دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

استقبال‌های پرحاشیه؛ از رونالدو تا موگرینی

کد خبر: 1245820

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

استقبال‌های پرحاشیه؛ از رونالدو تا موگرینی

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

جوان: اگر امیدی به آینده ایران نیست، چرا غرب بر همه عرصه‌های ما پنجه می‌افکند و مانع‌تراشی می‌کند؟!

یکی از محورهای صف‌بندی‌های کنونی نوع نگاهی است که جریان‌ها به آینده کشور دارند‌‌. در این میان برخی گروهها وصعیت فعلی و آینده ایران را یکسره تیره و تار جلوه می‌دهند.

روزنامه جوان در این زمینه نوشته: اگر امیدی به آینده ایران نیست، چرا غرب چنین بر همه عرصه‌های ما پنجه می‌افکند و مانع‌تراشی می‌کند؟! آیا بهتر نیست ایران را به حال نزار و ناامید خود رها کنند و به کناری بروند؟! ممکن است گفته شود اتفاقاً بخش اعظم این ناامیدی ما به آینده ایران از همین تقابلی است که با غرب داریم. در این ادعا چند اشکال هست. اولاً ما با غرب تقابل نداریم، غرب ما را تحمل نمی‌کند. این یعنی ما باید خودمان را عوض کنیم و این نشدنی است و خارج از عزت و عقل و آینده‌نگری. ثانیا مثال‌های نقض فراوان هست که تقابل با غرب به‌معنی عقب‌افتادن از پیشرفت و توسعه نیست. مثال فقط چین نیست. کشور‌های جدیدی که در عرصه قدرت اقتصادی و سیاسی ظهور کرده‌اند، تکیه اصلی خود را به چندجانبه‌گرایی داده‌اند، نه به غرب تک‌وتنها؛ و این بحثی دامنه‌دار است.

 

کیهان: رفتار هیجانی چند جوان قابل مقایسه با رفتار حقارت‌آمیز برخی نمایندگان مجلس دهم نیست

در روزهای تحلیل‌های مختلفی درباره استقبال از رونالدو مطرح شده است که بخشی از آنها از زاویه دید سرزنش‌آمیز بوده است.

در این شرایط روزنامه کیهان با تیتر خیانت خود را با رفتار هیجانی چند جوان مقایسه نکنید، نوشته: جمعیتی چند صد نفره در فرودگاه و در هتل (مجموعا زیر دو هزار نفر) به استقبال فوتبالیست پرتغالی رفته‌اند و این تعداد در مقایسه با ده‌ها میلیون جوان دیگر ایرانی، اصلا رقمی به شمار نمی‌آید. رفتار هیجانی چند جوان نسبت به یک فوتبالیست مشهور، اصلا قابل مقایسه با رفتار حقارت‌آمیز برخی نمایندگان سابق مجلس در التماس برای گرفتن عکس سلفی نیست. رفتارهایی مانند رفتار نمایندگان یاد شده و تیترهای غلط‌انداز التماسی در روزنامه‌هایی مانند شرق و... درباره موگرینی و جان کری و اوباما و دیگران موجب شد طرف‌های غربی جرأت خدعه‌گری و پیمان‌شکنی درباره برجام را پیدا کنند و دولت روحانی را به مدت سه سال سر بدوانند. طرف غربی با مشاهده آن رفتارهای از سر شیدایی، انفعال و احساس حقارت، یقین کرده بودند که مرتکب هر خباثتی هم بشوند، دولت و نمایندگان وقت کمترین اعتراضی نخواهند داشت. فرجام رفتارهایی مانند سلفی گرفتن حقارت‌بار، صدها میلیارد دلار خسارت به ایران بود.

 

جام جم: جنگ جهانی رسانه‌ای علیه ایران شکست خورد، حالا وقت تقویت شبکه‌های رسانه‌ای داخلی است

آمریکا در روزهای اخیر و همزمان با افول و رسوایی‌های پی‌در پی رسانه‌‌های اپوزیسیون و فعال در اغتشاشات سه رسانه داخلی را تحریم کرده است.

در این زمینه مهدی گیوه‌گی، مدیرمسئول جام جم در سرمقاله این روزنامه نوشته: جنگ جهانی رسانه‌ای علیه ایران با دروغی بزرگ در مورد فوت رهبرانقلاب در شهریور توسط نیویورک تایمز کلید خورد و پس از آن بنا بر مستندات کتابی که اخیرا توسط خبرگزاری فارس انتشار یافته است در مدت زمان ۴۶روز، ۳۸هزار دروغ در مورد اتفاقات پاییز۱۴۰۱ منتشر کردند. این روزها پس از گذشت یک‌سال از آشوب‌های۱۴۰۱ جریان غربی حامی رسانه‌های آشوب فهمیده که در بدجایی سرمایه‌گذاری کرده است. رسانه اصلی فتنه مجبور شد از شدت فشار و تهدیدها، انگلیس را رها کند و به آمریکا برود. در حالی‌که کارفرمایش، عربستان وارد مذاکرات و توافق جدید با ایران شد و افشاگری‌های اخلاقی خبرنگارانش کار را به جایی رساند که نه از زن اثری ماند و نه از زندگی و آزادی! خوب است دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده با تقویت شبکه‌های رسانه‌ای داخلی و افزایش سرمایه‌گذاری بر رسانه‌ها، نه فقط جلوی تکرار سناریوهای مشابه را در آینده بگیرند، بلکه خط حائل رسانه‌ای جبهه انقلاب را برای رسوا کردن توطئه‌های جهانی رسانه‌های غربی تقویت کنند.

 

 

 

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها