رزرو ارزانترین هتل های تهران با اسنپ روم

کد خبر: 1171153
رزرو ارزانترین هتل های تهران با اسنپ روم

تقریبا حدود نیم‌قرن است که تهرانپارس امروزی شکل‌گرفته و این محله که روزی در آن پر از باغ‌های انار و قنات‌های پرآب وجود داشت به یکی از محله‌های پرجمعیت شرق تهران تبدیل‌شده است. اما در دل همین محله پرجمعیت باغی بزرگ، قدیمی و پرطرف‌دار ایرانی اصیل و افراشته، قرار دارد.

این باغ که در بین اهالی منطقه تهرانپارس به باغ رستم معروف است، سال‌ها پیش توسط یکی از زرتشتیان نیکوکار ساخته و وقف نیازمندان شده است. ازآنجایی‌که دیدن این منطقه قدیمی و زیبا خالی‌ازلطف نیست؛ بنابراین در ادامه قصد معرفی آن را داریم. پیشنهاد ما به شما مسافران عزیزی که قصد اقامت چندروزه در شهر تهران را دارید این است که با اجاره هتل تهران ارزان با خیال راحت از سفر خود لذت ببرید.

معرفی رستم باغ

این مجموعه فرهنگی و اجتماعی که در تهرانپارس واقع شده است دارای کتابخانه، معبد، تالار گردهمایی برای برگزاری آیین‌های دینی و حدود ۹۰ دستگاه ساختمان برای خانواده‌های زرتشتی است که توسط ارباب رستم گیو به یادگار گذاشته شده است.

همه مردم زمان‌های قدیم رستم گیو را به نیکوکاری، نیک‌اندیشی و سخت‌کوشی می‌شناسند و همیشه از او به نیکی یاد می‌کنند.

رستم گیو در طول زندگی خود همواره در تلاش برای آسایش دیگران بود و همین باعث شد تا آثار ارزنده‌ای از خود در سراسر کشور به‌جای بگذارد. باغی که امروزه در میان مردم تهرانپارس به رستم باغ معروف است سالیان گذشته توسط ارباب رستم گیو یکی از زرتشتیان نیکوکار و بسیار دین‌دار ساخته و وقف‌شده است.

اگر دوست دارید هر چه سریع‌تر از این باغ زیبا دیدن کنید می‌توانید با اجاره مسافرخانه تهرانپارس از طریق سایت اسنپ روم از دیگر بنا‌های قدیمی تهران نیز لذت ببرید.

مسافرخانه تهرانپارس

ارباب رستم گیو که بود؟

رستم گیو در سال ۱۲۶۷ خورشیدی در شهر یزد چشم به جهان گشود. پس از گذراندن تحصیلات در یزد در سال ۱۲۸۷ پا به تهران گذاشت و سپس به تجارت مشغول شد. چند سالی را در اروپا گذراند و دیپلم تجارت خود را کسب کرد. سپس بار دیگر به تهران بازگشت و کار تجارت خود را پی گرفت و به عضویت انجمن شهر تهران انتخاب شد. او سال‌ها رئیس انجمن زرتشتیان و نماینده زرتشتیان در دوران پیش از انقلاب اسلامی بود. برای گسترش فعالیت‌های خیرخواهانه خود بنا‌های زیادی را در یزد، دماوند، تهران و... که شامل مسجد، مدرسه، درمانگاه، حمام، تالار، آب‌انبار و... بود، ساخته است. ارباب رستم گیو سرانجام در ۱۵ مهر ۱۳۵۹ در سن ۹۲ سالگی در آمریکا درگذشت.

باغی که زرتشتیان را خانه‌دار می‌کند

اما بیایید کمی درباره خود باغ صحبت کنیم. در سمت راست باغ ساختمانی قدیمی با در چوبی که روی آن نوشته کوچکی قرار دارد به چشم می‌خورد. هنگامی‌که وارد باغ می‌شوید با درختان زیادی مواجه می‌شوید. درختان کاج و سرو قدمت بسیار زیادی دارند و اصالت باغ را به رخ می‌کشند. فضای دورتادور باغ خانه‌های یک طبقه و همکف با نمای آجری به چشم می‌خورد. در این باغ که ۲۶ هزار مترمربع مساحت دارد ۱۰۰ واحد مسکونی قرار دارد که ۹۷ خانواده در آن زندگی می‌کند و جمعیت نسبی آن‌ها ۵۰۰ نفر است. در واقع رستم گیو این خانه‌ها را از همان ابتدا به نیت کمک به زرتشتیان ساخته بود. به‌طوری‌که هر زرتشتی که خانه نداشت در آنجا ساکن شد و وقتی خانه خود را خریداری می‌کردند از آنجا می‌رفتند.

با رزرو مسافر خانه تهران اقامت خود را تضمین کنید و با خیال راحت در دل این شهر به گشت‌وگذار بپردازید.

گشت‌وگذار در رستم باغ

در نزدیکی‌های ظهر رفت‌وآمد زیادی در باغ مشاهده نمی‌شود، زیرا اغلب مردم سرکار بوده یا مشغول گذراندن امور روزمره خود هستند. روبه‌روی هر خانه به‌اندازه کافی فضای پارک برای خودرو ساکنان باغ وجود دارد. میز پینگ‌پنگ، دستگاه ورزشی بزرگ‌سالان، زمین فوتسال و مجموعه بازی کودکان در بین درختان قرار داده شده که باعث سرگرمی اهالی باغ می‌شود و سال‌ها پیش توسط شهرداری در این باغ ساخته‌شده است.

ساختمان‌هایی که در باغ وجود دارد همگی مسکونی و شبیه یکدیگر هستند. فقط در قسمت شمالی باغ ساختمانی بزرگ با نمای سنگ سفید وجود دارد که در نگاه اول بسیار خودنمایی می‌کند. این ساختمان آتشکده و عبادتگاه زرتشتیان است و معبد آدریان نامیده می‌شود. در حال حاضر در این آتشکده قفل است و حتی برای عکاسی هم اجازه ورود به آن را نمی‌دهند. با اجاره هتل تهران ارزان می‌توانید در قدم اول اقامت خود را تضمین کنید و سپس با خیال راحت از تمام دیدنی‌های شهر تهران لذت ببرید.

هتل تهران ارزان

جمع‌بندی

در پایان یک پیشنهاد جذاب برای اقامت شما داریم. پیشنهاد ما این است که شما می‌توانید از طریق سایت اسنپ روم اقدام به اجاره مسافرخانه تهرانپارس کنید. سایت اسنپ روم بیشتر در زمینه اجاره اقامتگاه‌های مقرون‌به‌صرفه فعالیت می‌کند؛ بنابراین نسبت به دیگر رقبای خود از قیمت‌های کمتری برخوردار است و این اقامتگاه‌ها در نقاط مختلف شهر قرار دارند که به شما این اجازه را می‌دهند در هر منطقه‌ای که دوست دارید اقدام به اجاره هتل تهران ارزان کنید. همچنین از بابت تمیز بودن اتاق‌ها نگرانی نداشته باشید، زیرا شما مهمان اسنپ روم هستید در نتیجه تمامی خدمات بسیار عالی انجام خواهد شد. اجاره مسافرخونه تهران روزانه هم از طریق سایت و هم از طریق اپلیکیشن اسنپ روم انجام می‌شود. اگر در حین رزرو اقامتگاه سؤالی برای شما پیش آمد می‌توانید از پشتیبانی اسنپ روم که به‌صورت شبانه‌روزی مشغول به فعالیت هستند کمک بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها