طراحی سایت با اصول سئو

کد خبر: 1175322
طراحی سایت با اصول سئو

 

طراحی وبسایت به تنهایی نمی تواند شما را به اهداف مورد نظر هدایت کند. شما نیاز دارید تا از نظر موتورهای جستجو نیز در حالت ایده آلی قرار گیرید و در نتایج جستجو جایگاه مناسبی داشته باشید. موتورهای جسستجوی گوگل سعی می کنند تا در سایت های مختلف به خوبی جستسجو کنند و بهترین گزینه ها را در اختیار کاربران قرار دهند. بنابراین شما نیز برای بهتر شدن نیاز دارید تا سئو وبسایت خود را بهبود ببخشید. طراحی سایت با اصول سئو به شما کمک می کند تا ترافیک ورودی ارگانیک سایت شما افزایش پیدا کند.

بهینه سازی موتور جستجو سنگ بنای تجارت الکترونیک است. اگر کسب و کار خود را در فضای آنلاین منتقل نمودید نیاز است تا در موقعیت مناسب آن را ارائه نمایید. اهمیت سئو در این راستا انکار ناپذیر بوده و باید متناسب با فعالیت و اهداف وبسایت شما صورت گیرد. با در نظر گرفتن تمام این ارقام مسئله این نیست که ایا باید یک استراتژی سئو خوب برای وبسایت خود ایجاد کنید بلکه مهم این است که چگونه آن را به بهترین نحو انجام دهید.

در این مقاله به بررسی نقش سئو سایت می پردازیم و سعی می کنیم تا نکات موفقتی را برای شما شرح دهیم.

عناصر لازم سئو در طراحی سایت

در هنگام طراحی سایت این اصول سئو را رعایت نمایید. هر یک از آن ها نقش مهمی در وضعیت وبسایت شما خواهد داشت.

کدنویسی

قبل از اینکه طراحی وبسایت خود را شروع کنیم باید در مورد فرمت کد خود برای وبسایت مورد نظر تصمیم گیری کنیم. توصیه می شود از کدهای HTML یا CSS استفاده نمایید زیرا بهینه سازی هر دو نوع کد آسان می باشد.

سازگاری با موبایل

سازگاری وبسایت با موبایل نقش مهمی دارد. جستجوهای آنلاین بیشتر با استفاده از دستگاه های تلفن همراه نسبت به رایانه های رومیزی یا لپ تاپ انجام می شود و گوگل نیز این مورد را خیلی مهم می داند. اگر وبسایت شما به درستی در دستگاه های تلفن همراه بارگیری یا نمایش داده نشود نه تنها نرخ پرش بالایی از کاربران تلفن همراه دارید، رتبه شما در گوگل نیز تنزل خواهد یافت.

8

یک موضوعی که در سئو وبسایت به صورت قطع برای تجربه کاربری و همچنین ایندکس مهم می باشد ریسپانسیو بودن سایت شما است.

خوانایی

محتوا در سایت شما نقش بسیار مهمی دارد و می تواند یک نوع بازاریابی مدرن و اینترنتی کم هزینه باشد. در صورتی که شما بتوانید قالب، نوع فونت، رنگ فونت، اندازه آن را به درستی تعیین نمایید سایت محبوبی خواهید بود. محتوای متنی دارای موضوعات مهم و بهینه شده نسبت به صفحه ای که فقط یک محتوا بی هدف تهیه شده باشد کارایی بسیار بالایی دارد.

سرعت وبسایت

سرعت سایت شما در دسکتاپ و تلفن همراه بسیار مهم می باشد. سرعت بارگذاری یکی از معیارهای شناخته شده است که گوگل از آن برای تعیین رتبه استفاده می کند زیرا وبسایت های بارگذاری سریع تجربه کاربری مناسبی را ارائه می دهد.

اگر وبسایت شما دارای سرعت پایینی می باشد قطعاً تعداد زیادی از مخاطبان را از دست خواهید داد. تقریباً هر کس که وارد وبسایت شما می شود، اگر سایت شما نتواند در عرض چند ثانیه بارگذاری شود، احتمالاً آن را ترک می کنند. بنابراین، زمان ایده آل بارگذاری بیش از دو ثانیه نیست. چندین کار وجود دارد که می توانید برای کمک به افزایش سرعت سایت خود از جمله حذف افزونه ها و بهینه سازی تصاویر خود صورت دهید.

ناوبری مناسب

ناوبری یکی از المان های مربوط به وبسایت ها می باشد که باید به ساده ترین شکل تهیه شود. هر چه استفاده و درک آن آسان باشد، افراد بهتر با وبسایت شما تعامل خواهند کرد. منوهای کشویی به درستی کار می کنند و پیوندهای موجود در منوهای پیمایش شما به گونه ای مرتب شده اند که منطقی است. به واسطه آن پیمایش آسان می شود و احتمال بازدید بیشتر از صفحات وب شما را افزایش می دهد.

9

نقشه سایت

ناوبری وبسایت به کاربران کمک می کنند از طرفی دیگر نیز نقشه سایت به موتورهای جستجو کمک می کند به درستی در وبسایت شما بخزند. نقشه سایت ساختار و اهمیت صفحات وب سایت شما را نشان می دهد و موتورهای جستجو مانند گوگل را در هنگام خزیدن وب سایت شما راهنمایی می کند. وجود نقشه مناسب وبسایت شما می تواند به افزایش رتبه وبسایت شما کمک نماید.

ساختار URL

وب سایت شما باید دارای URL های توصیفی باشد که هر صفحه در آن توصیف و بیان موضوع آن را انجام دهد. مطمئن شوید که کلمات موجود در URL های شما با خط فاصله مناسب تقسیم می شوند. کنترل ساختار URL خود و ترکیب کلمات کلیدی مرتبط به وب سایت شما کمک می کند تا رتبه بهتری نسبت به زمانی که URL های شما حاوی اعداد و حروف تصادفی باشد کسب کند.

بهینه سازی تصاویر

در طراحی سایت با اصول سئو نیاز دارید تا تصاویر قبل از بارگذاری به صورت مناسب بهینه نمایید. مراحل مختلفی برای این منظور وجود دارد که طی شود. نام فایل های تصویری،  اندازه تصویر و همچنین تگ های ALT مورد ارزیابی قرار گیرد و همه این فاکتورها بهینه شود.

نتیجه گیری

طراحی سایت با اصول سئو در مورد ایجاد وب سایت هایی است که هم کاربران و هم موتورهای جستجو آن را دوست دارند. تمام وقت خود را صرف جنبه بصری یک وبسایت نکنید، بلکه به تجربه کاربری و قابلیت استفاده بیشتر توجه کنید. وبسایتی که در دسکتاپ عالی به نظر می رسد اما در تلفن همراه بسیار کند است، باعث می شود تا ترافیک سایت شما کاهش پیدا کند.

امروزه کاربران به دنبال وبسایتی می باشند علاوه بر زیبایی دارای سرعت، ایمنی، وبلاگ قوی و سازگار موبایل باشد. در زمان راه اندازی تمامی اصول مربوط به طراحی را در نظر بگیرید و در ادامه آزمایش کنید که شرایط مطلوب باشد. رفتار کاربر را با استفاده از ابزارهای مختلف مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید. نقاط ضعف را برطرف کنید و تصمیماتی متناسب با داده ها صورت دهید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها