که یقینا با تاخیر جدی برای کشورهایی همراه خواهد بود که پیش از این در این زمینه در حال فکر کردن و تأمل بودند. عملیات اخیر، این کشورها را به این فکر خواهد انداخت که رژیم صهیونیستی که در حال فروپاشی است چطور می‌تواند تمنیات آنها را برآورده کند. موضوع مقاومت به‌عنوان یکی از نقش‌آفرینان اساسی روابط بین‌الملل، یک‌بار دیگر استحکام قابل‌توجهی پیدا کرد و اثبات کرد که امروز مقاومت به‌عنوان یکی از بازیگران و نقش‌آفرینان اصلی در حوزه روابط بین‌الملل است.

 

نگاه صبح نو به سناریونویسی تازه حجاریان؛ فرار از دو قطبی «خیابان- صندوق»

تئوریسین جریان اصلاحات در مصاحبه‌ای گفته: «از انتخابات تا خیابان، منازل زیادی وجود دارد؛ یعنی تاکتیک‌های مختلفی در دنیا تجربه شده است که اصولگرایان به آن جاهل هستند و این جهل‌شان ناشی از نخواندن تاریخ سیاسی کشور‌های مختلف است؛ لذا نباید کسی در دام گفتمان‌سازی امنیتی بیفتد. من دوقطبی «صندوق یا خیابان» را مغالطه‌آمیز می‌دانم، زیرا سیاست‌ورزی منحصر در این دو مقوله نیست.»

روزنامه صبح نو در این رابطه نوشته: با شکست سنگین طیف تندرو جریان اصلاحات و تقریبا بی‌اثر بودن فتنه سلبریتی‌ها در به تعبیر خودشان سقوط نظام، سعید حجاریان در پاسخ به این سرخوردگی تندروهای اصلاحات نقشه دیگری را طراحی کرده و با غروری خاص گفته که اصولگرایان و هسته سخت قدرت در ایران نسبت به آن جاهل هستند.

ترجمان اظهارات او این است که درست است در شهریور سال گذشته و پروژه مهسا و اعتراضات خیابانی، نتیجه‌ای به دست نیامد؛ اما این به معنای شرکت در انتخابات و حضور پای صندوق رأی نیست.

اینکه تئوریسین جریان اصلاحات گفته از انتخابات تا خیابان، منازل زیادی وجود دارد، به معنای این است که دیگر پروژه‌های انقلاب رنگی، رأی من کو و همه سیاست‌های حول محور انتخابات که در گذشته اجرا شده، به حد اشباع رسیده و حالا باید سناریوهای جدیدتری را حول موضوعات دیگری پی‌ریزی و برنامه‌ریزی کنیم که در دنیا تجربه شده است.

 

جوان: کدام گروه سیاسی بر استفاده از گزینه تحریم پافشاری می‌کند؟

سید محمود میرلوحی، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب بخشی از حاکمیت را متهم کرده که علاقه‌ای به مشارکت بالا در انتخابات ندارند. او این جمع را با عبارت «گروهی که در لایه‌های قدرت حضور دارند»، توصیف کرده است.

روزنامه جوان با ذکر این مطلب نوشته: آیا از یکی دو سال قبل از هر انتخاباتی، اصلاح‌طلبان موج صحبت در مورد تحریم یا مشارکت در انتخابات را به راه نمی‌اندازند و شرکت نکردن در انتخابات را به عنوان یک گزینه پیش روی مخاطبان خود قرار نمی‌دهند؟ این در حالی است که در جریان رقیب اصلاح‌طلبان یا حتی در اندیشه رهبران نظام گزینه‌ای به عنوان «عدم مشارکت در انتخابات» وجود ندارد و همه مردم مکلف به شرکت در انتخابات هستند، چه تکلیف شرعی و چه تکلیف ملی.

باز هم فرض را بر درستی ادعای میرلوحی بگیریم و بگوییم که بخشی از حاکمیت مخالف مشارکت مردم در انتخابات است. اگر میرلوحی واقعاً اینگونه فکر می‌کند، باید اصلاح‌طلبان را به این سمت ببرد که مردم را تشویق به حضور در انتخابات کنند و این گونه علیه خواسته آن لایه‌های حاضر در قدرت عمل کنند. چرا میرلوحی از مردم نمی‌خواهد با حضور پرتعداد و حداکثری در انتخابات، برنامه این لایه‌های حاضر در قدرت را به هم بریزند؟

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها