اصولی که قبل از طبخ فست فود ها باید بدانید

کد خبر: 1051620

یکی از لذت بخش ترین و خوشطعم ترین شاخه های آشپزی فست فود ها می باشند که پختن و تهیه ی صحیح آنها نیازمند فوت و فون های بسیاری می باشد. در این بین پیتزا و ساندویج ها بسیار بیشتر از سایر فست فودها در خانه پخته میشوند. در این نوشتار به معرفی سه فست فود تقریبا هم مواد پرداخته و اشاره ای به روش های پخت انها خواهیم کرد.

FBR2c6nCMiAq

پیتزا :

پیتزا یا Pizza یک فست فود بسیار خوشطعم می باشد که کشور مبدا آن ایتالیا بوده و به مرور در تمامی کشور های جهان جای خود را به عنوان یک غذای محبوب باز کرده است. پیتزا با توجه به محدود نبودن مواد آن امکان تهیه به اشکال بسیار مختلفی را دارا می باشد و همین امر می تواند طعم های مختلفی را برای مصرف کننده رقم بزند.

از مهمترین فاکتورها در طرز تهیه پیتزا ، داشتن خمیر خوش فرم و خوشطعم می باشد. در اصل خمیر پیتزا شاکله ی اصلی پیتزا را تهیه می کند. تهیه ی خمیر جدا از تهیه ی نوع پیتزا می باشد. برای مثال در طرز تهیه پیتزا مخلوط ، انواع مختلفی از مواد را می توان به مواد رویی اضافه کرد ولی تهیه ی خمیر با همان موادی صورت میگیرد که یک پیتزای ساده تهیه می شود.

در تهیه ی خمیر توجه به زمان استراحت ، نوع خمیر مایه و آرد با کیفیت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و تاثیر بسیاری در طعم ، سبکی و تردی خمیر خواهد داشت. پس در انتخاب مواد اولیه ی تهیه خمیر دقت بالایی داشته باشید تا تاثیر این دقت را بر طعم نهایی خمیر مشاهده کنید .

پیتزا همانطور که اشاره شد در نمونه های مختلفی تهیه می شود و برخلاف خمیر که ساختاری تقریبا یکسان دارد ، مواد رویی می تواند از انواع گوشت ها ، سبزیجات ، محصولات دریایی و حتی پنیر ساده باشد.

پنیر پیتزا جزوی جدایی ناپذیر از پیتزا می باشد و انتخاب پنیرهای خوشطعم می تواند تاثیر بسیاری بر طعم نهایی این غذا داشته باشد. پنیر پیتزا ها نیز نمونه های بسیار مختلفی دارند که بسته به نوع ذائقه ی افراد قابل انتخاب میباشند.

لازانیا :

لازانیا نیز همچون پیتزا خواستگاهی ایتالیایی دارد . (معلومه ایتالیایی ها قشنگ طعم دهنشون رو میشناسن ! ) در تهیه لازانیا از ورقه های مخصوصی استفاده میشود که مواد میانی در لابلای این ورقه ها قرار گرفته و با انبوهی از پنیر پیتزا احاطه میشوند. ترکیب این مواد تشکیل یک غذای بسیار لذیذی را می دهند که در این بین نقش آشپز در انتخاب مواد مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار می باشد .

لایه های لازانیا برای مصرف خانگی بیشتر به صورت اماده تهیه میشوند. این در حالی است که در کشورهایی مثل ایتالیا ، رستوران های شناخته شده خود لایه ها رو تهیه کرده و بدین ترتیب امکان تسلط کامل بر طعم غذا را فراهم میکنند.

Wq1KjNjR3fR8

در طرز تهیه لازانیا، مواد میانی بسته به نوع لازانیا که پخته میشود متفاوت می باشد. در لازانیا برخلاف پیتزا کمتر از گوشت مرغ استفاده میشود و بیشتر با گوشت قرمز غذا پخته میشود. تنوع استفاده از پنیر پیتزا در لازانیا نیز می تواند در طعم نهایی آن تاثیر بسیاری بگذارد.

در لازانیا با توجه به اینکه امکان خشکی لایه ها بالا می باشد باید خیلی سریع سرو شود. از این رو نگهداری آن میتواند بر کیفیت لایه ها تاثیر بسیاری بگذراد.

از سبزیجات نیز می توان در لازانیا به مقدار بسیاری استفاده کرد. بسیاری از افراد برای تهیه یک لازانیای سالم ، مواد لازم را به صورت کامل از مواد گیاهی تولید میکنند و از این رو یک غذای سالم رو رژیمی میتواند محسوب شود .

لاهماجون :

لاهماجون را بیشتر با نام پیتزای ترکی می شناسند. این غذا که مخصوص کشور ترکیه می باشد ، از خمیر ساده و گوشت همراه با مقدار کمی متخلفات تشکیل میشود.

در طرز تهیه لاهماجون از سبزیجات و ادویه های مختلفی همراه با گوشت استفاده میشود که سبب طعم دهی بسیار خوب این غذا میشود.

QYy92aZolKtb

پخت تنوری لاه ماجون نیز بر طعم آن تاثیر گذار است و میتواند طعم آن را خوشطعم تر از پیش کند. همچنین توجه به نوع خمیر و تردی آن در نتیجه نهایی بسیار موثر است ، پس در تهیه ی خمیر و توجه به ضخامت آن باید توجه لازم را داشته باشید .

فست فود ها :

فست فود به طور کلی به غذاهایی اطلاق می شود که به سرعت تهیه میشوند. در رستوران ها و کافی شاپ ها که اقدام به پخت فست فود میکنند، مواد مورد استفاده از قبل آماده میشود و سپس بعد از سفارش مشتری مواد در نان یا خمیر قرار گرفته و پخت میشود. از این رو و باتوجه به اینکه مواد از پیش پخته شده و اماده می باشد ، غذا سریع پخته میشود.

در نتیجه پیتزای خانگی که در خانه پخته میشود را نمیتوان جزو فست فود ها حساب کرد ، اما پیتزای رستورانی جزو فست فود ها محسوب می شود. در طرز تهیه انواع فست فود به دلیل عدم توجه به کیفیت روغن مصرفی ممکن است برای سرخ کردن مواد از روغن های مانده استفاده شود که به صورت مستقیمی بر کیفیت و سلامت فست فود ها تاثیر منفی می گذارد .

این مورد همچنین شامل تمامی همبرگر ها و ساندویچ هایی میشود که ماده اصلی گوشتی آنها پیشتر آماده شده است.

استفاده از سس های مختلف نیز می تواند در سلامت فست فودها تاثیر گذار بوده و اثری منفی بگذارد. بخصوص سس های مایونز و هم خانواده های آنها که تاثیر نامناسبی بر سلامت میگذارند .

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها