دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

رونالدو ، اپوزیسیون، افسردگی و سایر قضایا

کد خبر: 1245307

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

رونالدو ، اپوزیسیون، افسردگی و سایر قضایا

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

کیهان عنوان کرد: همذات‌پنداری افراطیون اصلاح‌طلب با جبهه سرشکسته خارجی

به نظر برخی جریان‌های داخلی نیز همچون اپوزیسیون خارج از کشور منتظر اتفاقی غیرعادی و بی‌نظمی در سطح شهرها بودند و حالا که انتظارشان برآورده نشده نمی‌توانند ناراحتی خود را پنهان کنند.

روزنامه کیهان در این خصوص نوشته: در حالی که گروهک‌های ضدانقلاب خارج‌نشین و کارفرمایان آنها در سیا و موساد و ام‌آی6، خسارت‌دیدگان اصلی شکست پروژه آشوب‌افکنی محسوب می‌شوند، برخی افراطیون مدعی اصلاح‌طلبی نیز با آن جبهه سرشکسته خارجی احساس همذات‌پنداری می‌کنند! برخی محافل مدعی اصلاح‌طلبی که دم‌شان با دم گروهک‌ها گره خورده، با یک روز تاخیر، مشغول عملیات رسانه‌ای به نفع جریان شکست‌خورده شدند چنان‌که روزنامه هم‌میهن افسردگی گسترده هم‌طیفان سیاسی خود را به مردم نسبت داد. روزنامه اعتماد آذرماه سال گذشته، تیتر اصلی خود را به «جنبش مهسا» اختصاص داده و سعی کرده بود از یک شورش و شرارت سازمان‌یافته تروریستی با مقصد ویرانی‌طلبی و تجزیه ایران، یک جنبش ملی و مدنی بسازد. اما امسال در فردای سالگرد درگذشت مهسا امینی و فراخوان کذایی ترجیح داد رویش را به سمت دیگری برگردانده و اصلا به این موضوع نپردازد که اگر آن آشوب سازمان‌یافته خارجی واقعا جنبش بوده، پس مردم در سالگرد فوت مهسا امینی کجا بوده‌اند که هیچ بروز خیابانی پیدا نکرده و خود این روزنامه هم با تجاهل از کنار تودهنی مردم به فراخوان شبکه خارجی عبور کرده است؟! در موضوع اقدامات اطلاعاتی و امنیتی هم عجیب است که امثال جبهه اصلاحات و نشریات زنجیره‌ای همسو، با وجود داعیه اصلاح‌طلبی (پذیرفتن نظام و فعالیت زیر چتر آن) درست همانند گروهک‌های برانداز ورشکسته موضع می‌گیرند و ناراحتند از اینکه اجازه عرض‌اندام به اشرار و اوباش و تروریست‌های جنایتکار داده نشده است!

 

همشهری: استقبال از رونالدو ضدانقلاب را عصبانی کرد

ورود رونالدو به ایران و انتشار تصاویری از کم‌وکیف استقبال از وی با تحلیل‌های مختلفی روبرو شده است. برخی میزان استقبال را تحقیرآمیز و دارای اشکال می‌دانند و برخی دیگر آنرا امری عادی تلقی می‌کنند.

روزنامه همشهری در این ارتباط نوشته: خبر شکست یزدانی مقابل تیلور را تبدیل کردند به پروژه تحقیر مردم ایران. چرا؟ چون جامعه ایرانی فارغ از برد و باخت احساس قدرت و غرور داشت. هواداری طبیعی و استقبال از رونالدو نیز ضدانقلاب را عصبانی کرد. کسانی که تا دیروز میدان داران اصلی فرهنگ شهرت و سلبریتی سازی بودند امروز هواداری را بهانه تحقیر ملی کردند. هواداری جزء لاینفک دنیای جدید رسانه است. به بازیکن و بازیگر هم خلاصه نمی شود. آیا جریانی که از شکست هیمنه ایران خوشحال می شود، ممکن است دلسوز هویت ایرانی باشد؟ او عصبانی است، از شادی مردم، روح و روانش به هم می‌ریزد. خاصه وقتی این شادی مردمی همراه با بی اعتنایی و تحقیر ضدانقلاب در فراخوان 52 شهریور باشد. برای او فرقی نمی کند این شادی از آزادشدن پول های بلوکه شده باشد یا اخلاق و جوانمردی و ملی گرایی تیم کشتی یا استقبال از یک ستاره فوتبال.

 

شریعتمداری: اپوزیسیون سایر کشورها از شخصیت‌های برجسته تشکیل شده اما اپوزیسیون کشور ما یک مشت آدم‌نمای بی‌شخصیت و اجق وجق‌های علاف‌اند

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی از اپوزیسیون شانس نیاورده نوشته: گروه‌ها و جریانات اپوزیسیون در بسیاری کشورها از شخصیت‌های برجسته، کارشناس، دانشمند، هنرمند، مقاوم، صاحب فکر و ‌اندیشه و... تشکیل شده است. حالا به اپوزیسیون کشور خودمان نگاه کنید. چه می‌بینید؟! یک مشت آدم‌نمای بی‌سواد، بی‌شخصیت، اجق وجق‌های علاف، نان به نرخ روز‌خور، کاسه‌لیس بیگانه، وطن‌فروش، نوکر صفت و... غیر از این است؟! اپوزیسیون در کشورهای دیگر از عضویت برخی هنرمندان صاحب‌نام برخوردارند و اپوزیسیون کشور ما، تعدادی هنرپیشه‌نما را جذب کرده است که اگر هر چه داشته باشند، هنر ندارند! گروه‌های اپوزیسیون کشور ما، هر چند روز یک‌بار با هم ائتلاف می‌کنند و به بن‌بست که می‌رسند یکدیگر را به باد فحش و ناسزا (بخوانید بسزا) می‌گیرند. مثل اسب‌های درشکه که وقتی به سربالایی می‌رسند و توان حرکت ندارند، همدیگر را گاز می‌گیرند. این به آن می‌گوید شعورت از گاو کمتر است! آن بر سر این که در حال سخنرانی است داد می‌زند که بع بع نکن! آن به این پرخاش می‌کند که چرا نوار صوتی جلسه محرمانه را به ماموران اطلاعاتی نظام داده‌ای؟! و... این قصه سر دراز دارد... بخشکی‌شانس! این هم شد اپوزیسیون؟!

 

جام جم مطرح کرد: سناریوی‌سیاسی با کلید‌واژه افسردگی ایرانیان!

برخی رسانه‌ها که زمینه اصلی فعالیتشان سیاسی و تریبون جریان‌هایی خاص هستند در روزهای اخیر و همزمان با سالگرد آشوب‌های سال گذشته با ورود به حوزه روانشناسی از افسردگی ایرانیان می‌نویسند‌.

روزنامه جام جم در این باره نوشته: طبق ادعای این جریان خاص که عادت دارد با اپوزیسیون خارج‌نشین هم داستان شود، مردم ایران به هزار و یک دلیل داخلی و خارجی روز‌به‌روز بیشتر از قبل به مطب روانپزشکان می‌روند و بیش از هر زمان دیگری داروهای ضدافسردگی مصرف می‌کنند. ادعای افسردگی جامعه ایران هم انگار بخشی از یک سناریوی سیاسی است. کسانی که این رویه را در پیش گرفته‌اند دست آخر نیز این وضعیت را به اوضاع سیاسی و اجتماعی کشور ربط می‌دهند و نتیجه می‌گیرند که بی‌آینده بودن، نابرابری و فساد که جوانان و زنان را بیش از هر گروه دیگری درگیر کرده، موتور محرک ناامیدی و به تبع آن، افسردگی را روشن نگه داشته است. افسرده دانستن یک جامعه به تحقیقات روان‌شناختی، جامعه‌شناختی و مردم‌شناختی نیاز دارد حال آن‌که این تحقیقات در جامعه ما انجام نمی‌شود و اگر مطالعه‌ای نیز صورت می‌گیرد محدود و مقطعی است.

 

جوان: پهلوی به سال ۵۷ برگشته است

در ماههای اخیر که افشاگری گروههای مختلف اپوزیسیون از یکدیگر در محافل عمومی و خصوصی شدت گرفته سناریوی برندسازی از رضا پهلوی نیز با درز مواضع آنها علیه یکدیگر به شکست انجامیده است.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: «پهلوی به سال ۵۷ برگشته است.» این چیزی نیست که رسانه‌های جمهوری اسلامی در خصوص شکست پهلوی بگویند، بلکه شبکه سلطنت‌طلب «من‌و‌تو» اذعان می‌کند که همه علیه پهلوی متحد شده‌اند و این یعنی مثل سال ۵۷، همچنان کسی او را نمی‌خواهد! او همان ولیعهد مخلوع و شکست‌خورده ۵۷ است و نه تنها پیشرفتی نداشته، بلکه تکاپوی سیاسی یک سال اخیرش نشان داده که او اگر همه چهار دهه گذشته را هم به جای خوشگذرانی در مهمانی و سفر و گرفتن پول تو جیبی از مامان، صرف فعالیت سیاسی می‌کرد، باز هم تأثیری در قدرت سیاسی او نداشت، چه آنکه از این سو، مردم ایران و از آن سو، دیگر لیدر‌های برانداز جایگاهی برای او قائل نیستند. افشای یک فایل صوتی از مسعود بهنود، روزنامه نگار ضدانقلاب و از دبیران بی‌بی سی فارسی شوکی دیگر به سلطنت‌طلبان وارد کرد. بهنود در این فایل صوتی رضا پهلوی را «گاو مهربان» می‌خواند و کسانی را که دنباله‌رو او شده‌اند، «خر» خطاب می‌کند! عبدالله مهتدی سرکرده حزب تروریستی کومله هم ضمن انتقاد از رضا ربع پهلوی، هواداران افراطی او در فضای مجازی را عامل شکست ائتلاف خودخوانده همبستگی عنوان کرد.

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها