دستور لاریجانی به کمیسیون فرهنگی درباره بیمه خبرنگاران

کد خبر: 839768

رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مسئله بیمه خبرنگاران حل نشده است و باید قانونمند شود.

دستور لاریجانی به کمیسیون فرهنگی درباره بیمه خبرنگاران

خبرگزاری مهر: علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه بعدازظهر امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: مساله بیمه خبرنگاران که در برنامه ششم توسعه هم آمده هنوز حل نشده است، این باید قانونمند شود و اگر بتوانید نظام جامع صنف هنرمندی و خبرنگاران هر دو را باید سرو سامان داد و از موضوعاتی است که به نظر من باید در این مجلس به نتیجه برسد.

لاریجانی ادامه داد: وقتی این دو قشر خودشان آینده‌ای نداشته باشند، یک نگاه منفی برایشان بوجود می‌آید و روی کار آن‌ها تاثیر می‌گذارد و البته حق هم دارند چرا که یک جامعه وسیعی هستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این مساله را اگر لازم است با دولت هم مطرح کنید شاید آن‌ها لازم باشد لایحه‌ای بدهند، شما می‌توانید وزیر ارشاد را بخواهید و با او به بحث بپردازید. شما روی این موضوع فشار بیاورید چرا که به نظرم مساله مهمی است.

وی افزود: اگر به اختلاف رسیدید طرح به مجمع می‌رود، بالاخره باید راهی پیدا کرد، این از موضوعاتی است که در خصوص جامعه وسیعی تاثیرگذار است و نباید این‌ها نسبت به سرنوشت خود نگرانی داشته باشند.

لاریجانی گفت: نکته دیگر، پیگیری آیین نامه ها، قانون برنامه و قوانین دیگر است، البته من همیشه به دوستان در کمیسیون‌ها توصیه می‌کنم که برنامه‌ها را با آیین نامه مخلوط نکنند، در سابق هم رایج نبود از نظر سیاق قانونگذاری و بعد از انقلاب آن را مطرح کردیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: آنجا که می‌توانیم برخی مسائل را در مجلس تعیین تکلیف کنیم این کار را انجام دهیم و اگر ضرورت داشت آن را منوط به آیین نامه کنیم؛ بنابراین این موارد را باید بررسی کرد و این‌ها از کار‌های نظارتی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها