معایب و مشکلات زندگی در ایتالیا

کد خبر: 1179203
معایب و مشکلات زندگی در ایتالیا

ایتالیا یکی از کشورهای واقع در جنوب قاره‌ی اروپاست که حدود 60 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت آن، شهر زیبای رم است. فلورانس، ونیز و میلان از شهرهای مشهور ایتالیا هستند. همچنین کشور واتیکان که محل اقامت پاپ است نیز در ایتالیا قرار دارند.  

آب ‌و هوای ایتالیا، برخلاف سایر کشورهای اروپایی، گرم و معتدل است و با وجود معایب و مشکلات زندگی در ایتالیا،  به گفته‌ی توریست‌های خارجی مردم این کشور از سایر مردم اروپا خونگرم‌تر و صمیمی‌ترند.

به گفته‌ی یونسکو، بیش از نیمی از میراث فرهنگی جهان در کشور ایتالیا واقع شده است و این موضوع در کنار جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر، این کشور را به یکی از مهم‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در بین تمام مردم جهان تبدیل کرده است و به همین خاطر همه‌ساله در ایام تعطیلات، یکی از پرجستجوترین عبارات در بین افرادی که قصد سفر دارند، عبارت خرید تور میلان و ایتالیا یا عباراتی نظیر قیمت تور ایتالیا و هزینه‌ی سفر به ایتالیا است.

زندگی در کشور ایتالیا با به همراه داشتن مزایایی چون ساده‌تر بودن گرفتن تابعیت نسبت به سایر کشورها، ارزان بودن، وجود بیمه‌ی ‌درمانی دولتی باکیفیت، تنوع غذایی بالا، آسان بودن نقل و انتقال املاک و نهایتاً بالا بودن رتبه‌ی علمی دانشگاه‌ها، سالانه پذیرای شمار زیادی از مهاجرانی است که برای کار، تحصیل، گذراندن ایام بازنشستگی یا حتی تجربه‌ی زندگی در مکانی تازه راهی این کشور می‌شوند.

اما در این میان به دلیل شماری از مشکلات، که افراد هنگام زندگی در ایتالیا با آن‌ها مواجه می‌شوند، این کشور در میان مهاجران، اغلب به عنوان کشور واسطه‌ای شناخته می‌شود که قرار است ایستگاهی برای نقل مکان به آمریکا، استرالیا یا سایر کشورهای اروپایی شود. به همین خاطر، شبه‌جزیره‌ی ایتالیا، بیش از آن که یک کشور مهاجرپذیر باشد، یک مقصد توریستی است.

در این یادداشت، قصد داریم نگاهی دقیق به معایب و مشکلات زندگی در ایتالیا بیندازیم. اگر دوست دارید در این مورد بیشتر بدانید، تا پایان همراه ما باشید.

مروری بر معایب و مشکلات زندگی در ایتالیا

یک) مردم ایتالیا غالباً به زبان انگلیسی صحبت نمی‌کنند!

یکی از مهم‌ترین چالش‌های مهاجرانی که تازه به خاک ایتالیا وارد می‌شوند این است که مردم در این کشور، برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی، تسلط چندانی به زبان انگلیسی ندارند.

اگر چه در شهرهای مهم، شرکت‌های بین‌المللی و محیط‌های آکادمیک اغلب افراد به زبان انگلیسی مسلط‌اند، اما برای زندگی در این کشور، لازم است حتماً زبان ایتالیایی یاد بگیرید. درست است که این موضوع باعث به زحمت افتادن و شکایت تعداد زیادی از نومهاجران می‌شود، اما افرادی هم هستند که این چالش را به فرصت تبدیل کنند و یک زبان تازه بیاموزند.

ب) ناپایدار بودن اوضاع آب و هوا

یکی از مهم‌ترین موارد در لیست معایب و مشکلات زندگی در ایتالیا، وضعیت آب‌وهوایی آن است.

فرقی نمی‌کند در کدام شهر این کشور پهناور زندگی می‌کنید؛ در شمال کوهستانی هستید یا جنوب مدیترانه‌ای. تفاوتی ندارد در کدام فصل سال هستید؛ تابستان یا زمستان، بهار یا پاییز. در ایتالیا باید هر لحظه منتظر یک غافلگیری درمورد وضعیت آب و هوا باشید.

مثلاً ممکن است در میانه‌ی تابستان بارش تگرگ را تجربه کنید و یا در اواسط پاییز هنوز از شر گرمای طاقت‌فرسا راحت نشده باشید. به هر صورت، در ایتالیا نباید انتظار یک آب و هوای پایدار داشته باشید.

ج) آلودگی معابر

بسیاری از افراد، چه مهاجرانی که با یک بلیط یک‌ طرفه به این کشور رفته باشند و چه گردشگرانی که با خرید تور میلان و ایتالیا و ونیز و فلورانس به آن سفر کرده باشند، هنگام ورود با صحنه‌هایی مواجه می‌شوند که با تصاویری که پیش‌تر در اینترنت دیده بودند و خیال‌پردازی‌هایی که برای روزهایشان در این کشور کرده بودند بسیار متفاوت است.

یکی از مناظر ناخوشایندی که جزء معایب و مشکلات زندگی در ایتالیا محسوب شده و از دل‌پذیری زندگی در آن می‌کاهد، نقاشی‌های دیواری بدترکیب، تپه‌های بدقواره‌ی ساخته شده از زباله و ضایعات و گاهی اوقات بوی بد ناشی از روان شدن شیرابه و فاضلاب در کوچه و خیابان‌ها است.

بنابراین بهتر است پیش از تصمیم‌گیری برای مهاجرت به ایتالیا، با خرید تور میلان و ایتالیا سفری به این کشور داشته باشید و اوضاع را از نزدیک بررسی کنید.

د) سخت بودن مسیر اخذ ویزای بیزنسی

اگر در سنی نیستید که حاضر باشید برای مهاجرت و اقامت در یک کشور اروپایی دوباره به دانشگاه بروید و درس خواندن را از سر بگیرید، یا اگر در صدد توسعه دادن کسب‌وکارتان در یکی از کشورهای اتحادیه‌ی اروپا هستید و قصد دارید از طریق دریافت ویزای کاری مهاجرت کنید، کشور ایتالیا یکی از بدترین مقصدها برای شما خواهد بود!

دریافت ویزای کاری در ایتالیا صرفاً برای افرادی میسر است که مبداء آن‌ها یکی از کشورهای اتحادیه‌ی اروپا باشد. درمورد سایر کشورها، علی‌الخصوص کشورهای خاورمیانه، این مسیر بسیار سخت و در حالت بدبینانه غیرممکن است. چراکه سالانه، به تعداد اندکی از کسب‌وکارهایی که از مبداءهایی به جز کشورهای اروپایی می‌آیند ویزای کاری اعطا می‌شود و تضمینی وجود ندارد که کسب‌وکار شما یکی از آن‌ها باشد.

هـ) طولانی بودن مدت قراردادهای اجاره خانه

یکی از مشکلاتی که مهاجران بعد از سفر به این کشور با آن روبه‌رو می‌شوند و پس از مهاجرت برای آن‌ها دردسرساز می‌شود، بحث اجاره کردن خانه و قراردادهای طولانی مدتی است که برای آن نوشته می‌شود.

کمترین زمان برای عقد قرارداد اجاره خانه در ایتالیا هجده ماهه است و این مدت زمان، در بعضی شهرها و محلات به چهار یا پنج سال هم می‌رسد. از این رو، این زمان طولانی برای کسانی که قصد اقامت کوتاه‌مدت‌تری را دارند، بار مالی زیادی خواهد داشت و به همین جهت می‌تواند یکی از معایب و مشکلات زندگی در ایتالیا محسوب شود.

2

چطور با مشکلات زندگی در ایتالیا رو به رو شویم؟

نوشتن از معایب و مشکلات زندگی در ایتالیا قرار نیست شما را از هدف‌تان منصرف کند. برای رو به رو شدن با این مشکلات، پیشنهاد می‌کنیم خودتان از نزدیک اوضاع را بررسی کرده و در پایان با توجه به وضعیت شخصی، خانوادگی و مالی خود تصمیم نهایی را بگیرید.

برای این کار، می‌توانید با خرید تور میلان و ایتالیا در نزدیک‌ترین زمان ممکن راهی این کشور شده و کار بررسی اوضاع را آغاز کنید. خرید این تور، به شما کمک می‌کند درک درستی از وضعیت ایتالیا پیدا کرده و در کنار تماشای مناظر طبیعی دیدنی و بناهای شگفت‌انگیز رومی، پاسخ سؤالاتی که در سر دارید را بیابید.

وقت اقدام است! پس بیشتر از این وقت را تلف نکنید و همین حالا چمدان سفر را ببندید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها