قطعات کمپرسور اسکرو شامل چه مواردی است؟

کد خبر: 1171871
قطعات کمپرسور اسکرو شامل چه مواردی است؟

 

 

 

آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که اجزای کمپرسورهای اسکرو چه اجزایی هستند و چه کاربردی دارد؟ کمپرسور اسکرو نوعی کمپرسور صنعتی است که از اجزای گوناگونی تشکیل شده است. این اجزا زمانی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، کاربرد کمپرسور را بهبود می‌دهند و عملکرد آن را نیز بهتر و بهتر می‌کنند. بادرو کمپرسور با بیش از چهل سال فعالیت در زمینه‌ی تامین انواع قطعات کمپرسورها، می‌تواند اطلاعات فنی این کمپرسور را در اختیار شما بگذارد و آسیباتی که قرار است به دستگاه‌های صنعتی این چنینی برسند را هم کاهش دهد. تامین انواع درایر، تامین لوازم کمپرسور اسکرو و قیمت و میفیت عالی از جمله ویژگی‌های بادرو به شمار می‌آیند. در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی اجزای موجود در کمپرسور اسکرو را بشناسید.

کمپرسور اسکرو چیست؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگر شما هنگام خرید اجزای مختلف کمپرسور اسکرو به کیفیت و مرغوب بودن این اجزا توجهی نداشته باشید، کیفیت عملکرد چندانی را از این دستگاه‌ها مشاهده نخواهید کرد. هر گونه ایراد فنی و هر گونه اختلال در اجزای مختلفی که در ساختار این کمپرسور جای گرفته‌اند، می‌توانند عملکرد کلی آن را با مشکل مواجه کنند. به طور کلی باید بگوییم که کمپرسور اسکرو نوعی کمپرسور پرقدرت و صنعتی است که مزایای زیادی دارد و با همین مزایای خود کاربردهای زیادی را هم در صنایع از آن خود کرده است.

کمپرسور اسکرو جزو آن دسته از کمپرسورهایی است که ساختار ساده‌ای دارد و قطعات کمتری را نسبت به سایر کمپرسورها در خود جای داده است. این کمپرسور می‌تواند میزان فشار سیالات را افزایش دهد و در صنایعی همچون صنعت الکترونیک، صنعت خودروسازی، صنعت هوایی و صنایع شیمیایی مورد استفاده قرار بگیرد. کمپرسورهای اسکرو دارای دو نوع خشم و روغنی هستند که هر دوی آن‌ها از اجزایی مشابه تشکیل شده‌اند. در ادامه با این اجزا آشنا می شوید.

اجزای داخلی کمپرسور اسکرو

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اگرچه‌ کمپرسورهای اسکرویی که برندهای مختلف تولید می‌کنند، دارای تفاوت‌هایی جزئی یا یکدیگر هستند اما همگی این کمپرسورها ساختار کلی مشابه به یکدیگری دارند که این ساختار ثابت، از اجزای گوناگونی تشکیل شده است. فیلتر روغن، فیلتر هوا، بلبرینگ، روتور، موتور، بخش‌های کنترلی، فیلتر سپراتور، مخازن ذخیره، دریچه‌های مکش، بلبرینگ و دریچه‌های تخلیه پایین از جمله این اجزا هستند.

  • موتور: دیگر تا کنون‌همه‌ی ما می‌دانیم که قلب یک کمپرسور، موتور آن است. پس در این که مهم‌ترین جزء در این کمپرسورها را موتور آن بدانند، هیچ شکی نیست. موتورهای موجود در این دستگاه‌ها اغلب اوقات موتورهای برقی هستند که میزان برق مصرفی آن‌ها قابلیت سفارشی سازی دارد. شما برای این که میزان بهره وری این موتورها را تا حد زیادی افزایش دهید، می‌توانید از تنظیمات درایو برای کنترل حالت استارت، استپ و کنترل عملکرد دستگاه استفاده کنید. این را بدانید که به هر میزان که مخزن کمپرسور ظرفیت بیشتری داشته باشد، کارایی موتور آن هم بهتر خواهد بود.

  • فیلتر هوا:فیلتر هوا یکی از مهم‌ترین فیلترهایی است که در ساختار کمپرسور اسکرو جای گرفته است و برای فیلتر کردن گازهایی که قرار است وارد این کمپرسور شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فیلتر اگر کارایی خوبی نداشته باشد، رفته رفته ساختار کمپرسور اسکرو را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین شما باید نسبت به تعویض، تعمیر یا نگهداری از فیلتر هوای این کمپرسور کوشا باشید.

  • فیلتر روغن: فیلترهای روغن که اغلب اوقات در اسکروهای روغنی به کار گرفته می‌شوند، یکی از اجزای ضروری در این نوع از کمپرسورها به شمار می‌آیند که روغن را به صورت تصفیه شده به قسکت‌های مختلف این کمپرسور می‌برند.

  • روتور: زمانی که شما دستگاه‌های کمپرسور اسکرو را روشن می‌کنید، روتورهای هواساز آن به کار می‌افتند و نیرویی که از سوی موتور و برای تحریک عملکرد دستگاه به وجود می‌آید را دریافت می‌کنند. این روتورها این نیرو را برای وارد کردن هوا به دریچه‌های مکش مورد استفاده قرار می‌دهند و با این کار، این دستگاه را به کار می‌اندازند. این جزء از دستگاه‌های کمپرسور به دلیل این که‌ هم با موتور ارتباط دارد و هم با دریچه‌های موجود در این ساختار سر و کار دارد، از اهمیت زیادی برخوردار شده است. بنابراین در صورت بروز هر گونه مشکل در روتور این دستگاه‌ها باید آن را تعویض کرده و یا آن را تعمیر کنید.

  • دریچه‌های مکش: دریچه‌های مکش به نوعی از دریچه‌ها گفته می‌شود که وظیفه‌ی دریافت هوا از محیط خارجی را بر عهده دارند. این دریچه‌ها دارای تنظیمات شدت هستند تا شما با استفاده از این تنظیمات میزان هوای وارد شده به کمپرسور اسکرو را کنترل کنید. اگرچه این دریچه‌ها به صورت اتومات باز و بسته می‌شوند اما اگر شما به نگهداری از این دریچه‌ها اهتمام نورزید، ممکن است دردسرهای زیادی را متحمل شوید.

  • بلبرینگ:بلبرینگ یکی از اصلی‌ترین قطعاتی است که مسئولیت کاهش دادن استهلاک دستگاه‌های کمپرسور اسکرو را بر عهده دارد. برای این که شما بتوانید میزان نویز دستگاه‌های کمپرسور اسکرو را کاهش دهید و میزان روان بودن عملکرد این دستگاه‌ها را بالا ببرید، باید از بلبرینگ‌های باکیفیت در ساختار آن‌ها استفاده کنید. لازم به ذکر است که اگر بلبرینگ این دستگاه نیاز به تعویض داشته باشد. باید قطعات فابریک را خریداری کنید تا بتوانید از این دستگاه به بهترین شکل ممکن استفاده کنید و طول عمر آن را افزایش دهید.

  • دریچه‌های تخلیه یا درین: اگر کمپرسوری که شما به کار گرفته‌اید بدون روغن باشد، حتما در ساختار آن دریچه‌ی تخلیه یا درین دیده می‌شود. این دریچه جزو آن دسته از قطعاتی است که اهمیت زیادی برای عملکرد بهینه‌ی کمپرسور اسکرو دارد چرا که‌ وظیفه‌ی این قطعه تخلیه‌ی آبی است که درون این ساختار جای گرفته است. شما باید این نوع از قطعات را به صورت دوره‌ای سرویس کنید چرا که عدم توجه به سرویسکاری این دستگاه باعث می‌شود که هم خود کمپرسور اسکرو و هم‌ محیط اطراف آن با مشکلات جدی مواجه شوند.

  • مخازن ذخیرهمخزن کمپرسور به نوعی مخزن ذخیره سازی اطلاق می‌شود ‌که ابعاد مختلفی دارد و با توجه به نوع کمپرسور، در سایزهای گوناگون به کار گرفته می‌شود. این مخزن محلی برای قرار گرفتن سایر اجزای کمپرسور اسکرو به شمار می‌آید و در کاربردهای صنعتی، ابعاد بزرگ‌تری را پیدا می‌کند.

  • فیلتر سپراتور: فیلترهای جدا کننده یا فیلترهای سپراتور یکی از فیلترهایی هستند که در تجهیزات این دستگاه‌ها وجود دارند. این فیلترها به صورت فشرده روغن و هوا را از هم‌ جدا می‌کنند. در واقع این قطعه در تانک دستگاه کمپرسور اسکرو قرار می‌گیرد و روغن و هوا را از هم جدا می‌سازد. اگر این قطعه با اختلال مواجه شود، روغن و هوا در این تانک به خوبی از هم‌ جدا نخواهند شد و در نهایت عملکرد کلی کمپرسور اسکرو با مشکل مواجه خواهد شد.

  • بخش کنترل سیستم: بخش ناظری که در این دستگاه تعبیه شده است، بخش کنترل سیستم نام دارد و برای بررسی و کنترل فعالیت اپراتورها مورد استفاده قرار گرفته است. این بخش به صورت خودکار و توسط شرکت سازنده‌ی کمپرسور اسکرو تنظیم می‌گردد و می‌تواند فاکتورهای مهمی مثل فشار را بررسی کرده و آن را کنترل کند.

کلام پایانی

ما در این مطلب در مورد اجزای کمپرسور اسکرو با شما صحبت کردیم. کمپرسورهای اسکرو نوعی کمپرسور صنعتی هستند که اجزای مختلفی مثل موتور، فیلتر هوا، فیلتر روغن، روتور، بخش‌های کنترلی، مخزن ذخیره سازی، درایر تبریدی، دریچه‌های مختلف مکش و تخلیه و سایر اجزا را در خود جای داده‌اند و با در کنار هم قرار دادن این اجزا، عملکردی بهینه را از خود به نمایش می‌گذارند. این کمپرسورها دارای انواع مختلف خشک و روغنی هستند و در صنایع الکترونیک، صنایع هوایی و صنایع شیمیایی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. شما می‌توانید تمامی اجزای این کمپرسور را با قیمتی مقرون به صرفه از ما در بادرو خریداری کنید.

 

برچسب ها : صنعت,ساختمان,مسکن,کمپرسور

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها