چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟

کد خبر: 1176931
چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟

 

همه ما می‌دانیم که در گوگل، به عنوان پیشرفته‌ترین و پرکاربردترین موتور جستجو در جهان روزانه بیش از پنج میلیارد بار سرچ و جستجو توسط کاربران کشورهای مختلف دنیا انجام می‌شود. سرچ‌کردن در موتور جستجوی گوگل، بهترین روش برای آگاهی از محصولات و خدمات مختلف به شمار می‌رود. با توجه به حجم زیاد کاربرانی که از گوگل برای برطرف‌کردن نیازهای خود استفاده می‌کنند، تبلیغ گوگل به عنوان یکی از تاثیرگذارترین روش‌های بازاریابی اینترنتی به شمار می‌رود‌. البته با توجه به تحریم‌های صورت‌گرفته بر علیه ایران، سوال «چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟» یکی از پرتکرارترین سوال‌هایی است که توسط مدیران کسب و کارهای مختلف پرسیده می‌شود.

همه کسب و کارها در کنار سئو و بهینه‌سازی سایتشان، به عنوان بخشی از دیجیتال مارکتینگ برند خود، برای کسب رتبه‌های برتر از قدرت تبلیغ در گوگل هم بهره‌مند می‌شوند و کاربران گوگل را به مشتریان بالقوه خود تبدیل می‌کنند و از این طریق، درآمد خوبی به دست می‌آورند. در این مقاله قصد داریم به طور کامل توضیح دهیم که با دورزدن تحریم‌ها چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟‌ برای دستیابی به پاسخ این سوال تا انتهای مقاله با ما همراه‌باشید.

آمار استفاده از گوگل و تاثیر مثبت آن در رونق کسب و کارها

قبل از این‌که توضیح دهیم چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟ بهتر است که کمی درباره آمار استفاده از گوگل به عنوان محبوب‌ترین موتور جستجوی جهان توضیح دهیم. آمارها نشان‌دهنده تاثیر مثبت استفاده از تبلیغات گوگل در رونق کسب و کارها و افزایش تعداد مشتریان است. در مقدمه هم اشاره کردیم که کاربران درسراسر جهان در روز تقریبا چیزی در حدود پنج الی شش میلیون بار در موتور جستجوی گوگل سرچ می‌کنند و به طور میانگین این آمار در هر ماه به 180 میلیارد سرچ می‌رسد و در سال 2 تریلیون بار سرچ در گوگل اتفاق می‌افتد. در بین تمام موتورهای جستجو سهم گوگل بیشتر از 90 درصد است و در سراسر جهان تعداد افرادی که از گوگل و شرکت‌های زیر مجموعه‌‌ی مرتبط با این موتور جستجو استفاده می‌کنند، یک میلیارد نفر است. طبق آماری که در سال 2017 به دست آمده، درآمد تبلیغ در گوگل بیشتر از 95 میلیارد دلار تخمین زده شده‌است. در کشور ما ایران نیز هر روز 138 میلیون بار سرچ در گوگل اتفاق می‌افتد که این آمار در ماه 4 میلیارد و در سال بیش از 50 میلیارد سرچ است. تقریبا از بین تمام کاربران گوگل، 2.3 درصد از آن‌ها متعلق به ایران است. تبلیغ در گوگل را می‌توان بهترین و قابل اطمینان‌ترین روش تبلیغاتی برای بهبود سئو و رتبه یک سایت در گوگل معرفی کرد.Best Pay Per Click Services & Google Adwords Management Company

به عنوان یک کسب و کار اینترنتی چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟

همان‌طور که در مقدمه نیز اشاره کردیم، یکی از بهترین روش‌های دیجیتال مارکتینگ در کنار روش‌های دیگری مانند سئو و بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو، تبلیغات در گوگل است که بازدهی و سود بسیار زیادی به همراه دارد. تبلیغات کسب و کار در میلیون‌ها سایت مختلف و پلتفرم‌هایی مانند گوگل پلی و یوتیوب در کوتاه‌ترین زمان ممکن، می‌تواند ترافیک سایت کسب و کار را به میزان زیادی افزایش دهد و باعث بالارفتن نرخ کلیک شود. روش‌های دیجیتال مارکتینگ دیگر مانند سئو سایت، تولید محتوا، ارسال گروهی پیامک و غیره جزء تبلیغات زمان‌بر محسوب می‌شوند و برای رسیدن به موفقیت به زمان بیشتری نیاز دارند؛ اما در تبلیغات در گوگل با سرعت بالاتری به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید؛ اما چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟ این سوالی است که ذهن صاحبان تمام تمام کسب و کارهای نوپای اینترنتی را به خود مشغول کرده‌است. برای انجام تبلیغ در گوگل از ایران راهکارهای مختلفی وجود دارد. برای انجام این کار باید از سیستم تبلیغاتی گوگل ادز استفاده شود. گوگل ادز به عنوان یک شبکه پولی آنلاین و ارائه‌شده توسط شرکت گوگل، به کسب و کارها کمک می‌کند که خدمات و محصولات خود را از طریق بازدیدهای سایت‌های معتبر و پرمخاطب و اپلیکیشن‌های گوناگون به تعداد زیادی از مخاطبان معرفی کنند.images_1664091552.png

چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟ چگونه سایت خود را به مخاطبان بیشتری معرفی کنیم ؟

قبل از این‌که درباره روش‌های تبلیغ در گوگل و این‌که چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟ توضیح دهیم باید به این نکته مهم توجه داشته‌باشید که در حال حاضر تبلیغ در گوگل برای دامنه‌های IR ممنوع است و ایرانی‌ها برای تبلیغ در موتور جستجوی گوگل تحریم هستند. برای برطرف‌کردن این مشکل ابتدا باید برای تهیه یک دامنه بین‌المللی برای سایت کسب و کار خود اقدام کنید و سپس به مراحل بعدی بروید‌. این مراحل شامل موارد زیر است:

  • ایجاد لیستی از کلمات کلیدی مناسب

یکی از مراحل مهم که در پاسخ مناسبی برای سوال چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟ به شمار می‌رود، ثبت آگهی در گوگل و ایجاد لیستی از کلمات کلیدی مناسب است. در واقع با استفاده از لیست کلمات کلیدی مرتبط به کسب و کار، می‌توان توجه مشتریان زیادی را به خود جلب کرد. شما باید بدانید که بیشتر کدام کلمات کلیدی توسط کاربران در گوگل سرچ می‌شود. با این راهکار سایت کسب و کار در نتایج جستجوی گوگل به نمایش در می‌آید.‌

  • درک دقیق تفاوت‌های کلمات کلیدی خاص و عام

باید بدانید که اهداف کسب و کار از انجام تبلیغ در گوگل چه می‌تواند باشد؟‌ کسب و کارها باید بدانند که کدام کلمات کلیدی خاص یا عام به آن‌ها کمک بیشتری خواهد کرد. گاهی اوقات باید از کلمات کلیدی long tail یا بلند نیز استفاده شود. عبارت‌های عمومی باعث می‌شود که بسیاری از کاربران را از دست بدهید. کسب و کار شما در هر زمینه‌ای که فعالیت دارد، باید کلمات کلیدی به صورت خاص روی آن کلمه نیز مانور بدهد. به عنوان مثال اگر کسب و کاری در زمینه ساخت تراکتور خورشیدی فعالیت دارد، نباید فقط از کلمه عمومی تراکتور به تنهایی در کلمات کلیدی استفاده شود؛ زیرا ممکن است مخاطبانی که روی سایت کلیک می‌کنند به دنبال تراکتورهای گازی یا تجاری باشند‌ و به این ترتیب هزینه‌ای که برای تبلیغ در گوگل شده، هدر برود.

  • انتخاب کلمات کلیدی مناسب بر اساس منطقه جغرافیایی

راهکار سومی که در پاسخ به سوال چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟ ارائه می‌شود، انتخاب کلمات کلیدی بر اساس منطقه جغرافیایی مورد نظر است. گاهی اوقات کسب و کارها در یک منطقه جغرافیایی ویژه و خاص مشغول فعالیت هستند؛ بنابراین باید در کمپین‌های تبلیغاتی از هدف‌گیری منطقه جغرافیایی غافل نشوند. به عنوان مثال اگر یک کسب و کاری در شهر اصفهان فعالیت دارد، باید برای جلب توجه مشتریان اصفهانی تلاش بیشتری داشته‌باشد و کلمات کلیدی را که نشان‌دهنده منطقه اصفهان است در طراحی سایت استفاده کند. این راهکار به عنوان یکی راهکارهای مهم در ثبت آگهی در موتور جستجوی گوگل محسوب می‌شود‌‌.

  • بهره‌مندی از ابزار کیورد پلنر در گوگل ادز

اگر کسب و کاری نتواند کلمات کلیدی مناسب خود را بیابد و از آن در تبلیغات گوگل استفاده کند، باید از ابزارهایی مانند کیورد پلنر در گوگل ادز استفاده کند. شاید بپرسید با استفاده از این ابزار چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟ این ابزار قادر است که لیستی از بهترین کلمات کلیدی را به کسب و کارها ارائه دهد. به عنوان مثال اگر کسب و کاری در زمینه تولید لوازم خانگی فعالیت دارد، پس از کلیک روی سرچ گوگل، با استفاده از کلمه لوازم خانگی، کلمات مشابه دیگر نیز تولید می‌شود و می‌توان آن‌ها را مشاهده کرد. در ستون دوم ابزار کیورد پلنر کلمات کلیدی رقابتی قابل مشاهده‌ است. در ستون‌های سوم و چهارم کلمات کلیدی ماهانه و جهانی مشخص می‌شوند.

  • استفاده از کلید واژه‌های منفی

با استفاده از کلمات کلیدی منفی در تبلیغ در گوگل، می‌توان کلمات کلیدی خاص را در کمپین تبلیغاتی کسب و کار خود مستثنی کرد. با این کار دیگر تبلیغ کسب و کار شما در موتور جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی منفی دیده نخواهد شد‌ زمانی که یک کسب و کار با خدمات و محصولات یک کسب و کار دیگر نام مشابهی دارد، این روش باعث می‌شود که کسب و کار شما فقط برای افرادی که با کسب و کار شما مرتبط هستند، به نمایش در بیاید و در نتیجه نرخ تبدیل کاربران مراجعه‌کننده سایت به مشتری به میزان زیادی افزایش خواهد یافت‌.

  • بهره‌مندی از ابزار TrafficEstimator

اکنون بعد از پیدا‌کردن کلمات کلیدی مناسب کسب و کار خود، باید از ابزار Traffic Estimator استفاده کنید تا از کمپین تبلیغاتی خود نتیجه خوبی به دست آورید. با کمک این ابزار، cpc و بودجه مناسب به دست می‌آید‌. با قرار گرفتن در این ابزار، ابتدا باید کلمه کلیدی خود را وارد کرده و سپس روی کلمه Get Estimates کلیک کنید. در صورت وارد‌نکردن بودجه روزانه و هم‌چنین ماکزیمم cpc، هیچ داده‌ای مشاهده نمی‌شود.‌ ای مسئله با بودجه شرکت در ارتباط است. با استفاده از این ابزار می‌توان سقف تعداد کلیک و بودجه مناسب برای تعداد کلیک‌ها را تعیین کرد.

images_1664022234.jpg

  • ایجاد کمپین‌های مختلف در گوگل ادز

چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟ و آگهی خود را در گوگل به ثبت برسانیم. برای ثبت آگهی در گوگل باید به ایجاد کمپین‌های مختلفی دست بزنید. در هر کمپین گروه‌های تبلیغاتی متنوعی وجود دارد که از کلمات کلیدی مرتبط و مشابهی تشکیل می‌شوند و تبلیغات مختلفی را در بر می‌گیرند.

  • آشنایی با نحوه تنظیم کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل ادز

پس از ورود به گوگل ادز برای این که بدانید چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟ باید کلیک روی گزینه create your first campaing را آغاز کنیم. سپس باید از بین کمپین‌های مختلفی که وجود دارد، مناسب‌ترین کمپین را برای تبلیغات آنلاین خود در گوگل انتخاب کنیم. برای کمپین آنلاین باید به نکاتی مانند سرچ، کمپین دیسپلی یا نمایشی، کمپین خرید یا shopping، کمپین ویدیو، کمپین اپلیکیشن، موقعیت‌ها و زبان‌ها، شبکه و دستگاه‌ها، مزایده و بودجه، هزینه به ازای کلیک یا cpc، هزینه به ازای 1000 نمایش cpm، هزینه به ازای اقدام cpa، الحاقات تبلیغ یا افزونه‌های تبلیغاتی و موقعیت توجه داشته‌باشیم.

برای این‌که بدانیم چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم چقدر هزینه نیاز داریم؟

یکی از نکات بسیار مهم درباره این موضوع که چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم؟ موضوع هزینه تبلیغات در گوگل است. هزینه تبلیغ در گوگل به خود کسب و کارها بستگی دارد و آن‌ها می‌توانند به دلخواه خود میزان این هزینه‌ها را کاهش یا افزایش بدهند. در واقع هزینه به صورت کلیکی محاسبه می‌شود. و با نمایش تبلیغ کسب و کار در گوگل، هیچ هزینه‌ای از کسب و کارها کم نمی‌شود‌. فقط در صورتی که کاربران روی تبلیغات کسب و کارها کلیک کنند و از این طریق وارد سایت شوند، هزینه‌ای از حساب آن‌ها کسر می‌شود. نکته دیگری که در رابطه با هزینه‌های مربوط به تبلیغ در گوگل وجود دارد، این است که کسب و کارها برای پیشی‌گرفتن از رقبای خود، باید هزینه‌های بیشتری را صرف تبلیغات کنند. اگر رقبا هزینه تبلیغات کلیکی در گوگل را کاهش دادند، شما نیز به تبعیت از آن‌ها می‌توانید هزینه‌ها را کاهش دهید.

Google-Kampagne-raidboxes.png

نکته دیگری که در هزینه تبلیغات گوگل اهمیت دارد، این است که آدرس سایت و هم‌چنین صفحات فرودی که مشتریان پس از کلیک‌کردن روی تبلیغ وارد آن می‌شوند نیز، باید مورد توجه قرار گیرد.‌ بالا بودن ‌کیفیت صفحات فرود و جذابیت بالای آن برای مخاطبان، باعث می‌شود که کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت کسب و کار باقی بمانند و باعث افزایش امتیاز کیفیت تبلیغات شود. با این اتفاق هزینه‌های تبلیغ در گوگل کاهش پیدا خواهد کرد. به طور کلی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین روش‌های تبلیغاتی برای کسب و کارها، تبلیغ در گوگل است. کسب و کارها می‌توانند تعیین کنند که چه مقدار هزینه برای تبلیغ در چه ساعاتی از شبانه‌روز صرف شود‌. آیا می‌دانید که تحریم‌ها چقدر توانسته در این موضوع، که چگونه از ایران در گوگل تبلیغ کنیم، تاثیرگذار باشد؟ در این مقاله توضیح دادیم که چگونه در گوگل ادز شرایطی فراهم می‌شود که با هزینه‌هایی ناچیز برای هر کلیک و واردشدن کاربران به سایت کسب و کار، تبلیغات در گوگل، گوگل پلی و یوتیوب به نمایش در بیاید. امیدواریم از مطالب ارائه‌شده در مقاله استفاده لازم را برده‌باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها