لونا کلاسیک چگونه از مرگ نجات یافت؟

کد خبر: 1174382
لونا کلاسیک چگونه از مرگ نجات یافت؟

ارز دیجیتال لونا (Luna) به دنبال فروپاشی پلتفرم ترا (Terra) در آوریل 2022 دچار یک ریزش شدید شد و قیمت آن به یک صدم سنت سقوط کرد که این یک شوک بزرگی به بازار ارز دیجیتال وارد کرد. پس از این سقوط فاجعه بار بود که یک زنجیره کاملاً جدید با رمزارز اختصاصی آن (LUNC) ایجاد شد و جاگزین رمزارز قبلی یعنی لونا (Luna) شد. به منظور خرید لونا کلاسیک از این لینک اقدام کنید.

لونا  کلاسیک چیست؟

پروتکل ترا کلاسیک (Terra Classic) یک شبکه بلاکچینی متن‌باز و غیرمتمرکز است که تمرکز آن به طور خاص تولید استیبل کوین‌های الگوریتمی است که قیمت ارزهای فیات را ردیابی می‌کنند. قیمت هر کدام از این استیبل کوین‌ها با یک سری الگوریتم‌هایی مخصوص و همچنین به کمک ارز دیجیتال بومی این شبکه یعنی لونا کلاسیک (Lunc) ثابت باقی می‌ماند.  لونا (Luna) توکن بومی بلاکچین ترا (Terra) بود که پس از راه‌اندازی شبکه جدید ترا (Terra 2.0)، به لونا کلاسیک (LUNC) تغییر نام داد. 

قابل به ذکر است، توسعه دهندگان می‌توانند برای توسعه بلاکچین‌ها و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خود از قراردادهای هوشمند این شبکه بهره ببرند. در حال حاضر اکوسیستم ترا کلاسیک میزبان بیش از ۱۰۰ پروژه غیرمتمرکز (دیفای) است.  کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت‌های این شبکه مانند استیبل کوین‌ها، سواپ توکن (Token Swap) و اوراکل‌ها (Oracles) برنامه‌های خود را توسعه دهند.

تفاوت لونا و لونا کلاسیک

شبکه ترا پس از رای گیری و تصویب طرح پیشنهادی دو کوان مدیرعامل این شرکت، با ایجاد یک زنجیره جدید به نام لونا 2.0 شروعی دوباره داشت. بدین ترتیب قرار شد زنجیره قدیمی با نام ترا کلاسیک  (Terra Classic) و با توکن خود به نام لونا کلاسیک (Luna Classic)  به فعالیتش ادامه ‌دهد. لونا کلاسیک با نماد LUNC  همان توکن قدیمی و اصلی اکوسیستم ترا (Terra) است. بعد از سقوط ارزها UST و Luna و با تصویب طرح بازیابی و احیای شبکه ترا بود که هاردفورک شبکه انجام شد و توکن زنجیره قدیمی ترا، لونا کلاسیک  نام گرفت.

چرا لونا افت شدیدی کرد؟

پشتوانه مالی UST که همان استیبل کوین ترا بود، ارز دیجیتال LUNA بود. زمانی که ارزش هر واحد  UST از ۱ دلار عبور میکرد، با سوزاندن مقداری لونا از این استیبل کوین صادر می‌شد. به این ترتیب با افزایش عرضه، قیمت UST کاهش پیدا میکرد. از آن سو، زمانی که قیمت  لونا به زیر ۱ دلار سقوط می‌کند، مقداری UST  سوزانده مید و معادل آن LUNA ضرب می‌شد.

قیمت یک استیبل کوین باید تحت هر شرایطی ثابت باقی بماند، اما UST که استیبل کوین بلاکچین ترا بود، قیمت ثابت یک دلاری خود را از دست داد و طی چند روز از قیمت یک دلار حتی به قیمت ۵۵ سنت هم رسید.

پس از این حادثه، ربات‌های الگوریتمی شبکه ترا به منظور بالا بردن قیمت UST شروع به سوزاندن آن و در عوض تولید LUNA کردند. طبق قانون عرضه و تقاضا، با افزایش عرضه ناگهانی یک ارز دیجیتال، قیمت آن کاهش زیادی را تجربه میکند و  همین اتفاق در چند ماه گذشته برای LUNA رخ داد و سبب ریزش ارز دیجیتال LUNA  و کل بازار ارز دیجیتال شد.

دلیل رشد شدید لونا کلاسیک چه بود؟

پس از خبر حذف سایر شبکه های لونا کلاسیک از بایننس  این صرافی بزرگ این امکان را به کاربران خود داد که با استیبل کوین تتر (USDT) نیز بتوانند ارز دیجیتال لونا کلاسیک را خریداری کنند. پیش از این کابران فقط می توانستند با استیبل کوین BUSD رمزارز لونا را معامله کنند، اما با ارائه جفت ارز LUNC/USDT توسط بایننس شاهد افزایش حجم معاملات و همچنین رشد لونا کلاسیک بودیم.

یکی از علت‌های ذیگر رشد   LUNC توکن سوزی این پروژه بود، طبق داده‌ها، حدود 3.5 میلیارد توکن LUNC  تا به الان سوزانده شده که این عدد در حال افزایش نیز هست. گفتنی است، وب سایت کوین مارکت کپ نیز به تازگی رتبه این ارز دیجیتال را  اصلاح کرده و لونا کلاسیک در رتبه ۲۴ کوین مارکت کپ قرار دارد.

لونا کلاسیک تا کجا رشد میکند؟

تحلیل بلندمدت قیمت توکن لونا حاکی از آن است که قیمت احتمالا در آینده تک رقمی باقی خواهد ماند. بر اساس داده‌های تاریخی، قیمت می‌تواند در ادامه سال 2022 به طور میانگین 0.000202 دلار باشد، سپس به 0.000218 دلار در سال 2023 و 0.000219 دلار در سال 2024 افزایش یابد.

لونا کلاسیک

کدام صرافی های ارز دیجیتال از توکن سوزی لونا کلاسیک پشتیبانی میکنند؟

صرافی ارز دیجیتال کوکوین در یک اعلامیه رسمی در تاریخ ۷ سپتامبر، حمایت خود را از پیشنهاد توکن سوزی ۱.۲ درصدی ارز دیجیتال LUNC اعلام کرد.

یکی دیگر از صرافی‌های ارز دیجیتال یعنی گیت آی او (Gate.io) نیز از پیشنهاد توکن سوزی ۱.۲ درصدی لوناکلاسیک اعلام حمایت کرده است کرده است. قبل از این دو صرافی MEXC Global و CoinInn از پیشنهاد توکن سوزی ۱.۲ درصدی حمایت کرده بودند.

در همین حال، کامیونیتی لونا کلاسیک به دنبال حمایت بایننس از طرح توکن سوزی LUNC هستند. صرافی FTX  و بایننس اخیراً اعلام کرده اند که واریز و برداشت لونا کلاسیک و USTC را به حالت تعلیق درآورده اند.

اینده لونا کلاسیک چطور است؟

لونا دارای پتانسیل عظیمی است، با همکاری‌ها و نوآوری‌های خاص ممکن است تعداد کاربران و جذب کاربران به این شبکه افزایش یابد. اگر بازار روی سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال متمرکز شود، قیمت شانس خوبی برای صعود خواهد داشت.

لونا کلاسیک

Telegaon پیش بینی می کند که حداقل و حداکثر قیمت LUNC در سال 2025 به ترتیب 0.0089 و 0.028 دلار خواهد بود. دیگر تحلیلگران میانگین قیمت LUNC در سال مذکور را 0.015 دلار پیش بینی می کنند.با این حال، Coinpedia نسبت به آینده Luna Classic چندان خوشبین نیست و پیش‌بینی می‌کند که LUNC در سال 2025 تا 0.002846 دلار و 0.001094 دلار معامله شود. با این حال، باید گفت به دلیل روند نزولی بازار ارز دیجیتال و عوامل غیرمنتظره، پیشبینی قطعی روند قیمت کاری دشوار است.  در نهایت اگر قصد سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتال لونا را دارید، میتوانید با کلیک بر روی لینک آبی، این رمزارز را از یک صرافی معتبر خریداری کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها