«فردا» گزارش می‌دهد:

وقتی اصلاح‌طلبان برای «انقلابی‌ترین مجلس» شمشیر از رو می‌کشند

کد خبر: 1263911

روزنامه هم‌میهن و همه اصلاح‌طلب خوب است که به نظرات رهبر انقلاب درباره مجلس یازدهم رجوع کنند و ببینند که ایشان این مجلس را انقلابی‌ترین مجلس نامیده‌اند.

وقتی اصلاح‌طلبان برای «انقلابی‌ترین مجلس» شمشیر از رو می‌کشند

گروه سیاست سایت فردا: روزنامه «هم‌میهن» یادداشتی منتشر کرده و در مقدمه آن سخن اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر نسبت مستقیم مشارکت بالا در انتخابات و تشکیل مجلس قوی را آورده است و نتیجه‌ای عجیب از آن استنباط کرده است؛ اینکه مجلس کنونی به دلیل مشارکت پایین مردم در انتخابات، ضعیف‌ترین مجلس بعد از انقلاب است! و بر همان دستور تشکیلاتی اصلاح‌طلبان مبنی بر تخریب مجلس پیش رفته است و مجلس کنونی را به نوعی عامل تحریم‌ها دانسته است. فارغ از آنکه این تخریب‌ها هیچ مبنای علمی ندارد و چه بسا عامل تحریم عملکرد دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان چه در امضای سندی بدون ضمانت اجرای به نام برجام و چه بعد از آن که هرگونه تسامحی را به خرج دادند تا شاید دل آمریکا را به دست بیاورند، اما موضوع فراتر از این حرف‌هاست. اصلاح‌طلبان وقتی می‌خواهند از سخن رهبری استفاده کنند هم دچار بی‌بصیرتی‌اند و راه را اشتباه می‌روند. آنها سخن درست و اصولی رهبر انقلاب را می‌آورد که باید مشارکت بالا باشد اما نمی‌گویند که از قضا رهبر انقلاب بارها و بارها از همین مجلس یازدهم چه تعاریفی کرده‌اند.

یادداشت‌نویس این روزنامه و دیگر اصلاح‌طلبان بد نیست رجوع کنند به این سخنان مقام معظم رهبری در تاریخ سم خرداد سال جاری که که در وصف مجلس یازدهم فرمودند: «من از اول تشکیل این مجلس، اعتقاد خودم و علاقه خودم به این مجلس را که از روی اطلاع بود، عرض کردم، گفتم مجلس، مجلسِ انقلابی است. الان هم من بعد از سه سال همین را تکرار میکنم. این مجلس بحمدالله مجلسی است انقلابی، باسواد، جوان، پرتحرک، پرکار. البته قضاوت‌هایی که انسان راجع به یک مجموعه می‌کند، با نگاه به مجموعه است؛ حالا یک استثناهایی هم ممکن است وجود داشته باشد؛ به آن استثناها کاری نداریم. مجموعه را که انسان نگاه می‌کند، با نگاه مجموعی، این مجلس انصافا یک مجلس انقلابی است. حالا از گوشه و کنار، از چپ و راست، یک متلکی، یک حاشیه‌ای، یک مثلا چیزی گاهی به مجلس زده می‌شود، خب بگویند؛ نمی‌شود انتظار داشت که همه از آدم تعریف کنند؛ نه، بالاخره مخالفت‌هایی هم می‌شود، اما واقع قضیه همین است که عرض کردم؛ یعنی از روی آن اطلاع و آگاهی‌ای که بنده دارم، این‌است که این مجلس انصافا این خصوصیّات را دارد».

یا آنکه ایشان در تاریخ هفتم خرداد سال گذشته درباره نمایندگان مجلس یازدهم فرموده بودند: «شما عناصر انقلابی هستید، این مجلس انقلابی که دارای رویکرد انقلابی و اقبال به ارزش‌های انقلاب است، باید نشان بدهد که باکفایت است، برای اداره‌ی امور تقنینی مجلس دارای کفایت و کارآمدیِ لازم است، می‌تواند درست ریل‌گذاری کند».

رهبر انقلاب در بیست‌ودوم تیرماه ماه سال99 هم مجلس یازدهم را از قوی‌ترین و انقلابی‌ترین مجالس پس از انقلاب خواندند و اشاره کردند: حضور جوانان پرانگیزه، پرایمان، پرتوان، تحصیل‌کرده و کارآمد در کنار شماری از مدیران انقلابی و دارای سوابق اجرائی، و نیز شماری از پیشکسوتان دارای سوابق نمایندگی، مجلس یازدهم را به مجلسی بسیار خوب و امیدبخش تبدیل کرده است».

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ششم خرداد سال گذشته هم فرمونده بودند: «یک توصیه که توصیه‌ مهمی است، این است که شما که بحمدالله ویژگی‌های خوبی دارید: انقلابی هستید، پرتلاش هستید، پرتوان هستید، دنبال کار هستید؛ این ویژگی‌ها را حفظ کنید، این ویژگی‌ها را تا آخر دوره نگه دارید. حالا تا آخر عمر باید گفت، اما لااقل تا آخر دوره این ویژگی‌ها را نگه دارید».

بسیار عجیب است که اصلاح‌طلبان با دانستن نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره مجلس یازدهم این مجلس را «ضعیف‌ترین» مجلس بعد از انقلاب می‌نامند. نظر رهبر انقلاب شاید به هیچ مجلسی در تاریخ انقلاب اسلامی این میزان مثبت نبوده است که به مجلس یازدهم مثبت است و حتما نمایندگان مجلس نظرات معظم‌له را مایه افتخار خود می‌دانند و می‌کوشند همان‌طور که ایشان امر کردند، انقلابی باقی بمانند اما اصلاح‌طلبان باید پاسخ دهند که آنها چه‌طور می‌خواهند در خط انقلاب و رهبری باقی بمانند یا صرفا دنبال سیاسی‌بازی خود هستند؟!

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها

      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت فردانیوز هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد