جوان/ اصلاح‌طلبان خط اختلافی که از 98 آغاز شد را ادامه می‌دهند

کد خبر: 1265058

جوان نوشت: هر چه به زمان برگزاری انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، اختلافات داخلی جبهه اصلاحات بیشتر رخ می‌نماید. اصل اختلافات بر سر چگونگی ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس است

جوان/ اصلاح‌طلبان خط اختلافی که از 98 آغاز شد را ادامه می‌دهند

گروه سیاست سایت فردا - این نخستین بار نیست که اصلاح‌طلبان برای لیست‌بندی در انتخابات دچار اختلاف نظر می‌شوند. در سال‌های اخیر البته طیف رادیکال این جریان با سوار شدن بر التهابات و اغتشاشات سعی کرده خود را تقویت کند و بیشتر بر اختلافات اصلاح‌طلبان دامن بزند. 

روزنامه جوان در این زمینه نوشته:  هر چه به زمان برگزاری انتخابات مجلس نزدیک می‌شویم، اختلافات داخلی جبهه اصلاحات بیشتر رخ می‌نماید. اصل اختلافات بر سر چگونگی ورود اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس است؛ اینکه مشارکت بدون لیست داشته باشند یا کلاً مشارکت نداشته باشند. این میان یک نظر هم می‌گوید مشارکت کنیم و لیست هم بدهیم که البته نظر کم طرفداری هم نیست و برخی احزاب جبهه اصلاحات از جمله کارگزاران سازندگی اعلام کرده‌اند در انتخابات لیست خواهند داد. 

این خط اختلافی در انتخابات مجلس سال ۹۸ و در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ هم وجود داشت.  

گرچه اصلاح‌طلبان موضوع ردصلاحیت‌ها و عدم آزادی در انتخابات را به عنوان دلیل تردید برای نحوه مشارکت در انتخابات مطرح می‌کنند، اما در واقع می‌دانند که اقبالی برای پیروزی در انتخابات ندارند. هم از این روست که یک روزنامه اصلاح‌طلب می‌نویسد: «بسیاری بر این باورند که شاید امروز خود سید محمد خاتمی در قامت رهبر اصلاحات نیز می‌داند که شرایط جامعه و انتخابات به نحوی است که دیگر تَکرار سال ۹۶ نیز امروز مؤثر نمی‌افتد و باید چاره دیگری اندیشید.»

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها