رسالت: آفت‌هایی مثل مشکلات معیشتی و خلف وعده‌ها بر جذابیت انتخابات موثر است

کد خبر: 1270124

رسالت نوشته: یکی از این آفت‌ها تنگی معیشت و حاد شدن آن است. مهم‌ترین دلیل گلایه‌مندی مردم بی‌شک دشواری گذران زندگی از نظر اقتصادی است و هر دلیلی جز این یک آدرس غلط است.

رسالت: آفت‌هایی مثل مشکلات معیشتی و خلف وعده‌ها بر جذابیت انتخابات موثر است

گروه سیاست سایت فردا - برای افزایش مشارکت، صدور بخشنامه، ارائه راهبرد، تبیین چرایی حضور و مسائلی از این دست، هم خیلی سخت است و هم خیلی کم‌اثر. برای افزایش مشارکت باید دید چه مسائلی مردم را از پای صندوق‌های رأی دور می‌کند؟ چه مشکلاتی آن‌ها را از آینده کشور ناامید ساخته است؟ چرا فضای سیاسی کشور، جذابیت خود را برای طیفی از مردم از دست داده است؟  

روزنامه رسالت با طرح این سوالات نوشته: یکی از این آفت‌ها تنگی معیشت و حاد شدن آن است. مهم‌ترین دلیل گلایه‌مندی مردم بی‌شک دشواری گذران زندگی از نظر اقتصادی است و هر دلیلی جز این یک آدرس غلط است. 

آفت مهم دیگر، خلف وعده است. مردم دستکم از دو دولت اخیر خلف وعده‌های جدی دیده‌اند. هر دوی این دولت‌ها با اعتماد به نفس کامل و شجاعانه پا به میدان گذاشتند و با اطمینان از رفع مشکلات اقتصادی سخن گفتند. 

این مشکلات در هر دوی این دولت‌ها بدتر شد. هرچند بین دولت کنونی با دولت سابق، فاصله بسیار زیاد است. در دولت کنونی اقدامات متراکم، مردمی و اثربخش کم نمی‌بینیم و مطمئنیم این اقدامات هم از شرایط بدترِ امروز جلوگیری کرده و هم اتفاقات خوبی را در آینده رقم خواهد زد اما فعلا مردم از هر دو دولت طعم تلخ خلف وعده چشیده‌اند.  

در مسائلی مانند مسکن، اینترنت و کالاهای اساسی مردم برای این خلف وعده‌ها، توضیح قانع‌کننده‌ای نشنیده‌اند. 

آفت سوم شبهاتی است که ذهن مردم را در مورد ماهیت مردم‌سالاری و انتخابات در ایران آزار می‌دهد. انتخابات در جمهوری اسلامی ایران بسیار سالم است، اما باید مراقب بود نحوه تأیید یا رد صلاحیت‌ها به عنوان یک سؤال در ذهن مردم نماند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها