ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه رفع شد

کد خبر: 1288630

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز - ۱۱ اردیبهشت ماه - با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه موافقت کردند.

 ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم توسعه رفع شد

در نشست علنی امروز - سه شنبه ۱۱ اردیبهشت - مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه (اعاده شده از شورای نگهبان) در دستور کار صحن علنی قرار گرفت.

نمایندگان در این جلسه با رفع بخشی از ایرادات شورای نگهبان به این لایحه موافقت کردند و در مواردی هم کمیسیون بر مصوبه قبلی خود اصرار ورزید که این موارد برای بررسی بیشتر به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می شود.

به گزارش ایرنا، کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران در جلسه علنی روز دوشنبه سوم مهرماه ۱۴۰۲ به تصویب مجلس رسید. لایحه برنامه هفتم توسعه که سند بالادستی کشور محسوب شده و چشم انداز و مسیر حرکت سه قوه را در پنج سال آینده ترسیم می‌کند، در ۷ بخش و ۲۴ فصل (۱۱۷ ماده) و در چهارچوب اسناد بالادستی و ۲۶ سیاست ابلاغی مقام معظم رهبری و سند تحول دولت مردمی تدوین شد که بعد از تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان ارسال شد و در جلسه امروز هم ایرادات شورای نگهبان به این لایحه مورد بررسی قرار گرفت و رفع شد.

با توجه کمبود وقت مقرر شد که بعد از ۲۰ دقیقه تنفس به مدت ۱۵ دقیقه ادامه این لایحه بررسی شود.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها