استانداردهای طراحی سایت شرکتی موفق

کد خبر: 1134488
استانداردهای طراحی سایت شرکتی موفق

مهم‌ترین هدف طراحی سایت شرکتی، معرفی یک شرکت و محصولات و خدمات آن است که باید به نحوی انجام شود تا در فضای مجازی بتواند به بهترین شکل نمونه محصولات و یا خدمات آن شرکت را معرفی کند. نکته قابل توجه این است که در صورتی این هدف، برآورده می‌شود که با رعایت سئوی مناسب، سایت طراحی شده در میان صفحات اول جستجو در مرورگرهای مختلف قرار گیرد. برای نیل به این مقصود لازم است در طراحی سایت، استانداردهایی رعایت شده و از جنبه دقت و زیبایی در رده بالایی قرار گیرد. طراحی دقیق سایت و همچنین زیبایی آن می‌تواند در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار باشد و تکنیک‌های سئو نیز بسیار حائز اهمیت‌اند زیرا سایت را به رتبه‌های بالای گوگل نزدیک می‌کنند.

انتخاب شرکت مناسب

02

در هنگام انتخاب یک شرکت مناسب برای طراحی سایت ایده پویا لازم است دو نکته مهم را مد نظر قرار داد. یکی نیل به اهداف شرکت و دیگری قیمت مناسب طراحی سایت.

در مورد قیمت طراحی سایت که پس از بررسی شرکت‌های مختلف می‌توان با توجه به بودجه در نظر گرفته شده برای این منظور تصمیم گرفت. اما آنچه از همه مهم‌تر است رسیده به اهداف شرکت در قالب طراحی سایت می‌باشد. بنابراین برای انتخاب یک شرکت طراحی مناسب، ابتدا باید از طرق مختلف با چند شرکت معتبر آشنا شده و سپس موارد مختلفی را مورد بازبینی قرار دهند ازجمله موارد ذیل:

  • ابتدا لازم است سایت‌های طراحی شده توسط آن شرکت را بررسی و مقایسه کنید.
  • در تماس با شرکت نوع کسب و کار و شیوه کارکرد و اهدافتان را اعلام کرده و مطمئن شوید که آن شرکت توانایی طراحی سایت شما را دارند
  • می‌توانید از آنها بخواهید در صورتی که در زمینه فعالیت کاری شما سایتی طراحی کرده‌اند؛ آن سایت را مشاهده و بررسی کنید.
  • در مراحل بعدی امکانات مورد نیاز سایت و نحوه دسترسی مدیران را بررسی کنید.
  • از چگونگی طراحی سایت در زمینه امنیت آن اطمینان حاصل کنید.
  • باید بدانید که در زمینه مدیریت محتوا، بهینه‌سازی سرعت و سئوی سایت چه رویکردی داشته و با تصمیم‌گیری مناسب بهترین مدیریت محتوا را انتخاب کنید.
  • باید بدانید که پس از اتمام مراحل طراحی سایت، این امکان وجود دارد که بخواهید به امکانات و دسترسی‌های سایت، موردی اضافه یا کم کنید یا خیر؟
  • درباره سرعت لود سایت، زیبایی گرافیکی، سئوی محتوا، کاربری مناسب سایت، طراحی و کدنویسی پایگاه داده و تجربه کافی آنها در همه زمینه‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • پشتیبانی و خدمات پس از طراحی سایت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که باید در هنگام انتخاب شرکت طراح، مورد توجه قرار گیرد.

یک نکته بسیار مهم در بهترین شرکت  طراحی سایت مناسب برای طراحی سایت، این است که آن شرکت به جز رعایت نکات گرافیکی و ظاهری، سئو و بهینه‌سازی و غیره، پس از طراحی سایت شرکتی و شروع بهره‌برداری آن نیز بتواند در مراحل ذیل همراه سایت شما باشد.

  • تحلیل و آنالیز سایت‌های شرکت‌های رقیب
  • بازاریابی اینترنتی سایت شرکتی
  • کنترل سایت، یافتن خطاها و رفع آنها
  • پشتیبانی مناسب در زمینه امنیت سایت و در مقابل حمله هکرها

شناخت نیازهای شرکت

اولین مورد در طراحی یک سایت شرکتی شناخت نیازهای شرکت است. آگاهی پیدا کردن از چگونگی عملکرد شرکت، کمبودها و کاستی‌ها، نقاط قوت، دارایی‌ها، مدیران و شیوه مدیریتی آنها، نحوه ارائه محصول یا خدمات، میزان سوددهی و بسیاری از فاکتورهای دیگر می‌تواند در شناخت اهداف شرکت بسیار کمک کند. داشتن شناخت کامل از اهداف و نیازهای شرکت به طراح کمک می‌کند تا بتواند در جهت رفع این نیازها و به موفقیت رساندن شرکت، سایت دلخواه مدیران شرکت را طراحی و آماده کند.

شیوه طراحی ظاهری سایت، جذب مخاطب، ارائه خدمات، نحوه فروش محصولات، میزان دسترسی مدیران به سایت، امکان به‌روزرسانی، بررسی بازخوردها و ایجاد اعتماد در مشتری و همه و همه باید بر مبنای نیاز شرکت باشد تا بتواند با مرتفع کردن این نیازها، شرکت را به سودآوری برساند.

سرعت سریع سایت

سایت یک شرکت به منزله ویترین آن شرکت می‌باشد که وظیفه دارد محصول و خدمات شرکت را با بهترین جلوه به مشتریان ارائه کند. بنابراین بسیار اهمیت دارد که هنگامی که مخاطب در حال بررسی در سایت است، بتواند با سرعت مناسب بین صفحات حرکت کرده و از خدمات آن بهره‌مند شود. سرعت مناسب و نسبتاً بالای سایت پیش‌زمینه ذهنی و اعتماد مخاطب نسبت به سایت را افزایش می‌دهد. پس از جلب اعتماد مخاطب، رفته‌رفته مشتریان بالقوه سایت به مشتری بالفعل تبدیل خواهند شد که همه اینها نشان از موفقیت سایت است که درواقع نتیجه طراحی سایت مناسب می‌باشد. همچنین در صورتی که سایت از لحاظ سرعت، بهینه‌سازی نشده باشد، با طول کشیدن زمان بارگذاری مخاطبان سایت را رها کرده و به دنبال کلمه کلیدی خود به سایت دیگری مراجعه می‌کنند و به همین سادگی مشتری‌ها از دست می‌روند. بنابراین بهینه‌سازی سرعت در طراحی سایت یک فاکتور اساسی محسوب می‌شود.

نکته دیگری که بسیار حائز اهمیت است؛ نقش سرعت سایت در سئو می‌باشد. سرعت بالای سایت یک عامل مهم است که سبب می‌گردد سایت در صفخات اول جستجوی گوگل قرار گیرد زیرا از نظر گوگل این مورد بسیار مهم است که سایتی که کلمه کلیدی خاص آن جستجو می‌شود؛ هنگام لود شدن وقت مخاطب را هدر ندهد. از طرفی در صورتی که سرعت لود بالا باشد مخاطب زمان بیشتری را در سایت باقی می‌ماند و مطابق بررسی‌های گوگل، سایت‌هایی که مخاطب زمان زیادی را در بین صفخات آن می‌گذراند شایستگی آن را دارد که به صفخات بالای جستجو منتقل شود.

گرافیک مناسب ظاهری سایت

طراحی گرافیک ظاهری سایت اهمیت بسیار زیادی در موفقیت سایت که همانا معرفی شرکت و محصولات آن می‌باشد، دارد. زیرا در صورت استفاده از گرافیک زیبا و دقیق، می‌تواند در جذب مخاطب موفق‌تر عمل کرده و همچنین مخاطب را مدت بیشتری در سایت نگه دارد. معمولا یک طراحی مناسب می‌تواند با انتخاب نوع و اندازه فونت و همچنین برخورداری از تکنیک رنگ، باعث شود تا مشتری مدت زمان طولانی‌تری را در سایت بماند.

 آنچه که در طراحی گرافیک سایت شرکتی اصول کار را تعیین می‌کند هدف و خواسته کارفرماست زیرا باقی مراحل طراحی باید بر پایه همین اهداف ادامه پیدا کنند. طراح گرافیک سعی می‌کند گرافیک سایت را مطابق با عملکرد و زمینه کاری شرکت پایه‌ریزی و طراحی کند یعنی از لحاظ استفاده از رنگ، طرح و قالب‌های رسمی سایت، ویژگی‌های مختلف سایت را مد نظر قرار دهد تا هم سایت از استواری لازم برخوردار گردد و هم مخاطب جذب سایت شده و با توجه به جزئیات گرافیکی آن به سایت شرکت و مدیران اعتماد کافی پیدا کند. همه این موارد موفقیت شرکت در معرفی درست و سودآوری را به همراه خواهد داشت.

جمع‌بندی

قطعاً یک سایت شرکتی همانند ویترینی برای معرفی شرکت و خدمات آن بوده و همچنین ارائه انواع محصولات و کالا را نیز بر عهده دارد. جذابیت و زیبایی، کارایی مناسب، به‌روز بودن، سئوی محتوایی خوب، در نظر گرفتن بازخورد مشتریان و هماهنگی با سیاست‌های بازاریابی رقبا ازجمله ویژگی‌هایی است که سبب موفقیت یک کسب و کار اینترنتی از طریق سایت می‌شود. داشتن این ویژگی‌ها میسر نمی‌گردد مگر به یاری یک طراحی حرفه‌ای که آن هم فقط از عهده شرکت‌های معتبر و با تجربه‌ای برمی‌آید که توسعه دهنده‌های اصلی وب‌سایت هستند. به طور قطع موفقیت در امر طراحی سایت توسط هر شرکت طراحی منوط به رعایت استانداردهایی است که بتواند سایت شرکتی مورد نظر را از لحاظ رتبه‌بندی گوگل در جایگاهی قرار دهد که در صفحات اول جستجوی مروگر قرار گیرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها