دانشگاه‌های برتر ایتالیا کدام‌اند؟

کد خبر: 1273312

کشور چکمه یا همان ایتالیا، از سالیان دور یکی از مقاصد بسیار محبوب هم برای مسافران و هم مهاجران به شمار می‌رود. هرساله افراد بسیاری برای تفریح و اقامت به این کشور زیبا و تاریخی می‌روند. ایتالیا یکی از کشورهای مناسب برای مهاجرت تحصیلی محسوب می‌شود. اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید، در ادامه با بررسی دانشگاه‌های برتر این کشور و شرایط آن‌ها همراه باشید.

دانشگاه‌های برتر ایتالیا کدام‌اند؟

 

ایتالیا، کشور رنگارنگ

کشور ایتالیا، یکی از کشورهای تاریخی به شمار می‌رود. پایتخت آن شهر معروف رم بوده که با شنیدن آن، تصویر گلادیاتورها در ذهن نمایان خواهد شد. ایتالیا از لحاظ فرهنگی نیز یکی از شبیه‌ترین و نزدیک‌ترین کشورها به ایران است. از لحاظ امکانات آموزشی و اقتصادی، تفریحی و... نیز می‌توان آن را در بین بهترین کشورهای اروپا قرارداد. فرهنگ غنی این کشور نیز یکی دیگر از دلایل محبوبیت آن بین مردمان کشورهای مختلف است. یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز ایتالیا معماری شگفت‌انگیز این کشور است. مکان‌های دیدنی بی‌نظیر آن یکی از معروف‌ترین‌ها در جهان به شمار می‌روند.

از لحاظ سطح دانشگاه‌ها نیز در سطح بین‌المللی بسیار معتبر بوده و مدارک آن‌ها نیز در دانشگاه‌های دیگر پذیرش خواهد شد. البته این نکته را مدنظر داشته باشید که قبل از هرگونه اقدامی، حتماً به وب‌سایت دانشگاه موردنظر خودسر زده و تمامی اطلاعات مرتبط با آن را به طور دقیق بررسی کنید.

دانشگاه‌های برتر ایتالیا

اگر قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید، در ادامه به بررسی شرایط و انواع دانشگاه‌های برتر ایتالیا خواهیم پرداخت:

  1. دانشگاه ساپینزا

این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های این کشور رتبه یک را  در دست دارد و در شهر معروف رم واقع شده است. از طرفی دانشگاه ساپینزا دارای بیشترین جمعیت استاد و دانشجو در بین دانشگاه‌های اروپا بوده و از لحاظ قدمت نیز این دانشگاه را می‌توان در بین قدیمی‌ترین‌ها باسابقه بیش از 700 سال دانست.

  1. دانشگاه پلی‌تکنیک میلان

حتماً تابه‌حال نام این دانشگاه را شنیده‌اید. یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا بوده که در زمینه فنی و مهندسی یکی از بهترین‌ها در سطح ایتالیا و جهان است. از نظر رتبه‌بندی، آن را می‌توان در رتبه دوم قرارداد. همان‌طور که از نام این دانشگاه مشخص بوده، در شهر میلان ایتالیا واقع شده است.

  1. دانشگاه بولونیا

این دانشگاه دارای یک ویژگی خاص است. ویژگی که شاید کمتر کسی آن را بداند. دانشگاه بولونیا، بنا به شواهدی، قدیمی‌ترین دانشگاه جهان بوده و قدمت آن نزدیک به هزار سال است. معماری قدیمی و باشکوه آن نیز یکی از بهترین‌ها در اروپا بوده که نظیر آن در کم‌تر دانشگاهی پیدا می‌شود.

  1. دانشگاه میلان

این دانشگاه، چهارمین دانشگاه در رتبه‌بندی کشوری ایتالیا بوده و از دو مؤسسه تشکیل شده است. اولین مؤسسه مرتبط با حوزه علمی – ادبی بوده و مؤسسه بعدی در حوزه تخصصی، بالینی و پزشکی است.

6

  1. دانشگاه پادوا

این دانشگاه، زمانی شکل گرفت که گروهی از دانشجویان و استادان دانشگاه بولونیا آن را ترک کردند. دارای معماری بسیار جالبی بوده و در آن به روش‌های متمایزی تدریس می‌شود. توجه به ایده‌های نو و جدید یکی از ویژگی‌های بی‌نظیر این دانشگاه است. همچنین لازم به ذکر است که ستاره‌شناس معروف، نیکولاس کوپرنیک نیز از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده است.

  1. دانشگاه پیزا

دانشگاه پیزا، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا بوده که در شهر پیزا واقع شده است. ازآنجاکه شهر پیزا دارای جمعیت زیادی نیست، به دلیل وجود تعداد بالای دانشجویان، تبدیل به یک شهر دانشجویی شده است. دانشگاه پیزا نیز یکی از دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم کشور ایران می‌باشد‌.

شرایط مهاجرت تحصیلی ایتالیا

تحصیل در این کشور به دو زبان ایتالیایی و انگلیسی قابل‌انجام است. برای تحصیل به زبان ایتالیایی، حداقل سطح B2 نیاز بوده و اگر قصد دارید به زبان انگلیسی تحصیل کنید، حداقل آیلتس 6 مورد نیاز است. البته در نظر داشته باشید که برخی دانشگاه‌ها به طور خاص دارای آزمون ورودی هستند که در این آزمون‌ها، میزان تسلط فرد به زبان نیز سنجیده می‌شود. در ادامه به سایر شرایط تحصیل در این کشور می‌پردازیم:

  • تمکن مالی: مورد بعدی دررابطه‌با مهاجرت تحصیلی به ایتالیا است. به طور میانگین، شما برای اینکه به دولت ایتالیا نشان دهید که می‌توانید از پس هزینه‌های خود در این کشور بر بیایید، می‌بایست حداقل 8 هزار یورو همراه را به عنوان تمکن مالی قرار دهید.
  • شرط سنی: برای مقطع کارشناسی حداکثر 30 سال، کارشناسی ارشد 35 سال و مقطع دکتری 40 سال است.
  • هزینه شهریه: برای هزینه شهریه‌های دانشگاه‌های این کشور نیز می‌بایست به نوع دانشگاه مورد نظر خود توجه داشته باشید. در صورتی که قصد تحصیل در دانشگاه‌های دولتی را داشته باشید، نهایتا 200 الی 400 یورو را به عنوان شهریه بابت هر ترم پرداخت خواهید کرد. اما گاهی اوقات ممکن است برخی دانشگاه‌های غیر دولتی در این کشور نیز شهریه‌ای نزدیک به 10 الی 20 هزار یورو به ازای هر ترم داشته باشند.
  • ویزای تحصیلی: برای تحصیل در این کشور، شما نیاز به ویزای تحصیلی دارید. اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا را دارید، بهتر است در ابتدا شرایط کلی و عمومی مهاجرت به این کشور را مطالعه کنید. زیرا ممکن است شما واجد شرایط دریافت این ویزا نباشید؛ بنابراین بهتر است در همان ابتدای کار متوجه این موضوع شوید. پس از اینکه شرایط مهاجرت به این کشور را مطالعه کردید، می‌بایست مدارک موردنیاز نظیر پاسپورت، مدرک بابت تمکن مالی و... خود را آماده کرده و همراه با مدارک موردنیاز دیگر به سفارت ایتالیا تحویل دهید. بابت وقت مصاحبه نیز باید اندکی در نوبت باشید. نوبت‌دهی برخی از سفارت‌ها نزدیک به 1 سال زمان می‌برد. بنابراین سعی کنید برنامه‌ریزی خود را به گونه‌ای انجام دهید که بابت نوبت‌دهی سفارت به مشکل بر نخورید.

 تحصیل در ایتالیا با موسسه مهاجرتی میرداماد

در صورتی که به دنبال تحصیل در ایتالیا هستید پیشنهاد می‌کنیم از مشاوران زبده موسسه مهاجرتی میرداماد بهره ببرید. این موسسه دارای اعتبار بالایی در این زمینه است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها