در گفتگو با فردا مطرح شد؛

نقوی حسینی: ظریف کاندیدای اصلی اصلاحات نیست/ او نامزد نمی‌شود چون چیزی برای عرضه ندارد

کد خبر: 1062020

فعال سیاسی اصولگرا گفت: البته شاید برنامه ریزان جبهه اصلاحات چنین گفتمانی در ذهن شان باشد که اگر ایشان در حد کاندیدای ریاست جمهوری مطرح شود بتوانند اعتماد آمریکایی ها را به دست بیاورند و ظرف یک ماه آینده از مباحث شان نتیجه گیری و سپس کاندیدای مدنظر خودشان را مطرح کنند. در مجموع آقای ظریف کاندیدای اصلی جریان اصلاحات نیست.

نقوی حسینی: ظریف کاندیدای اصلی اصلاحات نیست/ او نامزد نمی‌شود چون چیزی برای عرضه ندارد

گروه سیاسی فردا: مسیر انتخابات برای اصلاح طلبان پیچ در پیچ شده است. به نظر می رسد آنها بعد از منتفی شدن نامزدی سیدحسن خمینی، سراغ ظریف رفته اند اما کارشناسان و فعالان سیاسی معتقدند ظریف نامزد اصلی جریان اصلاحات نیست.

سیدحسین نقوی حسینی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره احتمال کاندیداتوری محمدجواد ظریف گفت: او کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری نمی شود چون نه روحیات شخصی او برای قرار گرفتن در چنین جایگاهی ساخته شده و نه شرایط ایجاب می کند، ظریف بیاید.

وی افزود: اگر برجام پا برجا می ماند و دولت می توانست به واسطه برجام قدری اوضاع اقتصادی را سامان دهد، می توانستند در زمان انتخابات از دستاوردهای برجام بهره برداری کنند. توافقات اخیر ایران و 1+5 نیز که به سمت بدتری در حال پیشرفتن است چون آقای عراقچی مطرح کرد «داریم به یک توافق جدید دست پیدا می کنیم» که این خودش خلاف برجام و مطالبات ملت و رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

این فعال سیاسی اصولگرا تأکید کرد: رهبر انقلاب صراحتا گفتند باید تحریم ها لغو شود، آمریکایی ها اگر خواستند بدون شرط به برجام برگردند. پس با این حساب از مذاکرات اخیر هم حداقل تا 2 ماه آینده نتیجه ای حاصل نخواهد شد بنابراین چه دلیلی وجود دارد که ظریف کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود، چه دستاوردی دارد و چه کارنامه ای را می تواند به مردم عرضه کند که قابل قبول باشد؟

وی افزود: مردم باید به چه اصل و مبنایی به آقای ظریف رأی دهند. ضمن آنکه روحیات شخصی آقای ظریف و اوضاع اقتصادی و سیاسی کشور ایجاب نمی کند که او نامزد انتخابات ریاست جمهوری شود.

نقوی حسینی یادآور شد: البته شاید برنامه ریزان جبهه اصلاحات قصد دارند نام ظریف به عنوان کاندیدای احتمالی 1400 مطرح می کنند تا بتوانند اعتماد آمریکایی ها را به دست بیاورند و سپس کاندیدای مدنظر خودشان را مطرح کنند. در مجموع ظریف کاندیدای اصلی جریان اصلاحات نیست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها