عواملی که باید قبل از خرید دستگاه تصفیه آب در نظر بگیرید

کد خبر: 1038269

برای خرید دستگاه تصفیه آب اولین نکته ای که باید توجه کنید نوع آب ورودی ساختمان است . اگر شما در محدوده تحت پوشش سازمان آب قرار دارید آب ورودی به ساختمان از تصفیه خانه های صنعتی به دستتان رسیده و تا حدودی آب را تصفیه نموده اند. ولی برای داشتن آب سالم نیاز به دستگاه تصفیه آبی دارید تا بتوانید بهترین آب تصفیه شده را برای نوشیدن و پخت و پز در خانه خود داشته باشید.

عواملی که باید قبل از خرید دستگاه تصفیه آب در نظر بگیرید

تصفیه آب یک فرآیند چند فیلتراسیون است که در آن رسوبات مضر مختلفی ، از غشاهای مختلف عبور داده می شود تا به شما آب زلال برساند. انواع مختلفی از دستگاه های تصفیه آب وجود دارد که چندین هدف مختلف و همچنین نیازهای خاص خود را دارند. سیستم های RO و UV به برق نیاز دارند و قادر به از بین بردن ترکیبات غیر آلی و بوی آب آلوده هستند. در حالی که فیلترهای کارتریج کربن فعال و رسوبی فقط شما را از شر بوی بد و شن و ماسه خلاص می کنند ، اما به برق احتیاج ندارند و در حذف نمک های غیر آلی بی اثر هستند.این نوع دستگاه ها که بدون برق کار می کنند به هیچوقت توصیه نمی شود ،زیرا کار اصلی تصفیه ی آب یعنی حذف ترکیب آلی شیمیایی و نمک های غیر آلی را انجام نمیدهند و صرفا گل و لای و ذرات معلق آب را کاهش می دهند.

 در این مقاله ، ما 4 عامل مهم را برای بررسی قبل از خرید دستگاه تصفیه آب با شما به اشتراک می گذاریم.

4 عاملی که باید قبل از خرید دستگاه تصفیه آب در نظر بگیرید

file

1. کیفیت آب

عمدتا آب ورودی شهری سختی آب بالایی دارد و این بدان معنی است که آب خانه شما مقدار  TDS بالایی دارد. کل مواد جامد محلول در آب حاوی نمک های غیر آلی مانند کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم ، سدیم ، بی کربنات ها ، کلریدها و سولفات ها است. بهترین دستگاه تصفیه آب برای خلاص شدن از شر این ترکیبات غیر آلی ، تصفیه آب با سیستم RO (اسمز معکوس) است. اندازه منافذ غشای   RO 0005/0 میکرون است و وجود مواد جامد محلول در آب آشامیدنی شما را غیر ممکن می کند.

2. آلودگی

آب آلوده حاوی فلزات سنگین مانند سرب ، آرسنیک ، منیزیم ، مس و آهن است و در صورت مصرف زیاد می تواند سمی باشد. به دلیل افزایش کارخانه ها و رشد زیرساخت های شهر ، این فلزات به وفور در آب یافت می شوند. آلودگی نیترات نیز باعث نگرانی شدید است. این نه تنها نتیجه فرآیندهای کشاورزی است بلکه بارش باران های اسیدی هم در این امر موثر است. آلودگی نیترات آب می تواند برای کودکان و زنان باردار بسیار مضر باشد.

در اسمز معکوس ، ناخالصی های محلول و معلق کاهش می یابند ، توصیه می شود دستگاهی تهیه نمایید که حتما از سیستم RO یا اسمز معکوس بهره بگیرد. دستگاه استاندارد معمولا شامل5 یا 6 فیلتر اصلی می باشند که در صورت لزوم می توانید فیلتر های مکمل مانند فیلتر قلیایی ،فیلتر محافظ ممبران ، فیلتر ماورا بنفش (UV ) و فیلتر اینفرارد را به دستگاه اضافه کنید تا کیفیت بهتری به آب تصفیه شده بدهید.البته باید به این نکته توجه کنید که اضافه کردن این فیلتر ها حتما باید با مشاوره از کارشناسان صورت بگیرد و فیلترهای اضافه شده کیفیت لازم و استاندارد را دارا باشند.

3. فشار آب

جریان تأمین آب ورودی تعیین می کند که کدام دستگاه تصفیه آب را باید تهیه کنید. یک سیستم اسمز معکوس نیاز به فشار مطلوب برای کارایی خود دارد. فشار آب به ارتفاع ساختمان شما و سایر عوامل مانند مسدود شدن لوله ها و گرفتگی فیلترها بستگی دارد. دستگاه های تصفیه آب معمولاً به فشار 5-40 پوند بر اینچ مربع (psi) نیاز دارند که به وسیله پمپ تامین می شود. اگر فشار آب ورودی در خانه شما نتواند فشار آب مطلوب را تامین کند نیاز به پمپ تصفیه آب حیاتی می باشد.

 

4. برق

وقتی صحبت از دستگاه های تصفیه آب می شود ، برق نقش حیاتی دارد. بسیاری از دستگاه هایی که بدون برق کار می کنند فقط برای مناطقی مفید هستند که سختی آب پایینی داشته باشند.اکثر مناطق ایران دارای آبی باسختی بسیار بالا می باشد که اینگونه دستگاه ها کارایی لازم را ندارند.. یک سیستم RO بدون برق کار نمی کند زیرا از انرژی الکتریکی برای تأمین فشار آب کافی برای غشای RO استفاده می کند.همچنین فیلتر یو وی که برای حذف باکتری ها و ضدعفونی کردن آب استفاده می شوند نیاز به برق دارند.. سیستم های RO و UV باعث کم شدن سختی آب و باکتری هایی می شوند که باعث انتقال بیماری و باکتری ها از طریق آب می شوند. توصیه می شود دستگاه های تصفیه آب را که با برق کار می کنند انتخاب کنید.

اکنون که اطلاعاتی در مورد شرایط و تفاوت دستگاه های تصفیه آب برقی و غیر الکتریکی جمع آوری کرده اید ، امیدواریم که بتوانید بر اساس نیاز خود ، تصمیم مناسبی برای خرید دستگاه تصفیه آب عالی بدست آورید. در شرکت بازرگانی پاکاب گستر ، ما بهترین گزینه ها را برای انتخاب شما فراهم می کنیم و همچنین با خدمات پس از فروش و گارانتی معتبر خیال شما را بابت استفاده ی مادام العمر از دستگاه تصفیه آب و آب سالم راحت میکنیم.

ضمنا نمایندگی اصلی شرکت پاکاب گستر در تهرانسر بلوار لاله واقع شده است.شما می توانید برای بازدید حضوری و برای خرید تصفیه آب در تهرانسر مراجعه نمایید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها