با راه های موفقیت شغلی رؤیاهای کودکی تان را به واقعیت بدل کنید

کد خبر: 1051623

بیشتر ما طوری بار آمده ایم که از کودکی آینده ی خود را با داشتن یک شغل خوب تصور کرده ایم. فردی با درس خواندن و داشتن مدرک دانشگاهی و سپری نمودن آزمون های مختلف وارد بازار کار می شود و فرد دیگری درس را رها می کند و با گذراندن دوره های مختلف و کسب مهارت های گوناگون سعی می کند شغل مورد علاقه اش را به دست بیاورد. در واقع به دنبال راهکار موفقیت شغلی نیز هست.

به هر طریقی ممکن است بعد از به جان خریدن سختی های بسیار ما وارد بازار کار شویم. اما بسیار پیش می آید که فردی پس از به دست آوردن شغل مورد نظرش از آن رضایت کافی ندارد و فکر می کند فرد موفقی نیست. ما در این مقاله می خواهیم به شما آموزش دهیم چگونه با شغل خود ارتباط برقرار کنید تا از شغلتان راضی باشید و خود را فرد موفقی در زمینه ی کاری بدانید.

 

تعریف موفقیت شغلی

موفقیت شغلی موقعیتی است در ارتباط با کار و محیط کاری که در آن فرد نسبت به شغل خود احساس رضایت دارد، درآمد و مزایای شغل نیازهای او را بر طرف می کنند، پتانسیل های پیشرفت برای وی فراهم  هستند و فرد با قرار گرفتن در چنین موقعیتی بهتر می تواند به جامعه خدمت کند. فردی که از موفقیت شغلی برخوارد است با عشق و علاقه وظایف و امور مربوط به شغلش را انجام می دهد، از موقعیت اجتماعی اش راضی است و در مسیر رؤیاهایش گام بر می دارد.

از سوی دیگر باید رازهای موفقیت در مصاحبه شغلی را هم یاد بگیرید.

شناخت خود: مقدمه ی موفقیت شغلی

چه شما در زمینه ی خاصی مشغول فعالیت باشید و چه در جست و جوی شغل مناسبی باشید برای آنکه زنگ های موفقیت را به صدا درآورید نیازمند آن هستید خوب خودتان و روحیاتتان را بشناسید. استعداد ها و توانایی هایتان را ارزیابی کنید. مهارتهایتان را بسنجید و علایق و سلایقتان را در نظر بگیرد سپس وارد عمل شوید.

 اگر از موقعیتتان راضی نیستید شاید بی گدار به آب زده اید. شاید قبل از آنکه از خودتان شناخت کافی کسب کنید وارد بازار کار شده اید. بهتر است تجدید نظر کنید. شغلی که با روحیات، مهارت ها و توانایی های ما همخوانی نداشته باشد قطعا برای ما موفقیت شغلی به بار نخواهد آورد. شاید در این مورد به مشاوره های یک سایت موفقیت هم نیاز پیدا کنید.

اصول مشترک افراد موفق

حال که خوب خودتان را شناخیتد و وارد بازار کار شدید به انتهای خط نرسیده اید، بلکه هنوز روی خط شورع ایستاده اید. افرادی که موفقیت شغلی نصیبشان شده و از موقعیت برتری نسبت به همکاران خود برخوردارند از اصول خاصی در رابطه با شغل و محیط کارشان پیروی می کنند. شما هم برای آنکه سر و گردنی از دیگران بالاتر باشید باید از این اصول پیروی کنید.

KEC5dIyUX8ud

1. ریسک پذیر باشید

افرادی که برتری خاصی نسبت به دیگران دارند افراد ریسک پذیری هستند. آنها خطر را با جان و دل می خرند. البته این ریسک پذیری بر اساس اصول حساب شده و از پیش برنامه ریزی شده می باشد. نباید اینگونه باشد که بدون حساب و کتاب و صرفه بر اساس ریسک پذیری عمل کنید. اما باید بتوانید راههای نرفته را بروید تا مسیرهای تازه ایی را کشف کنید که هرگز کسی پایش به آنجا باز نشده است.

2. آگاه باشید

یکی از رازهای موفقیت شغلی کسب آگاهی و دانش است. شما باید نسبت به شغل تان، پتانسیل ها، فرصت ها و تهدیدهای آن و همچنین مسائل روز مرتبط با آن آگاه باشید. از تکنولوژی روز دنیا بهره ببرید و به طور کلی باید مواظب باشید از قافله جا نمانید.

3. اصول مدیریت و سازماندهی را فرا بگیرید

با یادگیری اصول مدیریت و روش های موفقیت در کسب و کار شما با نحوه ی برنامه ریزی و هدف گذاری به خوبی آشنا می شوید. به خوبی می توانید عملکردتان را بسنجید و برای بهتر شدن گام بر دارید. به شما توصیه می کنم حتما کتابها و مقالات علمی در این رابطه را به خوبی مطالعه کنید تا شاهد موفقیت دو چندانتان باشید.

4. از مسائل روان شناسی غافل نباشید

هوش هیجانی چیست؟ اعتماد به نفس چیست و چه تاثیری در موفقیت دارد؟ استرس شغلی چیست؟ راهکارهای مقابله با استرس شغلی چیست؟ شما باید پاسخ به این سوالها و هزاران سوال این چنینی را بدانید تا بتوانید در محیط کارتان به خوبی عمل کنید. مجله ی موفقیت خودساخته یکی از بهترین مجله های اینترنتی ایران است که در رابطه با اصول روان شناسی آگاهی علمی شما را ارتقا می بخشد و می تواند در کسب موفقیت شغلی یاریگر شما باشد.

8l3a6S9Wsh5h

5. از دیگران درس بگیرید

تجربه های دیگران را تجربه نکیند. یکی از رازهای موفقیت شغلی همین یک جمله است. راهی را که دیگران رفته اند شما هم نروید. از شکست ها و موفقیت دیگران درس بگیرید. افراد موفق را الگوی خودتان قرار دهید و تجربه ی افراد شکست خورده را به فرصتی برای پیشرفت خودتان تبدیل کنید.

6. حسابرس دقیقی باشید

شما این همه تلاش می کنید که درآمد کسب کنید و با آن درآمد به آرزوهایتان جامه عمل بپوشانید. افراد موفق برای دخل و خرجشان برنامه ی منظمی دارند و همواره سعی می کنند به دارایی هایشان اضافه کنند نه اینکه آنها را بر باد دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها