آشنایی با کش سایت و تاثیر آن بر سئو سایت

کد خبر: 1195632
آشنایی با کش سایت و تاثیر آن بر سئو سایت

 

 

شما در رابطه با سایت و دنیای پر از هیجان آن چه‌قدر اطلاعات دارید؟ به نظر شما با استفاده از طراحی سایت در مشهد می‌توانیم به اهداف بزرگ و درآمد بیشتر دست پیدا کنیم؟

خیلی از افرادی که در حال حاضر در بازار کار فعالیت می‌کنند، به دنبال راهی هستند تا درآمد خود را افزایش دهند و کاری انجام دهند تا مشتریان بیشتری را به سمت برند خود جذب نمایند. این موضوعی است که با ورود به فضای اینترنت می‌توان به آن دست پیدا کرد. این روزها فضای مجازی به قدری قدرت پیدا کرده است که توانسته دنیایی جداگانه را به خود اختصاص دهد که تعداد زیادی از افراد به آن علاقه داشته و دوست داشته باشند زمان زیادی را برای آن بگذارند.

 

در چنین شرایطی حضور کسب و کارهای مختلف در اینترنت و استفاده از تبلیغات ارگانیک این فضا می‌تواند به نفع افراد بوده و درآمد آن‌ها را افزایش دهد. به همین دلیل است که موضوع سئو به یکی از پرطرفدارترین راه‌های تبلیغاتی تبدیل شده است.

برای اینکه بخواهید سئوی مناسبی داشته باشید، باید سایت خود را از هر نظر بهینه کرده و در رابطه با تمامی جزئیات دقیق باشید. یکی از این نکات، سرعت سایت است که با داشتن سایتی سبک و با سرعت لود بالا می‌توانید مطمئن باشید کاربران پرمشغله امروزی را از دست نخواهید داد. به طور مثال فرض کنید با استفاده از خدمات طراحی سایت فروشگاهی در مشهد یک کسب وکار آنلاین در فضای وب ایجاد کرده اید در صورتی که سرعت بارگذاری صفحات و محصولات این سایت مطلوب نباشند، بخش عمده‌ی مشتریان خود را از دست خواهید داد.

یکی از چیزهایی که می‌تواند در سرعت لود سایت تاثیرگذار باشد، کش است. شما با داشتن اطلاعات در رابطه با کش سایت و استفاده درست از این موضوع می‌توانید کاربران خود را راضی نگه دارید. در این مطلب اطلاعات مفیدی را در رابطه با این موضوع به شما منتقل می‌کنیم تا روند کاری خود را تسریع نمایید.

کش سایت چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم در رابطه با کش سایت صحبت کنیم، باید شما را با مفهوم کش آشنا نماییم. همه ما در رابطه با حافظه اطلاعات خوبی داریم و می‌دانیم هر سیستمی دارای چه نوع حافظه‌ای بوده و از چه روشی برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کند. کش نیز یک نوع حافظه است.

به کش حافظه پنهان نیز گفته می‌شود. تمامی رایانه‌ها و وسایل دارای حافظه، دارای کش نیز هستند و این حافظه‌ای بسیار سریع و قوی است که مقدار مشخصی از اطلاعات رم را در برمی‌گیرد. حالا زمانی که پردازنده سیستم به اطلاعات نیاز داشته باشد، برای اینکه سرعت خود را افزایش دهد، به کش مراجعه خواهد کرد.

خب حالا که در رابطه با حافظه کش اطلاعاتی را به دست آوردید، بهتر است سراغ کش وب سایت رفته و این مفهوم را مطرح نماییم. می‌دانید که سایت‌هایی که این روزها در سطح اینترنت وجود دارند، اکثرا به صورت داینامیک طراحی می‌شوند. زمانی که کاربر روی لینک یکی از این سایت‌ها کلیک نماید، برای لود شدن کامل صفحه مورد نظر، درخواست‌هایی به سرور سایت ارسال می‌شود و تمامی المان‌ها و بخش‌های مختلف سایت در سرور پردازش شده و به صورت جداگانه برای کاربر ارسال خواهد شد. مطمئنا این کار زمان نسبتا زیادی برده و روی سرعت لود تاثیرگذار است.

حالا فرض کنید شما کاربری ثابت دارید که در بازه زمانی مشخصی سایت را باز کرده و اطلاعات آن را مورد بررسی قرار می‌دهد. آیا قرار است هر دفعه مانند دفعه اول معطل شود و همان میزان از زمان را برای باز شدن کامل سایت منتظر بماند؟ جواب این سوال به کش سایت مرتبط است.

اگر شما از کش سایت استفاده نمایید، در واقع یک حافظه پنهان را برای کاربر ایجاد می‌کنید تا صفحات مختلف سایت را به صورت استاتیک در آن ذخیره نماید تا در صورت مراجعه مجدد به سایت بتواند از آن‌ها استفاده کرده و با سرعت خیلی بیشتر وارد آن شود. طبیعتا باز کردن یک صفحه استاتیک زمان خیلی کمتری نسبت به صفحه داینامیک خواهد داشت.

کش سایت و تاثیر آن بر سئو سایت

شما با این کار می‌توانید سرعت لود سایت خود را تا میزان قابل توجهی افزایش دهید و هر چه سریع‎تر اطلاعات را به او نمایش دهید.

مزیت و تاثیر کش سایت روی سئو

با بررسی فاکتورهای موثر در رتبه بندی سایت‌ها در موتور جست و جو در سال 2022 ارائه شده است، فاکتور سرعت لود اهمیت بیشتری نسبت به قبل پیدا کرده است. از این رو متخصصین در ابتدایی ترین مراحل شروع یک پروژه سئو در مشهد، ابتدا تمرکز در بهینه سازی سرعت لود صفحات دارند.

خب اصلی‌ترین مزیت این موضوع را بیان کردیم و گفتیم که شما با فعال سازی کش سایت می‌توانید مطمئن باشید که کاربر با استفاده از این حافظه پنهان می‌تواند با سرعت بیشتری به اطلاعات سایت دست پیدا کند و این برای کاربرانی که در حال حاضر هیچ زمانی برای انتظار ندارند، موضوعی مهم است و می‌تواند تاثیر خیلی زیادی روی آن‌ها داشته باشد.

شما هرچه در کدنویسی و دیگر قسمت‌های سایت بهینه سازی کرده و تلاش کنید تا سرعت سایت را افزایش دهید، نمی‌توانید به اندازه‌ای که کش سایت روی سرعت سایت تاثیرگذار است، سرعت را بهینه نماید. این مزیتی است که می‌تواند به شما در نگه داشتن کاربران ثابت خود کمک کند و این اطمینان را به شما خواهد داد که می‌توانید رضایت مشتریان ثابت خود را جلب نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها