آشنایی با درب آکاردئونی

کد خبر: 1091702
  • درب آکاردئونی و ویژگی های آن

درب آکاردئونی که از آن تحت عنوان حفاظ آکاردئونی، درب کشویی و درب کرکره نیز یاد می کنند، حفاظی است آهنی که دارای مشبک هایی عمدتا لوزی شکل می باشد. درب های آکاردئونی را اغلب به عنوان یک حائل امنیتی و جدا کننده در فضاهای گوناگون مورد استفاده قرار می دهند. بدون شک این دسته از درب ها را بارها و بارها در جلوی درب ورودی آپارتمان ها، مغازه ها، پاساژها و مکان هایی از این قبیل دیده اید.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که ساخت درب آکاردئونی از سازهای آکاردئون الهام گرفته شده است. تا شدن این دسته از درب ها بسیار شبیه به جمع شدن ساز آکاردئون می باشد. این درب ها به گونه ای طراحی و تولید شده اند که در عین استفاده بهینه از فضای موجود، موجب برقراری امنیت مکان مورد نظر می شوند. درب های مذکور تاشو بوده و باز و بسته کردن آن ها به دلیل شبکه ای بودنشان با استفاده از نیروی دست امکان پذیر است.

درب های آکاردئونی همان کاری را انجام می دهند که درب های ریموت دار پارکینگ انجام می دهند. با این تفاوت که درب آکاردئونی سبک تر و در عین حال ارزان تر از درب های ریموتی پارکینگ بوده و فضای قابل توجهی را اشغال نمی کند. این درب ها در اشکال مختلفی طراحی و تولید شده و به بازار عرضه می شوند.

همان گونه که می دانید، امروزه دستیابی به امنیت در ساختمان های گوناگون اعم از ساختمان های مسکونی و تجاری از اهمیت قابل توجهی برخوردار می باشد. از همین رو سیستم های حفاظتی مختلفی برای برقراری امنیت این مکان ها طراحی و تولید شده اند که برخی از آن ها بسیار پیچیده هستند. این در حالی است که برخی از این سیستم ها در عین سادگی قابل توجه از کارایی فوق العاده ای برخوردار می باشند. درب آکاردئونی یا همان حفاظ آکاردئونی نمونه ای از ساده ترین و در عین حال کاربردی ترین سازه های حفاظتی در این زمینه می باشد.

 

درب آکاردئونی

آیا با اجزای سازنده درب آکاردئونی آشنایی دارید؟

  1. اجزای سازنده درب آکاردئونی

یکی از اصلی ترین اجزای درب آکاردئونی چهارچوب آن است. چهارچوب این دسته از درب ها آهنی بوده و به شکل پروفیل ساخته می شود. پروفیل های موجود در درون این چهارچوب ها عمودی، افقی و یا مورب می باشند.

ریل یکی دیگر از اجزای موجود در ساختار درب آکاردئونی است. یکی از ریل های به کار گرفته شده در ساختار این درب ها در قسمت فوقانی درب نصب شده است. لازم به ذکر است که بخش چرخ دار درب که وزن آن را تحمل می کند، در ریل بالایی قرار گرفته است. یک ریل دیگر نیز در بخش پایینی درب تعبیه شده است که بخش راهنمای حرکت درب محسوب می شود. گفتنی است که میله راهنمای متصل به درب در این قسمت قرار دارد.

 

درب آکاردئونی

  • کاربرد

تا بدین جا متوجه شدیم درب های آکاردئونی که از آن ها با نام حفاظ آکاردئونی نیز یاد می شود، نوعی حفاظ کاربردی به شمار می آیند که روی درب اصلی ساختمان نصب شده و بدین ترتیب امنیت مکان مورد نظر را تامین می نمایند. درب های مذکور بسیار پر کاربرد بوده و استفاده از آن ها در درب پارکینگ ها، درب شرکت ها، درب کارخانه ها، درب ادارات و دفاتر، درب پاساژها و مغازه ها و... رایج می باشد. این درب ها از آن جهت که زیبا بوده، فضای بسیار کمی اشغال کرده و هیچ گونه مزاحمتی برای عبور و مرور ایجاد نمی کند، به محبوبیت قابل توجهی در میان مصرف کنندگان رسیده اند.

لازم به ذکر است که حفاظ ها آکاردئونی را گاها در پشت پنجره های گوناگون نیز نصب کرده و بدین ترتیب به تامین امنیت می پردازند.

  • انواع

درب های آکاردئونی دارای انواع متعدد و متنوعی هستند. هر یک از این درب ها نام ویژه ای داشته و توسط برندهای گوناگونی تولید می شوند. اگر به بازار مراجعه نموده و نسبت به خرید درب آکاردئونی اقدام نمایید، بی شک نام درب آکاردئونی دو گل، سه گل، چهار گل و حتی پنج گل به گوشتان خورده است! آیا می دانید منظور فروشندگان از درب  های آکاردئونی دو گل و سه گل و... چیست؟

جالب و در عین حال لازم است بدانید که منظور از دو گل و سه گل و... در این جا، تعداد مشبک های به کار گرفته شده در طول درب آکاردئونی می باشد. تعداد این مشبک ها ممکن است 2، 3، 4 و حتی 5 باشد. از آن جا که مشبک های استفاده شده در اکثر نمونه ها لوزی شکل هستند، این درب ها را با نام درب آکاردئونی دو لوزی، سه لوزی و... نیز نامگذاری می کنند. لازم به ذکر است که درب های آکاردئونی سه گل یا سه لوزی بهترین و امن ترین نوع درب های آکاردئونی موجود در بازار هستند.

اگرچه درب های آکاردئونی را عمدتا از جنس آهن تولید می کنند، اما دسته بندی درب ها بر اساس جنسشان، تنها محدود به نوع آهنی آن ها نمی شود. امروزه بازار درب های آکاردئونی ام دی اف و پی وی سی نیز بسیار داغ است!

درب آکاردئونی

  • مزایای متعدد و متنوع

ساده بودن و کم هزینه بودن یکی از مهم ترین مزایای درب آکاردئونی در مقایسه با سایر حفاظ های امنیتی امروزی می باشد. نصب این درب ها بسیار راحت و کم دردسر بوده و تنها از طریق یک جوشکاری ساده صورت می پذیرد. این دسته از حفاظ ها از آن جهت که تاشو هستند و به صورت ریلی باز و بسته می گردند، وزن ناچیزی دارند. اشغال فضای کم، استحکام زیاد، امنیت بالا، ظاهر زیبا، قفل های رو کار و توکار، مقاومت در برابر شرایط جوی گوناگون، ماندگاری زیاد و... همه و همه از جمله مهم ترین مزیت های حفاظ آکاردئونی هستند که بر محبوبیت و معروفیت آن افزوده اند.

  • قیمت حفاظ آکاردئونی

همان گونه که تا بدین جا متوجه شدیم، حفاظ های آکاردئونی بسیار کاربردی بوده و به دلیل برخورداری از مزایای گوناگون بسیار محبوب هستند. قیمت این دسته از حفاظ ها تابع عوامل متعدد و متنوعی است که از جمله مهم ترین آن ها می توان به طول و عرض درب، دو گل، سه گل، چهار گل یا پنج گل بودن درب، جنس مواد اولیه به کار گرفته شده در ساختار درب و... اشاره نمود.

 

اگر شما هم به آن دسته از افرادی تعلق دارید که نگران امنیت منزل یا محل کار خود هستید و بدین منظور قصد خرید یک درب آکاردئونی مناسب با قیمت مقرون به صرفه را دارید، ما ایمن کاران وحدت را به شما پیشنهاد می دهیم. ایمن کاران وحدت؛ حافظ امنیت منزل شما!

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها