خرید پارتیشن اداری و کاربرد پارتیشن شیشه ای هوشمند

کد خبر: 1274764
خرید پارتیشن اداری و کاربرد پارتیشن شیشه ای هوشمند

 

خرید پارتیشن اداری می‌تواند بخش مهمی از فرآیند طراحی و اجرای دکوراسیون اداری باشد. پارتیشن‌ها کمک می‌کنند تا از فضای موجود استفاده بیشتر و بهینه‌تری ببرید. همچنین شرایط محیطی بهتری را برای انجام کار توسط کارکنان خود فراهم کنید. با این حال انتخاب پارتیشن اداری مناسب و روش استفاده از آن در دکوراسیون اداری، می‌تواند موضوعی چالش برانگیز باشد. با این وجود موضوع آنقدر که در ابتدا پیچیده به نظر می‌رسد؛ سخت نیست. بنابراین می‌توانید با خواندن این مقاله، درباره داشتن انتخاب‌هایی مناسب در خرید پارتیشن اداری و استفاده از آن، تصمیمات بهینه ‌تر و بهتری بگیرید.

چرا خرید پارتیشن اداری؟

پارتیشن‌های اداری امروزه به بخشی غیرقابل حذف در دکوراسیون اداری تبدیل شده‌اند. اگرچه در گذشته‌ای نه‌چندان دور، فضاهای اداری به کمک دیوارهای دائمی تقسیم‌بندی می‌شدند؛ اما امروزه مزایای غیر قابل انکار پارتیشن‌های اداری، موجب شده تا استفاده از آنها به بیشترین میزان برسد.

در ادامه مهم‌ترین دلایل استفاده از پارتیشن‌ها در فضای اداری را فهرست کرده‌ایم:

·انعطاف‌پذیری

استفاده از پارتیشن‌های اداری به جای دیوارهای ثابت، موجب می‌شود تا شما از انعطاف‌پذیری بالایی در تغییر دکوراسیون اداری برخوردار باشید. در واقع پارتیشن‌ها اجازه می‌دهند تا با صرف هزینه و وقت کمتر، به سرعت فرم چینش مناطق اداری را در دفتر کار خود تغییر دهید.

·زیبایی

پارتیشن‌های ادرای واقعا زیبا هستند. آنها حس و حالی مدرن و خاص را به فضای کار شما بخشیده و بر اساس نوع، می‌توانند به فرم‌ها و شکل‌های مختلفی طراحی و تزئین شوند.

·اشغال فضای کمتر

پارتیشن‌های اداری فضای بسیار کمتری را در مقایسه با دیوارهای سنتی اشغال می‌کنند. بنابراین می‌توانند برای صرفه‌جویی در فضاهای کوچک نیز بسیار مفید باشند.

·وزن کمتر

وزن پاریشن‌ها در مقایسه با دیوارهای سنتی بسیار کمتر است. بنابراین فشار کمتر و بار کمتری را به سازه ساختمان شما وارد می‌کند.

·ایجاد حریم خصوصی

پارتیشن‌ها می‌توانند به سرعت یک فضای وسیع را به چندین بخش خصوصی تقسیم کنند. این دیوارهای کاذب گزینه بسیار مناسبی برای ایجاد فضاهای دارای حریم خصوصی در دفاتر اداری باز است.

·تبادل نور و انرژی

پارتیشن‌ها در کنار ایجاد حریم خصوصی، اجازه می‌دهند که نور در سراسر فضا منتشر شود. بنابراین فضایی روشن‌تر خواهید داشت. از سویی تبادل دمایی در فضای تقسیم‌بندی شده با پارتیشن بهتر انجام شده و علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه انرژی، دمای محیط یکپارچگی بیشتری خواهد داشت.

انواع پارتیشن اداری

برای خرید پارتیشن اداری باید با انواع آن آشنا شوید. پارتیشن‌ها در مدل‌های مختلف و اغلب با فرآیند نصب آسان عرضه می‌شوند. در این بخش می‌خواهیم شما را با متداول‌ترین انواع پارتیشن اداری آشنا کنیم.

5

·پارتیشن کف تا سقف

پارتیشن کف تا سقف در بسیاری از محیط‌های کاری برای تضمین حریم خصوصی کارکنان و ارائه محیطی سالم برای انجام کارشان استفاده می‌شود. در برخی موارد به این پارتیشن‌ها پارتیشن تمام ارتفاع نیز گفته می‌شود. اما معمولا با استفاده از این پارتیشن، افراد به‌طور کامل محصور نخواهد شد؛ و توسط سایر همکاران خود دیده می‌شوند. البته این پارتیشن حریم خصوصی بیشتری ارائه می‌دهد؛ زیرا از فلز برای ایجاد چارچوب و بدنه استفاده می‌شود. همچنین فرآیند نصب و جمع کردن این مدل‌ها نسبتا آسان و ساده است. به‌طور خلاصه از این سبک برای تفکیک فضاهای اصلی (مثلا اتاق جلسه و اتاق کار کارکنان) از هم استفاده می‌شود.

·پارتیشن شیشه‌ای

امروزه پارتیشن‌های شیشه‌ای به همه انواع آنها ترجیح داده می‌شود. این مدل‌ها نه‌تنها حریمی خصوصی‌شده و محیطی منظم را ارائه می‌دهد؛ بلکه زیبایی دفتر کار شما را نیز افزایش می‌دهند. برای ساخت این پارتیشن‌ها معمولا از چارچوب آلومینیومی در کنار دیواره شیشه‌ای استفاده می‌شود.

به‌طور کلی دو نوع پارتیشن شیشه‌ای وجود دارد. یکی با قاب و دیگری بدون قاب ساخته می‌شود. همچنین پارتیشن‌های شیشه‌ای در هر دو پانل تمام و نیم ارتفاع نیز قابل دسترسی هستند. اگر حریم خصوصی بیشتری می‌خواهید؛ می‌توانید شیشه پانل تمام ارتفاع را تهیه کنید. در غیر این صورت، نیم پانل‌ها ترجیح داده می شوند؛ زیرا نور و دید بیشتری را ارائه می‌دهند. از سویی سر و صدا را با پارتیشن شیشه‌ای تا حد زیادی می‌توان کاهش داد. همچنین قیمت پارتیشن شیشه‌ای بیشتر به سه عامل فریم، نوع شیشه و ابعاد پارتیشن بستگی دارد.

·پارتیشن شیشه‌ای هوشمند

خرید پارتیشن شیشه‌ای هوشمند نیز یکی از انتخاب‌های پیش روی شماست. این پارتیشن‌ها به تازگی وارد بازار شده و اگرچه قیمت بالاتری در مقایسه با سایر مدل‌ها دارد؛ اما ویژگی خاص آن واقعا ارزشمند است. به‌طور خلاصه پارتیشن شیشه‌ای هوشمند دارای نوعی شیشه خاص است؛ که با فشردن یک دکمه از حالت شفاف به مات و برعکس تغییر پیدا می‌کند. بنابراین این شیشه‌های خاص اجازه می‌دهند تا بدون حذف نور و استفاده از هرگونه پرده، امکان دیده شدن فضای داخلی را محدود کنید.

اما این شیشه‌های مخصوص چیست؟ این شیشه‌ها که با نام الکتروکرومیک شناخته می‌شوند؛ به تکنولوژی خاصی مجهز هستند که به کمک آن می‌توان میزان جذب نور توسط شیشه را کنترل کرد. از این طریق نیز می‌توان شدت شفافیت شیشه را تغییر داد و آن را با فشردن یک دکمه مات نمود. به‌طور دقیق‌تر در بین دو لایه شیشه معمولی، یک لایه از کریستال مایع شفاف وجود دارد؛ که در واکنش به جریان انرژی الکتریکی مات می‌شود.

·اتاقک

اطاقک‌ها به‌طور گسترده‌ای به عنوان جداکننده‌های رایج در بیشتر محیط‌های کار استفاده می‌شوند. اطاقک‌ها همچنین توسط بسیاری از کاربران به عنوان پارتیشن‌های نیمه ارتفاع شناخته می‌شوند؛ زیرا حریم خصوصی و نظم بیشتری را ارائه می‌دهند. این پارتیشن‌ها را می‌توانید به‌راحتی از یک مکان به مکان دیگر مطابق با نیاز خود منتقل کنید. همچنین فرآیند نصب آن نیز ساده است. این پارتیشن توسط چهار دیوار با دهانه‌ای به عنوان درب ساخته می‌شوند. یکی از دیوارهای این پارتیشن اداری معمولا توسط میز کار و فضای قرارگیری کامپیوتر تکمیل می‌شود.

·پارتیشن اداری قابل حمل

پارتیشن‌های قابل حمل معمولا به صورت چرخ‌دار، ریلی یا غلطک‌دار عرضه می‌شوند. اگر به دنبال پارتیشن‌های موقت و انعطاف‌پذیر هستید؛ پارتیشن‌های قابل حمل می‌توانند گزینه خوبی برای شما باشند.

·دیواره‌های آکاردئونی

این پارتیشن‌ها را می‌توانید به راحتی و به سرعت، با توجه به نیاز خود از یک مکان به مکان دیگر تغییر دهید. با استفاده از این پارتیشن‌ها، حریم خصوصی بیشتری ایجاد خواهید کرد. با این وجود آنها از ثبات کمتری برخوردار بوده و البته قیمت بسیار ارزان‌تری نیز دارند.

مهم‌ترین نکات خرید پارتیشن اداری

حال که با مزایا و انواع پارتیشن اداری آشنا شدید؛ می‌خواهیم در آخرین بخش از این مقاله درباره نکات مهم برای خرید پارتیشن اداری با شما صحبت کنیم. بنابراین در ادامه فهرستی از این نکات مهم را با به‌طور مختصر مطالعه می‌کنید.

·انتخاب فروشنده

اگرچه نصب پارتیشن اداری از ساختن دیوارهای سنتی بسیار ساده‌تر است؛ با این وجود بهتر است انجام آن بر عهده یک تیم متخصص بگذارید. بر این اساس توصیه می‌کنیم خرید پارتیشن اداری را از جایی انجام دهید؛ که مسئولیت طراحی دکوراسیون اداری و همچنین اجرای آن را نیز می‌پذیرند. به این شکل خیال شما از بابت کیفیت نهایی انجام کار راحت‌تر خواهد بود.

·بررسی شرایط دفتر کار

پیش از خرید پارتیشن‌ها بهتر است شرایط دفتر کار خود را توسط یک طراح حرفه‌ای بررسی کنید. همچنین انتظارات خود را از خرید پارتیشن اداری مطرح نمایید. این موارد کمک می‌کند تا تصمیم بهتری در مورد انتخاب خود بگیرید. در واقع شما باید مطمئن شوید که به آنچه می‌خرید نیاز دارید.

·انتخاب جنس

جنس پارتیشن اداری نکته دیگری است که باید به آن توجه کنید. هر جنسی می‌تواند فضای متفاوتی را برای شما فراهم کند. به عنوان مثال استفاده از پارتیشن شیشه ای اغلب موجب شکل‌گیری فضای مدرن می‌شود. در حالی که پارتیشن‌های چوبی می‌توانند فضایی کلاسیک را تداعی کنند. همچنین جنس پارتیشن در دوام و راحتی تمیز کردن آن نیز موثر است. در این شرایط معمولا پارتیشن‌های فلزی و شیشه‌ای گزینه‌های محبوب‌تری هستند.

·انتخاب نوع

معمولا در طراحی کامل یک فضای اداری از یک نوع خاص پارتیشن به تنهایی استفاده نمی‌شود. بلکه معمولا ترکیبی از انواع مختلف آن به کار می‌رود. به عنوان مثال از دیوارهای تمام ارتفاع برای جدا کردن بخش‌های اصلی از هم استفاده می‌شود. در حالی که از پارتیشن‌های نیمه ارتفاع و پارتیشن‌های اتاقکی برای ساختن ایستگاه‌های کاری در یک فضای نیمه مشترک استفاده می‌گردد. به هر حال هنگام خرید پارتیشن اداری باید به این موضوع نیز فکر کنید. هرچند اگر طراحی دکوراسیون اداری را پیش از آن انجام داده باشید؛ پاسخ این سوال را به دقت می‌دانید.

·خدمات پس از فروش و گارانتی

پارتیشن‌ها قابلیت جابه‌جایی، نصب مجدد، تعمیر و تغییرات دارند. بنابراین بسیار مهم است که خرید پارتیشن اداری را از جایی انجام دهید که خدمات پس از فروش مناسبی ارائه می‌دهد. تا در صورت نیاز بتوانید از آن خدمات برای انجام تعمیرات و تغییرات لازم بهره ببرید.

از سویی وجود گارانتی نیز هنگام خرید پارتیشن، نشان‌دهنده کیفیت محصول و همچنین تعهد شرکت سازنده و فروشنده به ارائه بهترین محصولات و خدمات است.

·قیمت پاریتشن اداری

در نهایت مانند هر خرید دیگری قیمت مناسب حرف اول را می‌زند. البته در جستجوی قیمت مراقب باشید که محصولاتی با کیفیت نازل‌تر به دلیل قیمت پایین‌تر خریداری نکنید. فراموش نکنید که پارتیشن‌ها اغلب بخشی دائمی و با طول عمر بالا هستند. بنابراین خرید نمونه‌های باکیفیت آن معمولا باید مهم‌ترین اولویت شما باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد