قیمت بهترین دوربین مداربسته دید در شب

کد خبر: 1209817
قیمت بهترین دوربین مداربسته دید در شب

 

قابلیت دید در شب در اغلب دوربین های مداربسته وجود دارد. اما تنوع این قابلیت موجب شده است که گوناگونی در دوربین های مداربسته به مراتب بیشتر شود. قیمت دوربین مداربسته نیز با توجه به نوع دید در شب تغییر قابل توجهی خواهد داشت. این تغییر به علت کیفیت تصاویر ارائه شده در انواع دید در شب هاست. فناوری دید در شب در دوربین های مداربسته مدام در حال توسعه و به روز شدن است. نقص های گذشته برطرف شده و برای نیازهای جدید راهکارها نو طرح می شود. در این مقاله به بهترین دوربین های دید در شب موجود در بازار اشاره می کنیم.

بهترین دوربین دید در شب

دوربین های دید در شب از فناوری های مختلفی برای ثبت و ارائه تصویر در محیط تاریک استفاده می کنند. بهترین دوربین دید در شب در میان انواع فناوری های دید در شب کار چندان راحتی نیست. ابتدایی ترین دید در شب که موفق بوده و تا کنون نیز مورد استفاده قرار می گیرد استفاده از نور IR است. این دوربین های مداربسته تصاویر سیاه و سفید ارائه می دهند و دارای بردهای مختلفی هستند. قابلیت IR استفاده از نور مادون قرمز را که به صورت نامرئی است برای ارائه تصویر به کار گرفته است. این نور توسط چشم انسان قابل مشاهده نیست بنابراین دوربین های مجهز به IR در شب و محیط تاریک جلب توجه نمی کنند.

زمانی که نمونه تصویری از دوربین IR را مشاهده می کنید متوجه می شوید تصاویر در مرکز بسیار روشن تر هستند و حاشیه تصویر سیاه است. این حالت موجب می شود برخی از جزئیات به خوبی دیده نشود. ضمن اینکه با نزدیک شدن سوژه به لنز دوربین شما آن را سفید می بینید و وضوح تصویر از بین می رود. با پیشرفته شدن فناوری IR ما شاهد به کارگیری دید در شب اکسیر Exir هستیم. برخی از معایب IR در این دوربین ها برطرف شده است. نور در تصاویر به طور یکنواخت توزیع شده و بخشی کاملاً سیاه یا سفید را در تصویر نخواهیم داشت.

گرمای ناشی از LED های مادون قرمز موجب می شد حشرات زیادی اطراف لنز دوربین مداربسته جمع شوند و اجسادشان روی شیشه دوربین باعث گرفتگی دید دوربین شود. در دوربین های اکسیر کمتر با این مشکل مواجه هستیم و نیاز مکرر به تمیز کزدن لنز دوربین وجود ندارد.

3

دید در شب رنگی دوربین های مداربسته

بعد از مدتی ثبت تصویر به صورت رنگی در شب به عنوان موضوع تحقیق شرکت های تولید کننده دوربین مداربسته قرار گرفت. فناوری های مختلفی در این زمینه بوجود آمدند و هر یک از ویژگی و مشخصه خاصی برخوردار است. دوربین هایی که با کمک نور مرئی ثبت تصویر می کنند. آنها به ال ای دی های نور سفید مجهز شده و در زمان تاریک شدن محیط دوربین آنها فعال و روشن می شوند. این نور جلب توجه می کند و شاید به این دلیل برخی به دنبال دوربین مداربسته دید در شبی باشند که کمتر جلب توجه کرده و تصاویر با کیفیت و رنگی را ثبت کند.

استارلایت چیست

استارلایت چیست و دوربین استارلایت چه ویژگی قابل توجهی نسبت به سایر دوربین های مداربسته دید در شب دارد؟ استارلایت فناوری برای ثبت تصاویر رنگی در شب و تاریکی است که توسط شرکت تیاندی برای اولین بار معرفی شد. در این فناوری با تغییراتی در ساختار داخلی دوربین های مداربسته سعی شده از کمترین نور موجود در محیط مانند نور ستاره ها در آسمان استفاده شود. این دوربین های در محیط با نور بسیار کم که به تاریکی مطلق نزدیک است قادر به ارائه تصویر رنگی است.

این فناوری نیز برای دوربین های مداربسته مدام در حال توسعه و پیشرفت است. در ابتدا تنها در نوع و مدل خاصی از دوربین های مداربسته تعبیه می شد حال شما با تنوع زیادی از دوربین های استارلایت در بازار مواجه هستید. سوپر استارلایت نسل بعدی استارلایت است که توانایی دوربین برای ارائه تصویر با کیفیت بالا در تاریکی بسیار بهبود یافته است. از ویژگی جالب این نوع دوربین دید در شب این است که به علت نداشتن ال ای دی با نور سفید در زمان تصویربرداری در شب، جلب توجه نمی کند. این فناوری را شما می توانید در برندهای مختلف دوربین مداربسته ببینید.

اسپات لایت چیست

اسپات لایت یا Spotlight نوعی دیگری از دوربین های مداربسته دید در شب است که تصاویر رنگی ارائه می دهد. با این تفاوت که این دوربین مجهز به نورافکن یا چراغ های نور سفید در اطراف لنز است. با کم شدن نور محیط و تاریک شدن هوا این نورافکن ها روشن می شوند. با تابش نور سفید موجب می شوند تصاویر برای لنز دوربین مانند روز تشکیل شده و رنگی ارائه شوند. این دوربین نیز زمانی که محیط تاریک است بسیار جلب توجه می کند.

انتخاب بهترین دوربین مداربسته دید در شب  به کاربری و بودجه شما بستگی دارد. پیشنهاد می کنیم نیازهای نظارتی و اولویت های خود را ارزیابی کنید و سپس با توجه به ویژگی های دوربین های دید در شب مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها