ورق پلکسی گلاس چیست

کد خبر: 1051815

N12WXRZ3yh6S

ورق های پلکسی گلاس ماده ای از انواع شیشه نیستند،شاید هرروز زیاد آنها را دیده باشید ولی به آنها توجه نکرده اید. فقط آنها را نهایتا یک طلق پلاستیکی ساده دیده اید. اما این ورق پلکسی از چه چیزی ساخته شده؟ همه ما آن صحنه فیلم ها را تماشا کرده ایم که در آن فردی قصد دارد با صفحه به ظاهر شیشه ای ولی در اصل ورق پلاستیکی که مردان در پیاده رو حمل می کنند برخورد کند ، اما به طور غیر منتظره فرد نمی تواند آن شیشه را بشکند. چه اتفاقی افتاد؟ ورق پلاستیکی در دست افراد، صفحه پلکسی گلاس بود! همانطور که مشخص شد ، آن ورق اکریلیک است. خب اگر دید کلی نسبت به این ورق اکریلیک پیدا کردید، برای مطالعه بیشتر با ما همراه باشید.

ورق پلکسی از چه چیزی ساخته شده است؟!

X1iwAChDijmx

اکریلیک یک محصول ترموپلاستیک پایه نفتی شفاف است که اغلب در ورق ها به عنوان یک جایگزین سبک و مقاوم در برابر خرد شدن شیشه تولید می شود. گاهی اوقات از پلکسی گلاس به عنوان شیشه اکریلیک یاد می شود زیرا ماده ای شیشه ای شکل ولی از جنس پلاستیک و پلیمر است.

برای تخصصی تر شدن مطلب، اکریلیک یک پلیمر مصنوعی از متیل متاکریلات است که یک پلاستیک است. این ماده پلاستیکی در سال 1928 ، در چندین آزمایشگاه مختلف توسط بسیاری از دانشمندان مختلف در همان زمان ساخته شده است. شاید برای شما جالب باشد که بدانید ورق های اکریلیک معمولاً به عنوان پلکسی گلاس شناخته می شوند ، اما پلکسی گلاس  یک علامت تجاری ثبت شده از سال 1933 است. نسخه های مارک دار دیگری نیز وجود دارد که ممکن است از آنها شنیده باشید ، از جمله به عنوان Lucite و Crylux.

ورق های پلکسی گلس در انواع ضخامت 1 میل تا 60 میل موجود است.

این ضخامت از ورق برای تمام انتخاب‌های شما موجود نیست. 

ورق های شفاف تقریبا تمام ضخامت‌ها را پوشش می‌دهند ولی ورق‌های رنگی و زیبایی که هوش از سر آدم می‌برند، فقط در ضخامت‌های کم و عمدتا در ضخامت 3میلی‌متری در دسترس هستند.

حالا که بحثش پیش آمد یه نکته مهم را بخاطر بسپارید: (2.8 = 3 ) !!

از پلکسی گلاس به دلیل استحکام و شفافیت بسیار شبیه شیشه می توان استفاده کرد. می توان آن را با انواع پوشش های UV و سایر پوشش ها تهیه کرد و بسیاری از صنایع به دلیل کاربردهای متنوع ، از پلکسی گلاس استفاده می کنند.

به عنوان مثال ، تولید کنندگان از پلکسی گلاس برای محافظ های سبک و ابزار در اتومبیل ها و ساخت لوازم خانگی و لنزهای عینک استفاده می کنند. تولید کنندگان از فرم ورق پلکسی گلاس برای:

  • پنجره ها
  • چراغ ها
  • علائم
  • وان ها
  • مبلمان و
  • صفحه نمایش ، در میان هزاران چیز دیگر.

در صنایع پزشکی و دندانپزشکی ، خلوص و پایداری پلکسی گلاس آن را برای پروتزها و برخی از دستگاه ها و ابزارها مناسب می کند. به دلیل دوام در زیر دریایی ها ، هواپیماها ، فانوس های دریایی و میادین ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد. هنرمندان از آن برای نقاشی یا مجسمه سازی استفاده می کنند. پلکسی گلاس به قدری قوی است که حتی می تواند فشار پایین آکواریومی به عمق 33 فوت را تحمل کند.

این واقعاً جذاب است. بیایید لحظه ای از کشف و فناوری این ماده شگفت انگیز قدردانی کنیم. اما تا زمانی که در حال ساخت وسیله نقلیه (دریایی یا سایر موارد) ، هنرهای مدرن یا محصولات پزشکی نیستید ، ممکن است تعجب کنید ، رایج ترین کاربردهای پلکسی گلاس در زندگی روزمره چیست؟

موارد معمول کاربرد پلکسی گلاس

LH0DhhYu8PRy

از آنجا که نسبت به سایر مواد سبک است ، پلکسی گلاس مقرون به صرفه بوده و نصب آن آسان است. همچنین در برابر آسیب و شکستگی مقاوم است و در صورت استفاده به جای شیشه از سطح بالایی از محافظت برخوردار است.

پنجره نشکن با پلکسی

همانطور که می توانید تصور کنید ، جایگزینی شیشه های پنجره شیشه ای خانه با پلکسی گلاس ، دوام بیشتری به خانه می بخشد. پلکسی گلاس نیز مانند شیشه شفاف است ، بنابراین جستجوی از طریق پنجره های اکریلیک همان نظیر تماشای شیشه های شیشه ای با شکنندگی بیشتر است. نگهداری از پنجره های پلکسی گلاس نیز آسان تر است (از آنجا که آلودگی زیادی را جمع نمی کند) ، در برابر شکستگی مقاوم هستند و در هوای شدید کمتر ترک می خورند یا لک می شوند. این خصوصیات همچنین پلکسی گلاس را به گزینه منطقی برای نورگیرها تبدیل می کند.

شیشه حمام با طلق

از پلکسی گلاس می توان در ایجاد محفظه های حمام زیبا و ایمن استفاده کرد و باعث مقاومت بیشتر در برابر لغزش و ضد شکستگی آنها شود. حتی در صورت ترک خوردن ، پلکسی گلاس خرد نمی شود ، بنابراین ممکن است از آسیب دیدگی گسترده تر در هنگام سقوط جلوگیری شود. این خواص همچنین باعث می شود که پلکسی گلاس برای بنرها و وسایلی مانند قفسه ها ، چهارپایه ها و رومیزی ها ایده آل باشد.

گلخانه اکریلیک با ورق پلکسی گلس

در باغ ، گلخانه ها به دلیل استحکام و توانایی تأمین نور شدید ممکن است از پلکسی گلاس ساخته شوند. بخاطر استحکام آن ، محافظ پلکسی گلاس در برابر شکستن شیشه ها محافظت می کند و به دلیل جمع نکردن آلودگی زیاد ، می تواند با تعمیر و نگهداری بسیار کم ، از تأمین ثابت نور خورشید اطمینان حاصل کند. هزینه نسبتاً پایین پلکسی گلاس نیز آن را به گزینه ای عالی برای گلخانه ها تبدیل کرده است.

پنل خورشیدی با ورق پلکسی

صحبت از سبز است ، همه ما می توانیم سعی کنیم کمی سبزتر زندگی کنیم. اگر می خواهید قسمت خود را با نصب خورشیدی روی سقف خود انجام دهید ، به خاطر داشته باشید که پلکسی گلاس مواد ترجیحی صفحه های خورشیدی است. در برابر آب و هوای سخت بهتر از  دیگر ورق های طلق است.

از پلکسی گلس آینه ای به صورت ورق مستطیل یا هر طرح فانتزی استفاده می کنند.

به این ورق آینه پلکسی، یا پلکسی طلایی هم می‌گویند.

بعضی از آنها یک طرف مات و یک طرف رنگی دارند، با اینکه از دو جهت به یک رنگ دیده میشوند ولی سمتی که مات است برجستگی دارند

این برجستگی باعث جلوگیری از بازتاب نور در دوربین ها می شوند، و از سر خوردن به دلیل برجستگی ها جلوگیری می کند.

خرید ورق پلکسی

خرید ورق پلکسی گلاس به قیمت عمده ( ارسال فوری به سراسر کشور ) در آقای پلکسی میسر می شود. برای مشاهده قیمت پلکسی گلاس بصورت روزانه و مشاوره رایگان قبل از خرید پلکسی (PlexiGlass) با شماره تماس ما ارتباط برقرار کنید. خرید ورق پلکسی امروزه هم به صورت آنلاین و هم به صورت آفلاین یعنی حضوری امکان پذیر است. همچنین شما برای خرید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مبلغ محصول مورد نظرتون رو واریز کنید تا کارشناسان در کوتاه ترین زمان ورق های پلکسی را برای شما ارسال نمایند.

انواع ورق پلکسی شفاف، پلکسی گلاس ترانسپارنت، پلکسی آینه ای، اکریلیک مات و طلق و مولتی استایل و پلی کربنات در فروشگاه ما به فروش می رسد.

KUfcI0QDxqOP

نحوه محاسبه قیمت ورق پلکسی گلاس

محاسبه حدودی قیمت ورق پلکسی گلاس بسیار راحت‌تر از طلق و پلی کربنات است. کافی است قیمت واحد ضخامت یک میلیمتر را بدانید و این قیمت را در ضخامت ورق پلکسی مدنظر خود ضرب کنید. (به عنوان مثال: اگر قیمت واحد 200هزار تومان باشد، قیمت ورق 4میل 200*4=800هزارتومان، حدود قیمت برای خرید ورق پلکسی گلاس است)

دو نکته:

  1. گاهی بدلیل کمیابی، قیمت چند ضخامت از ورق ها گران می‌شود.
  2. ضخامت های 1 و 2 میلیمتر ورق ها، همیشه کمیاب‌تر و نسبت به این فرمول گران‌تر هستند.

yrE3aFTUbChe

برای خرید ورق پلکسی اینجا با قیمت بازار پامنار کلیک کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها