دورمون بهترین جایگزین برای اینستاگرام

کد خبر: 1132708

با توجه به خبری که اخیراً در خصوص تصویب طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی منتشر شد، احتمال از دسترس خارج شدن اکثر شبکه های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام بسیار زیاد است. با توجه به این موضوع قطعاً میلیون‌ها کسب و کار فعال تحت بستر اینستاگرام با نگرانی ها و دغدغه های جدی روبرو هستند. در حال حاضر اینستاگرام تنها راه درآمد بسیاری از افراد است و با از دسترس خارج شدن این شبکه اجتماعی، ضرر بزرگ و جبران ناپذیری به کسب و کارهای آنلاین وارد خواهد شد. اگرچه اینستاگرام یک اپلیکیشن قدرتمند با رابط کاربری آسان و قابل فهمی است که پاسخگوی اکثر نیازهای فروشندگان و مشتریان است؛ ولی با این حال باید بدانید که شبکه اجتماعی اینستاگرام به صورت اختصاصی برای خرید و فروش طراحی نشده است و فاقد برخی امکانات مورد نیاز کاربران نیز می باشد.

 

طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی - دورمون

آیا اینستاگرام تنها گزینه موجود است؟

با توجه به اهمیت این موضوع، تقریباً تمام صاحبان کسب و کارهای اینستاگرامی در تلاشند تا بتوانند با انتقال و جایگزین کردن بستر فعلی اینترنتی، از بروز آسیب های متعدد جلوگیری کنند و بتوانند مجددا کسب و کار خود را رونق دهند. 

در حال حاضر معتبرترین و کاربردی ترین اپلیکیشن فعال در زمینه ارائه انواع خدمات آنلاین برای کسب و کارهای اینترنتی فعال، دورمون است. در ادامه مطلب ابتدا قصد داریم مشکلات فعلی اپلیکیشن اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم و سپس با بیان امکانات ویژه اپلیکیشن دورمون، به شما بگویم که چرا این بستر می تواند گزینه مناسب تری به عنوان جایگزین اینستاگرام باشد. 

 

حجم بالای پیام ها در دایرکت:

یکی از مشکلات اصلی اینستاگرام، عدم وجود سیستم پاسخگویی دقیق و طبقه بندی شده است. در واقع زمانی که شما یک پیج فروشگاهی را در اختیار داشته باشید و به واسطه بازاریابی و مخصوصا تبلیغات افراد زیادی ترغیب به خرید محصولات شما شوند، با انبوهی از پیام های مختلف در دایرکت پیج خود روبرو خواهید شد. در نتیجه به سختی می توانید به تمام سوالات مشتریان پاسخ دهید.  معمولا سوالات مشتریان در خصوص قیمت، نحوه ثبت سفارش و دیگر سوالات جانبی خواهد بود که شما باید بدون در اختیار داشتن قابلیت ترتیب بندی دایرکت ها، به تمام این سوالات پاسخ دهید. 

همچنین یکی دیگر از مشکلات اصلی پاسخگویی به دایرکت ها، اتلاف وقت شما است. زمانی که افراد زیادی در خصوص موارد مختلف سوالاتی را از شما بپرسند، باید برای پاسخگویی دقیق و با حوصله وقت زیادی را صرف کنید که این موضوع می‌تواند به روند رشد کسب و کار شما آسیب وارد کند. همچنین اگر پیج شما ادمین هم داشته باشد، باز هم احتمال دارد در شرایطی که حجم دایرکت ها بالا باشد، ادمین نیز نتواند در یک بازه زمانی مشخص به تمام سوالات و درخواست ها رسیدگی کند. 

 

ارسال پیام آماده به کاربر:

با توجه به این مشکل برخی پیج‌ های اینستاگرامی به محض مشاهده هر گونه سوال یا درخواستی در دایرکت پیج، پیام آماده ای که معمولا شامل سوالات متداول است را برای مشتریان ارسال می کنند. باید بدانید که این موضوع ممکن است برای تمام کاربران خوشایند نباشد و این پیام را به نوعی بی احترامی یا عدم توجه فروشنده تلقی کنند. 

اینستاگرام یا دورمون ؟

ارتباط از طریق دیگرشبکه های اجتماعی:

علاوه بر این موضوع، برخی فروشندگان ترجیح می دهند تا در پاسخ به هرگونه سوال یا درخواست یک مشتری، پیامی را برای او ارسال کنند که  متشکل از یک آیدی یا شماره تلفن دیگر شبکه های اجتماعی از قبیل تلگرام و واتساپ است. در واقع فروشندگان با این پیام از مشتری می خواهند تا در صورت وجود هرگونه سوال یا خرید انواع محصولات، به آن شماره یا آیدی پیام ارسال کند. این کار نیز احتمال کاهش رغبت و در نتیجه منصرف شدن مشتری از خرید را به دنبال خواهد داشت.

به احتمال زیاد شما هم تا به امروز با این مشکلات بزرگ در اینستاگرام مواجه شده اید و نتوانستید چاره‌ای برای آن بیندیشید. 

 

مشکلات مربوط به ثبت سفارش: 

یکی دیگر از مشکلات اصلی اپلیکیشن اینستاگرام در فروش مجازی، عدم وجود یک سیستم با قابلیت‌های اختصاصی برای ثبت سفارش است. در واقع زمانی که مشتری قصد داشته باشد تا محصولات شما را خریداری کند، مجبور هستید که بدون در اختیار داشتن یک سیستم مجزا، به صورت دستی در یک دفترچه  یا گوشی موبایل خود اطلاعات مربوط به سفارش مشتری را ثبت کنید. این مشکل احتمال خطا در ارسال سفارش را افزایش می دهد و همچنین ممکن است در شرایطی باعث بد قولی و در نتیجه کاهش اعتبار کسب و کار شما نیز بشود. در نتیجه شما به امکانات ویژه ای جهت ثبت مشخصات سفارش مشتری خود نیاز دارید تا بتوانید به صورت دقیق و منظم در بازه های زمانی مشخصی محصولات را به مشتریان تحویل دهید. 

 

عدم وجود قیمت: 

به طور کلی بیشترین سوالات مشتریان در دایرکت پیج های فروشگاهی در ارتباط با قیمت محصولات است. اگر شما مصاحبه یک پیج فروشگاهی هستید، قطعا به صورت روزانه و هفتگی با دایرکت های زیادی روبرو می شوید که محتوای آنها در ارتباط با قیمت انواع محصولات موجود در صفحه است. همچنین سوالات کاربران در خصوص قیمت کالاها در کامنت پست های مربوطه نیز قابل مشاهده است. این مشکل هم به دلیل عدم وجود یک بخش مشخص برای درج قیمت محصول در پیج اینستاگرامی است. اگرچه برخی صفحات فروشگاهی ممکن است قیمت محصول خود را همراه با توضیحات کلی در کپشن پست درج کنند؛ اما قطعا جای خالی یک بخش مشخص و اختصاصی به منظور درج قیمت محصول برای کاربر احساس می شود. همچنین ممکن است که حتی فرد متوجه وجود قیمت درج شده در کپشن هر پست نیز نشود.

این مشکل نیز می تواند سبب کاهش تمایل کاربر برای خرید از پیج شما بشود.؛ چرا که در حال حاضر اکثر وبسایت های معتبر و معروف فعال در زمینه فروش اینترنتی، قیمت کالاها را به صورت دقیق در جایگاه مشخصی از صفحه مربوطه درج میکنند. به همین واسطه کاربر به راحتی می تواند آن را مشاهده کرده و با توجه به بودجه خود تصمیم به خرید بگیرد. 

Doremon Or Instagram

مشکلات ارسال و تحویل محصول: 

از دیگر مشکل اپلیکیشن اینستاگرام برای کسب و کارهای اینترنتی باید به مشکلات مربوط به ارسال و تحویل محصول اشاره کنیم. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، عدم وجود یک سیستم ثبت سفارش و مشخصات، سبب شده که فروشندگان مجبور باشند تا به صورت دستی مشخصات مشتری و سفارش ثبت شده را در یک جای مشخص وارد کنند. سپس فروشنده می‌بایست با توجه به اطلاعات ثبت شده، بسته سفارشی مورد نظر را به تیپاکس تحویل دهد تا محصول در بازه زمانی مشخصی به دست مشتری برسد. پس علاوه بر مشکلات مربوط به ثبت اطلاعات مشتری، فروشندگان عمدتاً با مشکلات مربوط به ارسال کالا به آدرس مشتری نیز مواجه هستند. به طور کلی این موضوع تا حد زیادی باعث اتلاف وقت فروشنده در روند ارسال و تحویل سفارش می شود. 

 

دورمون چه برتری نسبت به اینستاگرام دارد؟ 

تا اینجای مطلب به طور کامل مشکلات اصلی اپلیکیشن اینستاگرام که تمام فروشندگان فعال با آن مواجه هستند را مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه به ویژگی های اپلیکیشن دورمون می پردازیم. 

 

امکان ثبت قیمت مشخص:

همانطور که گفتیم یکی از مشکلات عمده فروشندگان و همچنین مشتریان، عدم وجود قیمت محصول در یک بخش مشخص است. اپلیکیشن دورمون به طور کامل این مشکل را حل کرده و این امکان را برای فروشنده فراهم می کند تا بتواند قیمت هر محصول را به صورت مجزا در یک بخش مشخص درج کند تا کاربر امکان مشاهده دقیق آن را داشته باشد. این ویژگی اپلیکیشن دورمون را شبیه به سایت های معتبری از قبیل دیجی کالا  کرده است. 

ایجاد فروشگاه اینترنتی در اپلیکیشن و سایت دورمون

ثبت سفارش راحت و بی دردسر: 

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اپلیکیشن دورمون، وجود سیستم ثبت سفارش است. ثبت سفارش در این اپلیکیشن دقیقا شبیه به خرید از وب سایت های اینترنتی میباشد. در واقع کاربر در صورت تمایل به خرید یک محصول به راحتی می تواند آن را به سبد خرید خود اضافه کند و با ثبت اطلاعاتی از قبیل شماره و آدرس و در نهایت پرداخت مبلغ مشخص، خرید خود را انجام دهد. در نتیجه فروشنده به راحتی می تواند اطلاعات و درخواست درج شده مشتری را مشاهده کرده و با توجه به آن سفارش را پردازش کند. وجود یک رابط کاربری ساده و قابل فهم و در عین حال اختصاصی در اپلیکیشن دورمون سبب راحتی هرچه بیشتر فروشندگان و کاربران شده است. 

 

سیستم ارسال و تحویل 

به عنوان یکی از اصلی ترین ویژگی های اپلیکیشن دورمون باید به سیستم ارسال و تحویل اختصاصی اشاره کنیم. در واقع دورامون بستر مناسبی را برای کاربران فراهم کرده است تا به واسطه آن بتوانند بدون مراجعه حضوری به تیپاکس، محصولات را برای مشتریان خود ارسال کنند. به منظور ارسال کالا تنها کافیست که فروشنده درخواست ارسال را در اپلیکیشن ثبت کند تا در سریع ترین زمان تیپاکس در فروشگاه یا درب منزل فروشنده حضور پیدا کند و پس از دریافت، بسته را طبق آدرس درج شده به دست مشتری برساند. در نتیجه فروشنده صرفاً باید آدرس را روی بسته محصول یادداشت کرده و به تیپاکس تحویل دهد. البته لازم به ذکر است که مشتری نیز باید هنگام ثبت سفارش، لوکیشن خود را در اپلیکیشن وارد کند. 

این ویژگی سبب جلوگیری از اتلاف وقت فروشندگان و تسریع روند ارسال و تحویل کالا می شود. 

 

آموزش انتقال خودکار پست های اینستاگرام به دورمون

جالب است بدانید که با درج آیدی اینستاگرام خود در اپلیکیشن دورامون به راحتی می توانید تمام پست های موجود در صفحه خود را همراه با عکس، ویدیو و اطلاعات درج شده به صفحه جدید خود در اپلیکیشن دورمون انتقال دهید. به همین دلیل دیگر نیازی نیست تا مجدداً به صورت دستی محصولات خود را همراه با اطلاعات و قیمت در دورمون وارد کنید؛ چرا که انجام این کار با یک دکمه امکان پذیر است. پس در صورت تمایل همین حالا می توانید صفحه خود را در این اپلیکیشن ایجاد کرده و با درج آیدی اینستاگرام خود، تمام پست های پیج فعلی را  به صفحه جدید خود انتقال دهید تا در صورت اعمال محدودیت یا از دسترس خارج شدن ناگهانی اپلیکیشن اینستاگرام، اطلاعات تان را از دست ندهید. 

 

آموزش اضافه کردن محصولات از اینستاگرام به دورمون

آیا استفاده از خدمات دورمون هزینه دارد؟ 

احتمالاً با شناخت کلی که از اپلیکیشن های داخلی دارید، احتمال می دهید که استفاده از این اپلیکیشن نیز مستلزم پرداخت هزینه باشد؛ولی جالب است بدانید که استفاده از اپلیکیشن دورمون رایگان است! 

باید بدانید دورمون هزینه ای را به عنوان پورسانت خدمات مورد ارائه خود از فروشندگان دریافت نمی‌کند و صرفا بستری را مهیا کرده است تا کسب و کارهای  فعال اینستاگرامی بتوانند به صورت رایگان به فعالیت خود ادامه دهند. 

 

دورمون، بهترین گزینه برای تمام کسب و کارها: 

با توجه به اخبار و شرایط فعلی، احتمال از دسترس خارج شدن اینستاگرام به صورت ناگهانی وجود دارد و ممکن است هر لحظه بستر فعلی کسب و کار فعلی خود را از دست بدهید. در نتیجه بهتر است هرچه سریع‌تر اقدامات لازم جهت راه اندازی صفحه فروشگاه خود در اپلیکیشن دورمون را به عمل آورید تا در صورت تصویب و اجرای طرح صیانت، با مشکلات و چالش های متعددی در این رابطه روبرو نشوید. 

 

دورمون فضای زیر ساختی را برای بیش از 250 شغل آماده سازی کرده که بخشی از این خدمات به شرح زیر میباشد :

 

1.خرید از فروشگاه های اینستاگرامی

2.خرید از مغازه های اطراف ( سوپرمارکت ، نانوایی ، گوشت و مرغ ، لبنیات ، مواد غذایی و غیره )

3.خرید لوازم بهداشتی و دارویی ( داروخانه ، عطاری آنلاین ، مواد شوینده و بهداشتی ؛ پلاستیک جات و غیره )

4.خرید لوازم منزل ( لوازم خانگی ، تابلو فرش ، فرش دست باف و ماشینی و موکت ، رنگ و ابزار ، صنایع دستی ، و غیره )

5.خرید لوازم شخصی ( پوشاک ، طلا و جواهر ، کیف و کفش ، بدلیجات ، لوازم آرایشی ، عطر و ادکلن و غیره )

6.خدمات درمنزل ( نظافت منزل ، دکتر در منزل ، پرستار در منزل ، وکیل در منزل ، قفل ساز ، تعمیرات لوازم منزل و غیره )

7.خدمات خودرویی ( کارواش سیار ، مکانیکی خودرو ، تعمیر موتورسیکلت ، کارشناسی فنی و تشخیص رنگ خودرو و غیره )

8.خدمات بانکی و پرداختی ( خرید بسته اینترنت ، خرید شارژ ، پرداخت قبض ، شارژ مستقیم ، خلافی خودرو )

9.خدمات ساخت و ساز ( کارگر ، گچ کار ، تخریب ساختمان و غیره )

10. دیگر خدمات ( فست فود و رستوران ، کله پاچه و سیرابی ، قهوه و غیره )

ما مفتخر هستیم که بهترین ها را به شما ارائه دهیم تا بتوانیم سهم کوچکی در حفظ و توسعه کسب و کار اینترنتی شما داشته باشیم. 

 

 

۱

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها