راهنمای انتخاب بهترین پارتیشن شیشه ای

کد خبر: 1207077
راهنمای انتخاب بهترین پارتیشن شیشه ای

 

یکی از ساختارهای مهمی ‌که از آن‌ها برای سازماندهی دنیای فیزیکی ما استفاده می‌شوند، پارتیشن‌ها هستند. آنها راهی برای تفکیک فضاهای مختلف را فراهم می‌ کنند و به ما امکان می‌دهند، فضای خصوصی را راحت تر ایجاد کرده و کارمان را تقسیم کنیم. پارتیشن‌ها، با ایجاد حس سازماندهی، امنیت و حریم خصوصی، به ما این امکان را می‌دهند تا از فضای موجود نهایت استفاده را ببریم.

حال، از میان تمامی ‌پارتیشن‌های موجود در بازار، یکی از بهترین انواع پارتیشن‌ها،  پارتیشن‌ شیشه ای میباشد. این پارتیشن‌ها با ارائه راهکاری مناسب جهت تقسیم فضا، و در عین حال اجازه دادن به عبور نور، به یکی از پرطرفدارترین و معروف ترین انواع پارتیشن‌ها تبدیل شده اند. آنها را می‌توان هم در محیط های مسکونی و هم تجاری مورد استفاده قرار داد. این پارتیشن ها در سبک‌ها و طرح‌های مختلف موجود هستند.

در این بخش از سایت، با مجموعه دکوپارت 1 همراه باشید، چرا که در این قسمت قصد داریم با بررسی همه چیز در مورد پارتیشن‌های شیشه ای، شما را در داشتن فضایی کارآمد تر و سازمان یافته راهنمایی کنیم.

 

انواع پارتیشن شیشه ای

مانند تمامی ‌پارتیشن‌های موجود در بازار، پارتیشن‌های شیشه ای نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم بندی می‌شوند که مهم ترین و پرکاربرد ترین آن‌ها شامل موارد زیر است:

  • پارتیشن شیشه ای تک جداره: پارتیشن تک شیشه ای نوعی از پارتیشن است که از یک ورق شیشه ساخته می‌شود. این یک راه عالی برای تقسیم یک فضا است در حالی که هنوز اجازه می‌دهد نور از آن عبور کند.

 

20

همچنین استفاده از این پارتیشن‌ها یک راه عالی برای ایجاد ظاهری مدرن و مینیمال را به شما ارائه می‌دهند. شیشه‌های این پارتیشن‌ها می‌توانند شفاف یا مات باشد و می‌تواند برای تقسیم یک اتاق یا ایجاد یک دیوار با ویژگی منحصر به فرد استفاده شود. پارتیشن‌های تک جداره برای ایجاد حس باز بودن و جریان در یک فضا عالی هستند و در عین حال نگهداری از آنها نیز آسان است و می‌توان آنها را در هر فضایی نصب کرد. پارتیشن‌های تک شیشه راه حلی ایده آل برای فضاهای مسکونی و تجاری هستند.

  • پارتیشن شیشه ای دو جداره: پارتیشن‌های شیشه ای دوجداره از دو لایه شیشه به هم چسبیده تشکیل شده است که از آن برای کاهش سطح نویز در یک منطقه با جذب امواج صوتی قبل از رسیدن به طرف دیگر پارتیشن استفاده می‌شود. این موضوع باعث می‌شود که آنها برای دفاتر، اتاق‌های کنفرانس و سایر مناطقی که عایق صدا در آنها مهم است عالی باشند.
  • پارتیشن‌های شیشه ای بدون قاب: این پارتیشن‌ها از ورقه‌های بزرگ شیشه ای ساخته می‌شوند که توسط فریم‌ها یا گیره‌های فلزی به هم متصل می‌شوند. وجود آنها احساسی باز و مطبوع به هر فضایی می‌دهند و می‌توان از آنها برای تقسیم اتاق‌ها بدون مسدود کردن نور طبیعی استفاده کرد.
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای کشویی: این پارتیشن‌ها از دو یا چند پانل تشکیل شده‌اند که در امتداد یک سیستم مسیر حرکت می‌کنند و به شما این امکان را می‌دهند که بخش‌هایی از اتاق را در صورت نیاز باز یا بسته کنید. آنها برای ایجاد فضاهای منعطف که به راحتی برای اهداف مختلف قابل تنظیم هستند عالی هستند.
  • پارتیشن‌های شیشه‌ای لولایی: این پارتیشن‌ها دارای پانل‌های لولایی هستند که می‌توانند مانند درهای عادی باز و بسته شوند و آنها را برای ایجاد مناطق خصوصی در فضاهای بزرگ‌تر ایده‌آل می‌کند. آنها همچنین برای ایجاد دیوارهای موقت(در صورت نیاز) عالی هستند.
  • پارتیشن‌های شیشه ای آکاردئونی: یکی دیگر از پرفروش ترین و معروف ترین انواع پارتیشن‌ها، پارتیشن‌های آکاردئونی، یا همان پارتیشن‌های تاشو هستند. این پارتیشن‌ها از چندین پانل تشکیل شده اند که در صورت عدم استفاده در مقابل یکدیگر جمع می‌شوند و به شما این امکان را می‌دهند که فضای موجود در اتاق خود را به حداکثر برسانید. این پارتیشن‌ها نیز استفاده‌های بسیار کاربردی و زیادی در خانه‌ها و ادارات دارند.
  • پارتیشن شیشه ای مات: معمولا وقتی بحث بر سر پارتیشن‌ها شیشه ای می‌شود، یکی از اصلی ترین چالش‌هایی که به وجود می‌آید، بحث عدم وجود حریم خصوصی در آنان است. برای رفع این مشکل، پیشنهاد ما استفاده از پارتیشن‌های شیشه ای مات است. این پارتیشن‌ها، به دلیل غیر مشخص کردن فضای آن سوی پارتیشن، می‌توانند گزینه بسیار خوبی برای ایجاد یک فضای بسته و خصوصی باشند.
  • پارتیشن‌های شیشه ای سکوریت: پارتیشن شیشه ای سکوریت یک روش مدرن و شیک برای تقسیم اتاق یا ایجاد حس حریم خصوصی است.

21

پانل‌های شیشه ای موجود در این پارتیشن‌ها از شیشه ایمنی با کیفیت بالا ساخته شده اند و در ضخامت‌ها، اندازه‌ها و قیمت‌های مختلف موجود هستند. شیشه‌های بکار رفته در این پارتیشن‌ها، در برابر ضربه مقاومت نسبی بسیار بالایی داشته و فقط در صورت ورود ضربه‌های بسیار محکم می‌شکنند.

 

قیمت پارتیشن شیشه ای

و اما برویم سراغ اصل مطلب! همانطور که در بخش بالاتر نیز مشاهده کردیم، تنوع پارتیشن‌های شیشه ای موجود در بازار بی نظیر بوده و هر کدام از آن‌ها نیز برای فعالیتی خاص و نیازی خاص ساخته شده است.

بنابراین، طبیعتا قیمت هرکدام از این پارتیشن‌ها با دیگری متفاوت بوده و نمی‌توان یک قیمت ثابت را برای آن‌ها در نظر گرفت، به خصوص اینکه قیمت این پارتیشن‌ها در گذر زمان دچار تغییر می شود و ثابت نمی ماند. اما به طور کلی می‌توان گفت که هرچه قابلیت‌ها و ویژگی‌های یک پارتیشن شیشه ای بیشتر باشد، طبیعتا قیمت آن نیز بیشتر است.

 

مراحل نصب پارتیشن شیشه ای

نصب پارتیشن شیشه ای به آن سادگی‌ها هم نیست! پارتیشن شیشه ای، به دلیل داشتن وزن نسبتا زیاد و حساس بودن در برابر ضربه و آسیب‌ها، دشواری خاص خودش را دارد که باید با آن‌ها آشنایی داشت. در این بخش به بررسی یک سری از مهم ترین مراحل نصب پارتیشن شیشه ای می‌پردازیم:

22

  • ثبت سفارش: شما می‌توانید با ورود به بخش تماس با ما در وبسایت دکوپارت1، سفارش خود را ثبت کنید.
  • اندازه گیری: بعد از ثبت سفارش، یک نصاب پارتیشن شیشه ای متخصص به محل مورد نظر شما آمده و اندازه گیری‌های لازم را انجام می‌دهد. دقت نصاب پارتیشن شیشه ای در اینجا بسیار اهمیت دارد.
  • اعلام قیمت حدودی: حال که بررسی به طور کلی انجام شد، نصاب پارتیشن شیشه ای یک قیمت حدودی در مورد نصب به شما می‌دهد تا بتوانید راحت تر و منطقی تر تصمیم خود را بگیرید
  • نصب پارتیشن: بعد از آن که تصمیم خود را گرفتید، نوبت به نصب پارتیشن‌ها می‌رسد. با توجه به مدل پارتیشن شما، مواد اولیه و شیشه مورد نیاز تهیه شده و سپس نصاب شروع به نصب پارتیشن می‌کند.
  • بررسی نهایی و اتمام فرایند: بعد از اتمام فرایند نصب، سعی کنید چندین بار بخش های مختلف پارتیشن را امتحان کنید و از متصل بودن و محکم بودن تمامی بخش ها اطمینان حاصل نمائید. در صورت پیداکردن هرگونه عیب تا حتی چندین روز بعد از نصب، این موضوع را با نصاب در میان بگذارید.

 

سخن پایانی

یکی از بهترین و زیباترین نوع پارتیشن‌ها، پارتیشن‌های شیشه ای هستند. در این مقاله سعی کردیم تا با بررسی همه چیز در مورد پارتیشن‌های شیشه ای، شما را در داشتن فضایی سازمان یافته تر و منظم تر بیشتر راهنمایی کنیم.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها