کابینت آشپزخانه، کدام جنس و کدام مدل را بخریم؟

کد خبر: 1055213

اگر در اینترنت گشت می‌زنید تا بتوانید بهترین جنس کابینت آشپزخانه را پیدا کنید، باید بدانید که اول خودتان باید چه می‌خواهید و چه مبلغی قرار است برای این کار در نظر بگیرید. دوست دارید چه سبکی برای دکوراسیون منزل خود داتشته باشید و ابعاد فضای موجودتان چقدر است؟ با پاسخ به این موارد و البته مطالعه این مطلب در مورد انواع کابینت آشپزخانه می‌توانید به بهترین نتیجه رسیده و آشپزخانه رویایی‌تان را طراحی کنید.

انواع کابینت آشپزخانه

جنسی که بدنه و درب کابینت با آن ساخته می‌شود، در دسته‌بندی انواع آن نقش مهمی ایفا می‌کند. یادتان می‌آید سال‌های گذشته کابینت‌ها فلزی بودند؟ ولی اکنون دیگر نمی‌توانید مدل‌های جدید آن را پیدا کنید چون تقریبا منسوخ شده‌اند. در ادامه هم می‌توانید با جنس‌های دیگری از کابینت آشنا شوید. معمولا انواع کابینت‌ آشپزخانه را بر اساس سبک دکوراسیون نیز تقسیم‌بندی می‌کنند:

کابینت آشپزخانه کلاسیک: کابینت تمام چوب، ممبران، ام دی اف برش خورده و ام دی اف با روکش چوب در این دسته قرار می‌گیرند. در این مدل‌ها اغلب تاج، دستگیره کار شده و براق و جزییاتی روی بدنه دیده می‌شود که باعث ایجاد آشپزخانه لوکس و کلاسیک در خانه شما می‌شود.

کابینت آشپزخانه مدرن: ام دی اف ساده، هایگلاس، لمی‌گلاس و روکش ملامینه ار انواع مدرن هستند. این کابینت‌ها ساده‌ هستند و در طراحی آنها از خطوط کشیده، صاف و موازی استفاده شده است. آنها را معمولا با رنگ‌های یک‌دست و گاها خنثی مشاهده می‌کنید. طراحی کابینت آشپزخانه به سبک مدرن معمولا بدون دستگیره، با دستگیره‌ّهای مخفی یا ساده و خطی تکمیل می‌شود. 

کابینت آشپزخانه نئوکلاسیک: کابینت ممبران و چوبی را می‌توان در این دسته هم قرار داد به شرطی که طراحی چندان پیچیده‌ای نداشته باشند. چون مدل نئوکلاسیک در واقع تلفیقی از کابینت کلاسیک و مدرن است.

معرفی کابینت چوبی

چوب یکی از متریال جذاب و پرطرفدار برای همه وسایل و اثاثیه است که کابینت آشپزخانه هم از این قاعده مستثنی نیست. بعد از وارد شدن کابینت‌ چوبی به صنعت دکوراسیون و طراحی آشپزخانه، با پیشرفت مد و چیدمان توانست خود را با ترندهای روز دنیا همراه کند. چوب به دلیل بافت خاصش  راحت‌تر فرم می‌گیرد. چوب‌ اگر باکیفیت باشد، طول عمر زیادی دارد و حتی اگر دچار زدگی و آسیب شود، در بسیاری از مواقع با ترمیم مثل روز اولش خواهد شد.

برای ساخت کابینت چوبی تنوع زیادی از انواع چوب وجود دارد و چوب هر درختی با توجه به بافت و ارزشی که دارد، با قیمت متفاوتی عرضه می‌شود. از جمله انواع چوب‌های پرکاربرد در کابینت می‌توان چوب افرا، بلوط، گردو، گیلاس، کاج، ساج و سرو را نام برد.

حالا اگر قصد دارید این مدل کابینت آشپزخانه را سفارش بدهید، باید برایش بودجه زیادتری از حد معمول کنار بگذارید. از طرفی ساخت کابینت چوبی به زمان زیادی نیاز دارد و معمولا دیرتر از حالت عادی به دستتان می‌رسد. برای کاهش هزینه می‌توانید از کابینت ام دی اف با روکش هم چوب طبیعی استفاده کنید.

معرفی کابینت ام دی اف

بسیاری از کابینت‌هایی که در منازل مختلف مشاهده می‌کنید، از این جنس هستند. ماده اصلی استفاده شده در ساخت کابینت ام دی اف، نئوپان فشرده است که بعد از ساخت و تکمیل بدنه و دربَ، روی آن روکش کشیده می‌شود. کابینت ام دی اف در طرح و رنگ‌های بسیاز متعددی تولید و عرضه می‌شود، به همین دلیل دستتان را برای انتخاب باز می‌کند. پس می‌توانید آن را با ترکیب رنگی مورد نظر در آشپزخانه خود هماهنگ کنید. حتی این قابلیت را دارد که در نوع مات،‌ براق یا نیمه‌مات هم سفارش داده و ساخته شود.

اگر روکش ام دی اف کیفیت مناسب و خوبی داشته باشد، با دوام خواهد بود و حتی می‌تواند تا سال‌های طولانی هم عمر کند. ولی اگر کیفیت آن در حد معقول نباشد، به رطوبت مقاوم نیست و به راحتی آسیب می‌بیند.

معرفی کابینت ممبران

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کابینت ممبران یا وکیوم از انواع کابینت‌ کلاسیک هستند که اگر با تزیینات کمتری طراحی و ساخته شوند، ممکن است در دسته سبک نئوکلاسیک هم قرار بگیرند. در طراحی قاب درب و تاج این کابینت‌ها حکاکی، برآمدگی و جزییات زیادی مشاهده می‌کنید و به همین دلیل است که ویژگی‌های سبک کلاسیک را به همراه دارند. جنس این کابینت‌ در اصل از ام دی اف ساخته شده و بیشتر به دلیل مدل خاص و سبکی که دارد به اسم ممبران شناخته می‌شود. حکاکی‌های کابینت ممبران توسط دستگاه سی ان سی اجرا می‌گردد و پس از اتمام آن روکشی از پی وی سی بر روی کابینت کشیده می‌شود.

رنگ و مدل کابینت ممبران تنوع بسیاری دارد که می‌توانید با توجه به سلیقه و ترکیب رنگی مورد نظر خود آن را سفارش دهید. روکش پی وی سی روی درب کابینت، باعث ایجاد مقاومت به رطوبت و حرارت می‌شود. البته مراقب باشید چون آن را مقاوم به ضربه نمی‌کند و ممکن است در اثر برخورد با جسم تیز صدمه ببیند. یادتان باشد برای خرید این مدل کابینت بودجه و هزینه بیشتری از حد معمول نیاز دارد، چون ریزه‌کاری و حکاکی‌ها دستمزد آن را افرایش می‌دهد. از آنجایی‌که جزییات و قاب حکاکی شده کابینت ممبران می‌تواند فضای بیشتری از مدل‌های ساده اشغال کند، برای آشپزخانه کوچک توصیه نمی‌شود.  

معرفی کابینت ملامینه

این نوع کابینت آشپزخانه را در اصل زیر مجموعه‌ای از کابینت ام دی اف است و تنها روکش آن از جنس ملامینه ساخته می‌شود. به دلیل آنکه طراحی ساده‌ای دارد، برای سبک دکوراسیون مدرن ایده‌آل است و می‌تواند با رنگ دلخواه شما آماده شود. نکته خوشحال‌کننده برای طرفداران این مدل آن است که برای سفارش و خرید کابینت ملامینه نیاز به بودجه کمتری دارید.

معرفی کابینت هایگلاس

اگر دوست دارید کابیت آشپزخانه‌تان براق و درخشان باشد، پس کابینت هایگلاس برای شماست. این مدل به دلیل ویژگی درخشندگی‌اش باعث روشن شدن و بزرگتر شدن فضای آشپزخانه می‌شود. این کابینت را هم با متریال اصلی ام دی اف می‌سازند و روکشی که روی درب نصب می‌شود، از جنس پلکسی‌گلاس است. اگر لایه پلی‌استری برای روکش به کار رود، از هایگلاس براق‌تر خواهد بود و به اسم پلی‌گلاس خوانده می‌شود. اگر هم روکش پی وی سی نصب شود، کابینت نهایی لمی‌گلاس نامیده می‌شود.

روکش‌های هایگلاس هم در تنوع رنگ زبانزد هستند و می‌توانند هر سلیقه‌ای را راضی کنند. بزرگترین عیب کابینت هایگلاس خش‌پذیر بودن آن است و همچنین به دلیل پوشش براقش، هر لکه چربی یا غذایی و حتی اثر انگشت را هم نشان می‌دهد. البته کابینت لمی‌گلاس با ورقه روکش دارای تراکم بیشتر ساخته می‌شود و به همین دلیل به ضربه مقاوم خواهد بود. 

برای انتخاب و سفارش کابینت آشپزخانه از کجا شروع کنیم؟

معمولا سفارش کابینت با مشاهده وضعیت موجود و اندازه‌گیری کابینت‌ساز آغاز می‌شود. در این مرحله طرح نمونه‌ای سه بعدی از فضای نهایی را به شما ارائه می‌دهد و بعد از اتفاق نظر، پروسه ساخت و طراحی آغاز می‌شود. در این حین اگر بخواهید طرحی را با ایده و سلیقه خودتان سفارش بدهید که با نمونه‌های مشابه و همیشگی طراح و کابینت‌ساز کمی تفاوت داشته باشد، احتمالا هزینه بیشتری برای ساخت خواهد داشت.

حالا که با مدل‌های مختلف کابینت آشپزخانه آشنا شدید، می‌توانید راحت‌تر به هدف برسید. وبسایت چیدانه شما را برای پیدا کردن متخصصان با تجربه و حرفه‌ای در زمینه طراحی و فروش کابینت آشپزخانه راهنمایی می‌کند. کافی است مدل مورد نظر را با آنها در میان بگذارید و ساخت کابینت خود را به دستشان بسپارید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها