آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبلار

کد خبر: 1189017
آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبلار

اگر به دنبال آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبولار هستید، در این مقاله به آموزش رایگان نصب کرکره برقی به صورت گام به گام و تفکیک شده پرداخته شده است.

هم آموزش نصب کرکره برقی با موتور ساید و هم آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبلار توضیح داده شده است.

پیشنهاد ویژه: برای استعلام قیمت کرکره برقی و دریافت مشاوره رایگان در خصوص آموزش نصب کرکره برقی با کارشناسان فروشگاه همتا تماس بگیرید. 02155449212 و 09122552119

آموزش نصب کرکره برقی

با توجه به بازار داغ نصب کرکره های برقی در اماکن مختلف اداری، تجاری، پارکینگ های ساختمان های مسکونی و غیره، نیاز به افراد متخصص نصب کرکره برقی به شدت احساس می شود. از این رو آموزشگاه فن آموزان اقدام به برگزاری دوره های آموزش نصب کرکره برقی با هدف تربیت نیروی متخصص و معرفی آنها به بازار کار نموده است.

برای آموزش نصب کرکره برقی باید این 15 مرحله را یاد بگیرید.

  • تخریب کرکره آهنی قدیمی
  • بیرون کشیدن کرکره آهنی قدیمی
  • باز کردن شفت کرکره قدیمی
  • جدا کردن ریل کرکره آهنی قدیمی
  • اندازه گیری عرض دهنه
  • اندازه گیری ارتفاع کرکره برقی
  • نصب پروفیل کرکره برقی
  • نصب صفحه پلیت کرکره برقی
  • نصب شفت کرکره برقی
  • نصب بلبرینگ و اندکپ کرکره برقی
  • نصب رسیور کرکره برقی
  • نصب کرکره برقی آلومینومی
  • تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی
  • نصب جاقفلی کرکره برقی
  • نصب قوطی ها

آموزش تصویری نصب کرکره برقی در تهران

آموزش تصویری نصب کرکره برقی در تهران

 شما در این مقاله با صفر تا صد آموزش تصویری نصب کرکره برقی آشنا خواهید شد. شما علاوه بر یادگیری طریقه نصب کرکره برقی با نکات ریز این تخصص نیز آشنا شده و می توانید از فیلم آموزش نصب کرکره برقی نیز استفاده نمایید.

طی پروژه زیر یک کرکره قدیمی آهنی با یک کرکره برقی آلومینومی دوپل دارای موتور توبولار تعویض شده و مراحل راه اندازی و نصب کرکره برقی انجام خواهد شد.

تخریب کرکره آهنی قدیمی

بعد از محاسبه اندازه کرکره برقی، مراحل ساخت کرکره برقی انجام می شود. پس از آن نصاب کرکره برقی با کرکره ی مونتاژ شده و قطعات کرکره برقی از جمله موتور توبولار، رسیور، پروفیل، لوله ، جعبه ابزار و دستگاه جوش و سنگ فرز دوباره در محل حاضر شده و کار تخریب کرکره ی قدیمی را شروع می کند.اولین کاری که نصاب کرکره برقی برای تخریب کرکره برقی انجام خواهد داد  این است که ریل کرکره قدیمی رو به شکل زیر برش خواهد داد.

وقتی کرکره قدیمی پایین است  دقیقا باید هر دو قدیمی رو همانند شکل پایین برش بدهیم. با پایین بودن کرکره آهنی وقتی از سنگ فرز استفاده میکنیم به شیشه میرال یا اجناس داخل مغازه آسیب نمی رسد.

آموزش تصویری نصب کرکره برقی مغازه

بعد از تخریب کرکره قبلی و برش دادن تمام چیزهایی که مزاحم نصب کرکره جدید بودند نصب کرکره برقی درب مغازه را شروع میکنیم. برای اطلاع از خدمات ساخت و نصب کرکره برقی به وب سایت ایران کرکره مراجعه نمایید.

اندازه گیری عرض دهنه

در کنار اندازگیری عرض دهانه اندازه تیغه کرکره بادخوراندازه گرفته شود:

اگر ریل 6 سانتیمتری است تیغه باید 3 سانتیمتر داخل برود و 3 سانتیمتر بادخور داشته باشد. در صورتی که ریل 8 سانتیمتری است، تیغه باید ریل 4 سانتیمتری داخل برود و 4 سانتیمتر بادخور داشته باشد. اگر ریل 10 سانتیمتری است 5 سانتیمتر داخل برود و 5 سانتیمتر بادخور داشته باشد.

اندازه گیری ارتفاع کرکره برقی

نحوه اندازه گیری ارتفاع کرکره برقی به سقف دارد. اگر سقف نداشت تا هر اندازه بالا رود مشکلی ندارد. در صورتی که سقف داشت 40 سانتیمتر برای رول کرکره باید درنظر گرفت.

نصب پروفیل کرکره برقی

از دیوار کمک بگیرید. با هیلتی داخل دیوار را سوراخ کنید و میلگرد را به قوطی جوش بدهید . این کار نیاز به دقت فراوان دارد و حتما باید شاقول شود. 4.نصب پلیت روی قوطی ( حتما باید با شلنگ تراز شود که نیاز به دقت زیاد دارد. 5.نصب تیغه اول کرکره بر روی شفت با پیچ سرمته (روی موتور پیچ نشود) به صورت نیم متر نیم متر انجام شود.

6در صورتی که کرکره کوچک بود پیچ را روی لوله جوش می دهیم (به جای پیچ سرمته) و از بچه تیغه برای نصب آن استفاده می کنیم. حتما باید دقت کنید فرورفتگی کرکره روی لوله قرار گیرد.  در هنگام نصب موتور کرکره روی لوله دقت شود. حتما دستی کرکره رو به پایین باشد. نصب تیغه های کرکره ها بر روی هم از طرف نری و مادگی باشد.

نصب تیغه های کرکره ها بر روی هم از طرف نری و مادگی باشد. میکروسوئیچ شود ( حد پایین و بالا تنظیم شود). سپس برد نصب شود. Learn کردن برد بار ریموت: یک ثانیه دکمه learn را بگیرید و همزمان دکمه ریموت را فشار دهید . ده ثانیه دکمه learn را بگیرید reaset می شود. نصب ریل ها به قوطی با پیچ سرمته

نصب صفحه پلیت کرکره برقی موتور توبولار

بعد از اینکه هر دو پروفیل را سر جای خود و با فاصله ی مناسب بادخور جوشکاری کردیم در واقع پایه های اصلی کرکره برقی را استوار کرده ایم. حالا نوبت صفحه پلیت های کرکره برقی می باشد. همانطور که اول در ابتدا ذکر کردیم ما برای آموزش نصب کرکره برقی  درب این مغازه از موتور توبولار استفاده کرده ایم.  بنابراین باید از صفحه پلیت های مخصوص موتور توبلار نیز استفاده کنیم.

پایه ستاره را دقیقا در وسط صفحه پلیت قرار میدهیم و طبق تصویر ١٤ سانتی متر از انتهای صفحه تا مرکز پایه ستاره اندازه گیری میکنیم. البته این ١٤ سانتی متر بستگی به ارتفاع کرکره دارد، هرچه ارتفاع کمتر شود این سایز باید کمتر شود و هرچه ارتفاع بیشتر شود این سایز باید بیشتر شود.

حالا یکی از صفحه پلیت ها را طبق تصویر در بالاترین قسمت پروفیل با قرارگیری دقیق و رعایت فاصله اتصال میدهیم. سپس تراز لیزری را در کنار صفحه پلیت جوری تنظیم میکنیم که نور لیزر دقیقا از مرکز پایه ستاره عبور کند. بعد از تنظیم، تراز را به سمت پروفیل روبه رویی میچرخانیم تا جای صفحه پلیت روبه رویی مشخص شود.

اگر به تصویر بالا سمت راست توجه کنید نوری که از لیزر تابیده شده است را می بینید. توجه کنید که صفحه پلیت  دقیقا کجا نگه داشته شده است.

نصب شفت کرکره برقی

بعد از اتصال صفحه پلیت ها، کار شاسی کشی یا آهن کشی کرکره برقی تمام شده است. حالا باید شفت را آماده کنیم و بعد سر جایش قرار بدهیم.

برای نصب شفت کرکره برقی، اول بین دو خورشیدی را دقیق اندازه گیری میکنیم و لوله را برش میدهیم.  بعد موتور توبولار را یک طرف لوله جا میزنیم که در مراحل بعدی آموزش تصویر نصب کرکره برقی توضیح بیشتر را ارائه خواهیم نمود.

در ابتدا حدود ٤٠ سانتی متر موتور توبولار را وارد لوله میکنیم. سپس آدابتور را هم داخل لوله جا میزنیم تا بوسیله ی میخ  پرچ به لوله اتصال داده شود. حالا چهار یا پنچ سوراخ ایجاد میکنیم تا کار پرچ کردن را انجام دهیم. حواستان باشد که این سوراخ ها روی شیار ها نباشد. مسئله مهم تر اینکه فقط لوله و آدابتور سوراخ بشود. یعنی مواظب باشید که مته بدنه ی موتور را سوراخ نکند.

بعد از این مرحله موتور را کاملا جا میزنیم تا تاج موتور را به لوله اتصال دهیم. برای اتصال دادن تاج به لوله میتوانیم از پیچ های سر مته دار استفاده کرد تا کار بسیار راحت تر و سریع تر انجام شود. برای اینکاراز ابتدای موتور طبق تصویر ٦٤ سانتی متر اندازه گیری کرده و با محکم نگه داشتن موتور پیچ را وارد لوله و تاج موتور میکنیم. حالا یک طرف شفت آماده شده است و باید سراغ طرف دیگر برویم.

نصب بلبرینگ و اندکپ کرکره برقی

برای آماده کردن شفت نیاز به یک اندکپ و بلبرینگ داریم که در شکل های مختلف و با جنس های مختلف در بازار موجود هستند. طبق تصویر در آموزش تصویری نصب کرکره برقی این مغازه ما تصمیم گرفتیم از اندکپ پلاستیکی استفاده کنیم. نحوه ی نصب اندکپ پلاستیکی بسیار آسان است و خیلی راحت میتوانید این کار را انجام بدهید.

در ابتدا اندکپ رو بطور کامل جا میزنیم و با پیچ های سر مته دار آن را محکم میکنیم. حالا شفت کاملا اماده شده و فقط با استفاده از دو پین و به کمک دو نردبان و دو نیرو انسانی میتوانیم شفت را بالا ببریم. ابتدا سمت موتور را جا می زنیم  و سپس سمت اندکپ را جا خواهیم زد.

آموزش نصب کرکره برقی با موتور توبلار

موتور توبولار یکی از انواع موتورکرکره الکتریکی است که از آن در درب های اتوماتیک و کرکره های برقی استفاده می کنند. این موتور وظیفه تامین نیروی الکتریکی مورد نیاز سیستم را برعهده دارد. حال اگر در زمان نصب آن به هر دلیلی مشکلی رخ داده و نصب ناقص انجام شود، کرکره برقی در مدت کوتاهی خراب شده و از کار خواهد افتاد. از این رو تصمیم گرفتیم این مقاله را سوپر لایف را به آموزش نصب موتورهای توبولار بر روی درب های کرکره ای اختصاص دهیم.

مراحل نصب موتور توبولار کرکره برقی

مراحل نصب موتور توبولار کرکره برقی

پیش از آموزش مراحل نصب موتور کرکره توبولار بهتر است دو نکته را بدانید. اولین نکته این است که برای نصب این موتورها باید درب مجهز به بیس های استاندارد در دو طرف پایه موتور و انکپ باشد. نکته دوم هم مربوط به تراز بودن شافت و تنظیم رو به پایین قسمت خلاص کن موتور می شود. در ادامه مراحل نصب موتور توبولار بر روی کرکره برقی را با هم آموزش می بینیم:

  • نصب برد کنترل یا سوئیچ دستی
  • تنظیم حد بالا میکروسوییچ
  • نصب تبدیل میکروسوئیچ و تاج موتور
  • نصب موتور توبولار در شافت
  • نصب لوله و اندکپ
  • نصب متعلقات به روی صفحه اصلی
  • تنظیم حد پایین میکروسوییچ
  • طرز استفاده از کنترل دستی (خلاص کن)

نصب برد کنترل یا سوئیچ دستی

در قدم اول باید برد کنترل یا سوئیچ دستی را نصب نمایید. برای این کار لازم است بدانید ولتاژ برق شهر در بازه 220 تا 230 ولت و با فرکانس 50 هرتز می باشد. حال به سراغ نصب سیم ها در برد فرمان می رویم. روش کار به صورت زیر است:

سیم مشکی: چپ گرد

سیم آبی: مشترک

سیم قهوه ای: راست گرد سیم

سبز زرد: ارتنه

تنظیم حد بالا میکروسوییچ

برای کنترل حد بالا میکروسوئیچ ابتدا باید ورودی برق را پیدا کنید. سپس دکمه بالایی آن را فشار داده و در صورت نیاز به بیشتر نمودن، پیچ قرمز را به سمت علامت (+) بچرخانید. زمانی که به حد مورد نظر رسیدید، دیگر پیچ را تکان نداده و دکمه استاپ را فشار دهید.

توجه داشته باشید که در این مرحله از نصب موتور کرکره توبولار به هیچ عنوان پیچ سبز را حرکت ندهید.

نصب تبدیل میکروسوئیچ و تاج موتور

برای این کار باید حلقه پلاستیکی را تا انتها وارد موتورهای کرکره توبولار نموده و تاج آن را نصب کنید. سپس بست فلزی را نصب کرده و ثابت می نمایید.

نصب موتور توبولار در شافت

در این مرحله باید دقت داشته باشید که سوراخ ها برای ثابت کردن شافت به موتور توبولار برخوردی نداشته باشن

نصب لوله و اندکپ

جهت نصب لوله و اندکپ باید موتور توبولار را به درون لوله برده و پیچ های سر موتور را نصب نمایید. سپس اندکپ را در قسمت انتهایی قرار دهید.

نصب متعلقات به روی صفحه اصلی

حال به سراغ نصب متعلقات به روی صفحه اصلی می رویم. ابتدا موتور توبولار و اندکپ را به بیس درب پیچ کنید. برای این کار باید از پیچ های مناسب استفاده نمایید تا دو طرف لوله کاملا تراز با یک دیگر باشند.

تنظیم حد پایین میکروسوییچ

در مرحله 7 باید حد پایین میکروسوئیچ را تنظیم نمایید. ابتدا برق ورودی را پیدا نموده و دکمه پایین را فشار دهید. اگر نیاز به بیشتر کردن داشت، پیچ سبز رنگ را در جهت علامت (+) بچرخانید. زمانی که به حد مورد نظر رسید، دیگر پیچ را حرکت نداده و دکمه استاپ را بزنید. در این مرحله به جهت تنظیم حد پایین میکروسوئیچ در موتور توبولار باید از چرخاندن پیچ قرمز خودداری نمایید.

طرز استفاده از کنترل دستی (خلاص کن)

اگر به هر دلیلی برق سیستم قطع شده و قصد استفاده از خلاص کن دستی را دارید، در قدم اول باید برق ورودی به سیستم را قطع نمایید. سپس آچار مخصوص را وارد نموده و بچرخانید. به این ترتیب موتور توبولار به سمت بالا و پایین هدایت خواهد شد.

نکات مهم قبل از نصب موتور توبلار در کرکره برقی

  • از نفوذ و نشت آب به داخل موتور توبولار به طور جدی پیشگیری نمایید.
  • هرگز به موتور ضربه وارد نکنید.
  • از سوراخ نمودن موتور به شدت پرهیز کنید.
  • اجازه نفوذ آب به درگاه ورودی سیم را ندهید.
  • موتور توبولار را از مواد شیمیایی دور نگه دارید.
  • موتور را درون آب نیاندازید.

نصب رسیور کرکره برقی

قبل از سوار کردن تیغه های کرکره برقی، باید رسیور یا برد کرکره برقی را نصب کنیم. در اینجا ما برای آموزش تصویری نصب کرکره برقی از رسیور درپا برای آموزش استفاده کرده ایم.

نحوه ی نصب تمام رسیور های کرکره برقی معمولا روی یک برگه داخل جعبه توضیح داده شده است. اگر قبلا کمی با سیم و برق اشنایی داشته باشید خیلی راحت میتوانید سیم  ها را متصل کنید. برای اینکار دو کابل یا دو رشته سیم روی رسیور کرکره برقی وجود دارد.  یکی از رشته ها دارای ٣ سیم است که آنها را طبق رنگشان به ٣ سیم موتور یعنی آبی همان مشترک یا نول، مشکی به مشکی برای راستگرد و قهوه ای به قهوه ای برای چپگرد متصل می کنیم.

رشته سیم  دیگری که روی رسیور است را باید مستقیما به برق متصل کنیم، سیم آبی به آبی برای نول، مشکی به مشکی برای فاز و زرد به زرد برای ارت می باشد. لازم به ذکر است  که گاهی رنگ سیم ها دقیقا به همین ترتیب نیست.

معمولا داخل جعبه ی هر رسیور دو ریموت موجود است و روی خود رسیور هم دکمه های بالا و پایین و استپ وجود دارد.  شما میتوانید با استفاده از آنها مدار را تست کنید.

نحوه کپس زدن کرکره برقی

قبل از کپس زدن کرکره برقی همانطور که بالاتر گفته شد، باید تیغه های کرکره برقی را به صورت سه تایی و پنج تایی مونتاژ نموده و با استفاده از چکش وارد شیارهای هر تیغه کنید. این کپس ها باید به کمک پیچ سر مته و پرچ کپس کردن به دقت محکم شوند. فراموش نکنید که طول پیچ ها را نباید از ضخامت تیغه بیشتر باشد چرا که این کار باعث می شود پیچ از طرف دیگر تیغه بیرون زده و داخل ریل گیر می افتد.

نصب کرکره برقی آلومینومی

آخرین مرحله  نصب تیغه ی کرکره برقی آلومینیومی می باشد. برای اینکار دو نفره سر تیغه را بالا می بریم و روی شفت سوار می کنیم. برای اتصال تیغه کرکره برقی به شفت از پیچ سر مته دار استفاده می شود. البته باید حواستان باشد که تیغه دقیقا وسط شفت قرار بگیرد و فاصله ی بادخور از دو طرف را داشته باشد.تقریبا برای هر متر از عرض کرکره ٢ عدد پیچ کفایت می کند.

حالا کرکره را کاملا بالا میبریم تا ریل ها را پیچ کنیم. هنگام بالا رفتن کرکره میتوانید بادخور سمت چپ و راست کرکره را تنظیم کنید. ریل ها را جلوی پروفیل قرار میدهیم و بوسیله ی پیچ سرمته دار آنها را محکم می نماییم. برای هر متر طول ریل ٢ عدد پیچ کافی است.

تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی

تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی بسیار مهم است. بعد از نصب تیغه کرکره برقی، باید حد بالا و پایین کرکره را بوسیله ی آچار تنظیم  مشخص کنیم. حد پایین را جوری تنظیم کنید که کرکره کاملا روی زمین بنشیند و حد بالا را جوری تنظیم نمایید که حداقل ٢ تیغه داخل ریل باقی بماند.

نصب و تنظیم ریموت کرکره برقی

همانطور که گفته شد، تیغه، ریل، شفت، موتور و ریموت کنترل از مهم ترین لوازم کرکره برقی به حساب می آیند. در این میان، ریموت کرکره برقی ، قابلیت باز و بسته کردن و کنترل کرکره برقی از فواصل دور را برای شما امکان پذیر می سازد. بر همین اساس، تنظیم ریموت کرکره برقی در اعمال عملکردها و تنظیمات موردنظر کاربر، نقش برجسته و بارزی ایفا می نماید. برای نصب و تنظیم ریموت کرکره برقی وارد صفحه ست کردن ریموت کرکره برقی شوید. همچنین برای خرید ریموت کرکره برقی و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

پیشنهاد ویژه: برای خرید ریموت کرکره برقی بهترین فروشگاه کرکره برقی تهران را انتخاب کنید. در این خصوص می توانید مقاله ست کردن ریموت درب پارکینگ را نیز مطالعه کنید.

نصب جاقفلی کرکره برقی

برای افزایش امنیت کرکره برقی میتوانیم جاقفلی ها را نصب کنیم. ابتدا تیکه ی سوراخ دار را روی تیغه ی انتهایی با فاصله ی یک سانتی از ریل نصب می گردد. سپس کرکره را پایین کشیده و بعد حلقه ی دیگر را دقیقا مقابل حلقه ی متصل شده نگه میداریم و جوش میدهیم. دیگر کار آموزش تصویری نصب کرکره برقی تمام است،  و کرکره آماده ی تحویل دادن به مشتری میباشد.

نصب چشمی کرکره برقی

علاوه بر قطعات بالا می توانید از چشمی درب نیز استفاده کنید. برای استعلام قیمت چشمی درب با ما تماس بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها