دکه/ بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور

محموله آمریکایی، تحولات غزه ، مشکلات معیشتی و سایر قضایا

کد خبر: 1254705

در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

محموله آمریکایی، تحولات غزه ، مشکلات معیشتی و سایر قضایا

گروه سیاست سایت فردا - در بسته خبری پیش رو به بررسی مهم‌ترین عناوین مطبوعات کشور می‌پردازیم.

 

جوان: خریدار محموله آمریکایی چه کسی بود؟

اخیرا خبری منتشر شده مبنی بر اینکه ۲۲ دستگاه ارتباطی و استارلینک آژانس امنیت ملی امریکا با ردیابی نیرو‌های امنیتی ایران در داخل کشور ضبط شده است.

روزنامه جوان در این خصوص گزارش داده: مطابق آنچه منابع آگاه اعلام کرده‌اند، مقصد اصلی دو محموله از ۲۲ دستگاه تجهیزات ارتباطی و استارلینک ارسالی «N. S. A»، اختصاصی دفتر عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جماعت مسجد مکی در خیابان خیام زاهدان بوده است.

پیش از این، تحلیل‌ها و خبر‌هایی غیررسمی از ارتباطات عبدالحمید با دولت‌ها و سرویس‌های اطلاعاتی خارجی منتشر شده بود. در همین راستا پنج نفر از عوامل مؤثر دریافت کننده و بهره‌بردار این تجهیزات نیز در زاهدان بازداشت شدند.

به گفته یک منبع آگاه ارسال این تجهیزات با هدف «بازتولید آشوب در زاهدان»، «زمینه‌سازی برای ایجاد یک ارتباط امن میان عوامل داخلی با خارج از ایران» و «تسهیل کردن فعالیت‌های تبلیغاتی و رسانه‌ای آن‌ها در فضای مجازی» بوده است.

 

مدیرمسئول صبح نو: رژیم اشغالگر منجر به سقوط دولت بایدن می‌شود؟

تحولات منطقه و به‌خصوص جنگ غزه، بایدن و همکارانش در دولت آمریکا را حسابی گیج کرده چنانکه مشخص است برای اتخاذ یک رویکرد منسجم سردرگم مانده‌اند.

در این رابطه سعیدآجورلو، مدیرمسئول صبح نو در سرمقاله این روزنامه نوشته: از دلایل اصلی چنین شرایطی اولا ضعف استیت آمریکا نسبت به سال‌های گذشته و در عین حال ظهور قدرت های جدید جهانی و منطقه‌ای است. درباره پرونده هسته‌ای ایران هم ماجرا از جنس تعیین تکلیف نکردن است. دولت بایدن اقتدار لازم برای ایستادن مقابل جمهوری خواهان را ندارد و به همین دلیل این پرونده همچنان مفتوح است. در چنین شرایطی جنگ غزه یک گرفتاری بزرگ برای چنین دولت ضعیفی است. از سوی دست راستی ها موظف به حمایت از امنیت و منافع رژیم اشغالگر است و از منظر چپ‌گرایان باید بتواند از ادامه جنگ جلوگیری کند. از سوی دیگر روابط نامساعد دموکرات ها با نتانیاهو بر این پیچیدگی افزوده است. دولت بایدن به عنوان نمادی از استیت آمریکا در خاورمیانه دچار مشکلات فراوانی است که به تنهایی قادر به حل آن نیست. به همین دلیل ادبیات تهدید و امنیتی سازی ایران به چالش خورده و آمریکا در چالش بزرگی گرفتار شده است. رژیم اشغالگر تبدیل به دردسری بزرگی برای بایدن شده و عملا می تواند در نهایت به سقوط دولت دموکرات هم بینجامد. آمریکا با تمام توان از این رژیم حمایت می کند اما توان این دولت محدودتر از قبل و معادلات جهان پیچیده تر از گذشته شده است.

 

کیهان: کاش مدعیان اصلاحات به روحانی هم می‌گفتند مسائل کشور را به سیاست خارجی گره نزند

حسن روحانی و اطرافیانش متخصص گره زدن همه چیز به سیاست خارجی بودند و حامیان سیاسی دولت وی نیز همسو با این رویکرد از آن حمایت می‌کردند.

روزنامه کیهان در این زمینه نوشته: روزنامه زنجیره‌ای آرمان ملی در بخشی از یک گفت‌و‌گو در شماره روز 15 آبان‌ماه خود نوشته است: «نباید همه مشکلات معیشتی را به رویکرد سیاست خارجی کشور گره زد و بلکه باید واقع‌بینانه به قضیه نگاه کرد. ما باید این نکته را بپذیریم که در درون کشور استعدادها و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که هنوز نتوانسته‌ایم به خوبی از آنها استفاده کنیم.» این اذعان زنجیره‌ای‌ها و حامیان آنها به نگاه به ظرفیت‌های داخلی و استعداد‌های داخلی و گره نزدن همه مسائل کشور به سیاست خارجی در جای خود مثبت و قابل تقدیر است ولی ‌ای کاش این نکته را در واقعیت نیز قبول داشتند و آن را به دولت مطبوع خودشان یعنی دولت سابق که همه مسائل کشور را معطل رویکرد اشتباه خود در سیاست خارجی کرده بود و به جای پرداختن به ظرفیت‌های داخلی با سوءمدیریت و گره زدن تمام بخش‌های کشور به برجام، کشور را در عقبگردی تاریخی در طی دهه 90 قرارداد گوش زد می‌کردند.

 

انتقاد جام جم از مدلینگ‌های حجاب/ تشویق معکوس به حجاب

شبکه‌های اجتماعی این روزها پر است از افرادی که با اسم «حجاب» استایل‌ها و قوانین مختلفی را برای قشر خاصی که خواهان این موضوع هستند نسخه‌پیچی می‌کنند‌‌. مذهبی‌نماهایی که با دو چهره و پوشش مختلف در این فضا ظاهر شده و با نشانه‌گرفتن دین به هدف خود نزدیک می‌شوند. این افراد قوانین مختلفی را به اسم استایل مطرح می‌کنند و جوانان‌ونوجوانان مشتاق به حجاب را به‌صورت معکوس تشویق می‌کنند. روزنامه جام جم با ذکر این مطلب به نقل از یک مدرس دانشگاه، نوشته: یکی از آثار جلوه‌گری در سبک‌زندگی، سست‌شدن بنیان‌های خانواده است. جلوه‌گری یا نمایش، مربوط به حریم خانواده است. پس در نتیجه هرگونه ظاهرآرایی برای غیر از همسر نتیجه‌ای جز پیامدهای منفی خانوادگی نخواهد داشت. همچنین میزان خشونت‌ها علیه زنان، آزارهای‌خیابانی و تجاوزهای‌جنسی نیز از اثرات‌منفی جلوه‌گری در سطح اجتماع است. در گذشته هم شاهد انواع مختلفی از چادرها بودیم. درست است که چادر، کامل‌ترین نوع حجاب است. بدون چادر هم می‌توان محجبه بود، اما حذف‌کردن چادر برای محجبه‌ها نباید به معنای انتخاب نوعی از پوشش باشد که با جلوه‌گری همراه است. مصداق غلط حجاب معمولا در استایل‌هایی همراه با جلوه‌گری در پوشش حجاب‌استایل‌ها مشهود است. برای مصداق محجبه‌بودن، بدون چادر هم می‌توان به انواع جلباب‌هایی که در کشورهای اسلامی مرسوم است اشاره کرد که تظاهر و نمایش جلوه‌گرانه هم ندارند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها