کلید واژه کانونی در سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

کد خبر: 1190607
کلید واژه کانونی در سئو چیست و چه کاربردی دارد؟

 

تولید محتوای متنی برای سایت یکی از مهم ترین انواع محتوا در فضای دیجیتال است که به سئوی سایت نیز کمک بسیاری می کند. اصولا محتوا نویسی با داستان نویسی با وجود شباهت هایی که دارند، متفاوت است و در متن نوشته شده باید مواردی مانند کلید واژه کانونی رعایت شود.

اگر در حال آموزش سئو هستید باید کلید واژه کانونی را به خوبی بشناسید و بتوانید در محتواهای خود از آن استفاده کنید.

محتوا نویسان باید بدانند که چه کلمه کلیدی را باید انتخاب کنند که باعث بازدید بیشتر از سایت شود. از این رو تصمیم گرفتیم در این مقاله کلید واژه کانونی در سئو را بررسی کنیم و مشخص کنیم که چرا این مفهوم بسیار با اهمیت است و دلیل انتخاب صحیح آن چیست.

با کلید واژه کانونی در سئو بیشتر آشنا شویم

ابتدا اجازه دهید تا بیشتر با کلید واژه کانونی در سئو آشنا شویم و سپس‌‌ به اهمیت آن بپردازیم. کلید واژه کانونی که کلمه کلیدی یا عبارت کلیدی نیز نامبرده می شود، به محتوای آنلاین و متن مقاله وبلاگ یا معرفی محصول و غیر اضافه شده تا رتبه بندی موتورهای جستجو برای آن عبارات را بهبود بخشد. در واقع کلمه یا کلمات کلیدی نشان می دهند که ایده ها و موضوع متن شما درباره چیست.

این کلمات از همان عباراتی استخراج می شوند که کاربران در موتور های جستجو مانند گوگل وارد کرده و به آن ها search queries یا سوال و جواب های جستجو نیز گفته می شود. تمامی این کلمات کلیدی با فرآیند تحقیق کشف شده و بر اساس ترکیبی از تعداد تکرار، رقابت و هدف کسب و کار و سایت مربوطه انتخاب می شوند.

با این حال کلید واژه کانونی در سئو برای هر محتوا باید یونیک و غیر تکراری باشد. در این صورت است که محتوای داخل سایت به رقابت با سایر سایت های مشابه می پردازد و باعث بهبود رنک آن در صفحه نتایج گوگل می شود.

در آموزش وردپرس شما کار با پلاگین های مهم سئو را به خوبی یاد خواهید گرفت و می توانید کلید واژه کانونی را برای محتواهای خود تنظیم کنید.

2

چرا اهمیت کلید واژه کانونی بالا است؟

حال که درباره کلید واژه کانونی در سئو دانستیم باید بررسی کنیم که چرا این موضوع برای سایت مهم است و بر انتخاب درست آن بسیار تاکید می شود. در واقع کلید واژه ها یا کلمات کلیدی نقطه ارتباط و اتصال بین چیزی  که مردم به دنبال آن بوده و محتوایی که شما برای این جستجو تولید می کنید، هستند.

هدف سایتی که برای شما طراحی شده این است که ترافیک ارگانیک یا رایگان را به سایت شما از طریق لیست SERP یا صفحات نتایج گوگل منتقل کند. کلمات کلیدی که برای این هدف انتخاب می کنید تعیین می کنند که شما چه نوع ترافیکی را دریافت کنید‌. به عنوان مثال اگر صاحب فروشگاه لوازم ورزشی باشید ممکن است و کلمه کلیدی باشگاه ورزشی را برای خود انتخاب کنید، ممکن است ترافیکی که دریافت شده برای شما افرادی باشند که به دنبال یک باشگاه ورزشی برای خود می گردند و هنوز به فروشگاه ورزشی احتیاج ندارند.

 بنابراین کلمه کلیدی باید کاملا مناسب با محتوای وب سایت انتخاب شود تا کاربر مرتبط را جذب کند. کلید واژه کانونی در سئو به همان اندازه که برای محتوای شما مهم است به مخاطبان شما هم مربوط می شود. ممکن است شما محتوا و کلید واژه را به روشی متفاوت با آنچه مخاطب درخواست می دهد، ارائه دهید.

منظور از کلید واژه long-tail در سئو چیست؟

کلید واژه کانونی در سئو می تواند گسترده ‌ طولانی نیز باشد. در این صورت کلمات ‌کلیدی می توانند ترکیبی از چند عبارت خاص بوده و کلمات کلیدی long- tail یا دم بلند نامیده شوند. ابتدا برای انتخاب کلید واژه به احتمال زیاد کلمات کلیدی منحصر به فرد را انتخاب می کنید، زیرا حجم بالایی از جستجو را دارند و بسیار وسوسه کننده هستند.

اما معمولا رقابت سختی برای آن ها در نظر گرفته می شود. هم چنین رقابت بین کلمات کلیدی منحصر به فرد ممکن است مبهم نیز باشند. به عنوان مثال اگر فردی به دنبال سگ باشد، شما نمی دانید که او لیستی از نژادهای سگ، غذای سگ، مکانی برای خواب سگ، قلاده سگ یا فقط یک سایت برای دیدن عکس های سگ احتیاج دارد.

کلید واژه کانونی در سئو اگر به صورت دم بلند انتخاب شود، معمولا هدف ‌واضح تری را نشان می دهد. یعنی برای مثال بالا می توان بهترین غذای ارگانیک سگ برای توله ها یا نژاد های ارزان سگ می توانند یک کلید واژه long tail باشند. هم چنین باید گفت که کلمات کلیدی دم بلند رقابت کمتری دارند و این فضا را برای سایت های کوچکتر فراهم می کنند تا در لیست SERP نفوذ کرده و ترافیک ارگانیک بیشتری را بگیرند.

3

استفاده از کلید واژه کانونی در محتوا و صفحه سایت

استفاده از کلید واژه کانونی در سئو برای محتوا باید به گونه ای باشد که فقط برای ربات های گوگل و سئوی محتوا در نظر گرفته نشود‌. یعنی محتوا باید برای خواننده کاربردی نوشته شده و کلمه کلیدی باید در مکان‌هایی قرار بگیرد که هم برای انسان و هم برای ربات قابل توجه باشند. به عنوان مثال می توانید کلمه کلیدی را در تگH1 یا H2، در URL یا در عبارت جایگزین عکس ها به کار ببرید. هم چنین شما می توانید برای هر صفحه از وب سایت خود کلید واژه ای تعیین کنید و به عبارتی استراتژی محتوا ایجاد کرده و برای صفحات محصول یا مقالات خود طبقه بندی اختصاص دهید‌.‌ در این صورت جایگاه بهتری را در میان رقیبان پیدا کرده و نیاز های خاص تری را هدف قرار می دهید.

سخن پایانی

کلید واژه کانونی در سئو نقش بسیار مهمی برای ترافیک ارگانیک سایت ایفا می کند. شما به عنوان یک سئو کار یا محتوا نویس باید با انواع روش های پیدا کردن کلمه های کلیدی منحصر به فرد یا ساخت انواع دم بلند آشنا باشید. هم چنین باید بدانید از کلید واژه های کانونی چطور و در کجا استفاده کنید. در این صورت است که سایت مورد توجه کاربران قرار می گیرد و روز به روز پیشرفت می کند.

منبع: سئو پرشی

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها