محمود میرلوحی: اگر ناطق نوری نامزد شود، ردصلاحیت می‌شود/ مردم از اصلاح‌طلبان نمی‌پذیرند که با نامزد ائتلافی وارد میدان شوند/ کارگزاران از لاریجانی حمایت کند، راهش از اصلاح‌طلبان جدا می‌شود

کد خبر: 1054334

محمود میرلوحی گفت: هنوز گرفتار پاسخگویی سال92 هستیم و در این شرایط زمینه‌ حمایت از لاریجانی مهیا نیست.

محمود میرلوحی: اگر ناطق نوری نامزد شود، ردصلاحیت می‌شود/ مردم از اصلاح‌طلبان نمی‌پذیرند که با نامزد ائتلافی وارد میدان شوند/ کارگزاران از لاریجانی حمایت کند، راهش از اصلاح‌طلبان جدا می‌شود

مثلث‌آنلاین نوشت: سخنان اخیر مرعشی و موسوی‌لاری با این مفهوم که اگر ناطق نوری در انتخابات حاضر شود، اصلاح‌طلبان از او حمایت می‌کنند، این پرسش را به وجود آورده است که اولا آیا واقعا ناطق‌نوری بعد از این همه سال می‌خواهد وارد میدان سیاست شود؟ و ثانیا در صورت حضور، مواجهه اصلاح‌طلبان با او چگونه خواهد بود؟ از سوی دیگر سخنان مرعشی نشان می‌دهد که کارگزاران بنا دارد در صورتی که نامزد شاخص اصلاح‌طلبی در میان نبود، از علی لاریجانی حمایت کند که این گزاره نیز بر این ابهام می‌افزاید که آیا اصلاح‌طلب به حمایت از لاریجانی تن می‌دهند یا نه؟

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره احتمال حضور ناطق نوری در انتخابات 1400 به «مثلث‌آنلاین» گفت: «من بعید می‌دانم آقای ناطق نوری به صحنه بیاید و تردیدی نیست که اوتحت هیچ‌شرایطی نامزد نمی‌شود اما همین که اصلاح‌طلبان از او به عنوان نیرویی مورد اعتماد یاد می‌کنند نشانه خوبی است و نشان می‌دهد که آقای ناطق در همه این‌سال‌ها نزدیک به اصلاح‌طلبان شده است. این اظهارنظرها مبنی بر حمایت از او در صورت نامزد شدن هم صرفا برای نشان دادن نزدیکی او به اصلاح‌طلبان است؛ وگرنه بعید می‌دانم شورای نگهبان آقای ناطق را تأییدصلاحیت کند؛ همان‌طور که در سال92 برخلاف پیش‌بینی‌ها آقای هاشمی ردصلاحیت شد».

 

او درواکنش به صحبت‌های اخیر مرعشی درباره احتمال حمایت از لاریجانی در شرایطی خاصی، بیان کرد: «انتخابات مجلس در اسفند98 نشان داد که نگاه سرمایه اجتماعی اصلاحات با برخی اصلاح‌طلبان که هنوز در پی حمایت از نیروهای ائتلافی‌اند، متفاوت است. اصلاح‌طلبان نمی‌توانند شعار ورود با نامزد اصلاح‌طلب بدهند و در نهایت به مردم نامزد غیراصلاح‌طلب معرفی کنند. اصلا مردم چنین رویکرد متناقضی را نمی‌پذیرند. همه‌چیز ما اصلاح‌طلبان نیستیم که بازهم بگوییم نامزد ائتلافی و مردم بگویند سلمنا. خیر این‌طور نیست و مردم دیگر نمی‌پذیرند که اصلاح‌طلبان با نامزدی غیرجناحی وارد انتخابات شوند. ما هنوز گرفتار پاسخگویی سال92 هستیم و در این شرایط به هیچ‌وجه زمینه‌ حمایت از فردی چون آقای لاریجانی مهیا نیست».

او ادامه داد: «اینکه آقای مرعشی می‌گوید ممکن است با اما و اگرهایی از آقای لاریجانی حمایت کنیم، به حزب کارگزاران مربوط است و ارتباطی با مجموع احزاب و شخصیت‌های حاضر در نهاد اجماع‌ساز اصلاح‌طلبان ندارد».

 

میرلوحی در پایان درباره اینکه برخی نیروهای اصلاح‌طلب مانند اعضای کارگزاران سازندگی می‌گویند در شرایطی که هیچ نامزدی از اصلاح‌طلبان تأیید صلاحیت نشود، اقتضای ادامه سیاست‌ورزی ورود با نامزد ائتلافی است، گفت: «این هم دیدگاهی است که من با آن موافق نیستم. اگر کارگزاران چنین نگاهی در انتخابات1400 داشته باشد و اگر تمام نامزدهای اصلاح‌طلب ردصلاحیت شوند، طیف گسترده‌ای از اصلاح‌طلبان خواهند گفت که ما نامزدمان ردصلاحیت شد و دیگر نامزدی نداریم که ارائه دهیم و احتمالا کارگزاران مانند سال98 به صورت مستقل وارد انتخابات شود؛ دقیقا شرایطی مشابه آنچه در اسفند98 شاهد بودیم که شورای عالی سیاست‌گذاری اعلام کرد اصلاح‌طلبان لیستی نمی‌دهند و کارگزاران لیست مستقل خود را داد.علاوه بر این بر اساس مصوبه شورای هماهنگی که با آن نهاد اجاع‌ساز شکل گرفت، اساسا اصلاح‌طلبان نمی‌توانند بدون نامزد اصلاح‌طلب وارد میدان شود».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها