محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با «فردا»:

نتیجه رویکرد انتخاباتی«شریان» چیست؟ پذیرش یا حذف؟

کد خبر: 1261203

تحلیلگر مسائل سیاسی درباره حضور مستقل شریان در انتخابات گفت: این نوع ورودها طبیعی است و خواه یا ناخواه رخ می دهد. اگر این مجموعه بتواند جامعه را با خود همراه کند می تواند به تدریج جا بیفتد اما اگر با اقبال مواجه نشود، حذف خواهد شد.

نتیجه رویکرد انتخاباتی«شریان» چیست؟ پذیرش یا حذف؟

گروه سیاست سایت فردا: سخنگوی شریان از ورود مستقل این مجموعه به عرصه انتخابات با هدف افزایش مشارکت مردم در سایت رقابت درون اردوگاهی جریان انقلاب خبرداد. حال این سئوال پیش می آید که این تصمیم شریان چه تأثیری بر معادلات انتخاباتی خواهد گذاشت.

محمدصادق کوشکی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره حضور مستقل شریان در انتخابات مجلس گفت: امروز دیگر آن تقسیم بندی کهنه و قدیمی اصولگرا و اصلاح طلب کاربردی ندارد و آخرین بار شاید سال های پایانی دهه 80 این تقسیم بندی ملاک و معیاری برای ترسیم آرایش صحنه انتخابات بود. جامعه ایران متکثر است و نمی توانیم بگوییم کسانی که به انقلاب وفادارند فقط از یک سلیقه سیاسی هستند بنابراین وجود این تنوع طبیعی است.

وی با بیان اینکه قطب بندی اصولگرا و اصلاح طلب به تاریخ پیوست، افزود: امروز فضای سیاسی جامعه سلایق جدیدتری را می طلبد بنابراین رقابت های جدیدی را میان این سلایق سیاسی شاهد هستیم. در واقع دوره به دوره نوآوری هایی در عرصه سیاسی اتفاق می افتد و این طبیعت جامعه زنده است. حالا باید منتظر ماند دید که آیا این نوآوری ها با مذاق سیاسی جامعه می خواند یا خیر.

این فعال سیاسی درباره تأثیرگذاری شریان بر معادلات انتخاباتی اظهار کرد: بستگی دارد که آیا می تواند بخشی از جامعه را قانع و با خود همراه کند یا خیر؟ باید منتظر ماند نتیجه انتخابات اسفندماه را دید. معتقدم این نوع ورودها طبیعی است و خواه یا ناخواه رخ می دهد. اگر این مجموعه بتواند جامعه را با خود همراه کند می تواند به تدریج جا بیفتد اما اگر با اقبال مواجه نشود، برای همیشه حذف خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها