تجهیز بیمارستان های استان خوزستان با اسکرابر های ایرانی و خارجی

کد خبر: 1052634
تجهیز بیمارستان های استان خوزستان با اسکرابر های ایرانی و خارجی

معاون بهداشت استان خوزستان از مجهز شدن بیمارستان های استان خوزستان با اسکرابرهای ایرانی و خارجی خبر داد. وی به لزوم استفاده از انواع اسکرابرها برای ضدعفونی و تمیز شدن کف بیمارستان ها به منظور از بین بردن آلودگی ها اشاره کرد  و گفت: استفاده از اسکرابر و کف شوی برای شستشو و همزمان خشک کردن سطح با این دستگاه جهت ایمن تر بودن و وجود نداشتن فضایی برای رشد  میکروب ها الزامی است.

محمد قهرمانی کارشناس دستگاه های نظافت صنعتی در ادامه گفتگو به خبرنگاران در مورد انواع اسکرابر ها و مزایای استفاده از اسکرابر یا کف شوی در بیمارستان ها به نکاتی اشاره کرد. وی گفت خیلی از افراد دستگاه های اسکرابر را در مکان های عمومی زیادی دیده اند. این دستگاه ها همانطور که میدانید دارای انواع مختلفی می باشند و بر اساس مولفه های زیادی تقسیم بندی می شوند. همچنین دارای برندهای ایرانی و خارجی زیادی می باشند. یکی از انواع این اسکرابر ها در مدل اسکرابر برقی و نوع دیگر اسکرابر باطری دار است. اسکرابر برقی با نیروی برق کار می کند و مستقیما به منبع برقی متصل می شود. اسکرابر باطری دار با استفاده از باطری نیروی موردنیاز برای حرکت دستگاه و نظافت را تامین میکند.  مدل اسکرابر (در  مدل های اسکرابر برقی و اسکرابر باطری دار) همانطور که اشاره شد باید با توجه به نوع مکان موردنظر انتخاب شود.

وی ادامه داد: اسکرابر ها همچنین از نظر نوع هدایت به دو نوع اسکرابر دستی و اسکرابر با راننده تقسیم بندی می شوند. اسکرابر دستی با نیروی هل دادن کاربری که در پشت دستگاه قرار گرفته است هدایت می شود. اسکرابر با راننده به وسیله راننده توسط چرخاندن فرمان هدایت می شود. وی همچنین ادامه داد: کار با انواع دستگاه اسکرابر و دستگاه های نظافتی دیگر بسیار آسان است و نیروی مورد نظر کار می تواند با یک آموزش ساده و رایگان کار را به آسانی یاد بگیرد و امر نظافت را بدون اینکه متحمل فشار زیاد ناشی از کار بدنی و یا در معرض آلودگی و باکتری های مختلف قرار گرفتن، انجام دهد و یک سطح از همه نظر تمیز و پاک تحویل بدهد.

معاون بهداشت در ادامه از لزوم استفاده از دستگاه‌های نظافت صنعتی به خصوص اسکرابر و کف شوی در بیمارستان ها گفت: بیمارستان ها به علت شدت آلودگی ویروسی و باکتریایی و دیگر آلودگی های ناشی از انواع مریضی‌ها، به شدت نیازمند نظافت حرفه ای و قوی می باشند. این امر امروزه توسط دستگاه های نظافتی امکان پذیر است و به راحتی انجام می گیرد. وی گفت اسکرابر ها و دستگاه های زمین شوی صنعتی همزمان سطح زمین را خشک می کنند و این کار باعث می شود که سطحی خشک داشته باشیم که هم از لیز خوردن پرسنل و بیماران جلوگیری کند. این امر همچنین باعث میشود که آلودگی ها در مکان ایجاد شده از بین بروند و با دستگاه جمع آوری شوند، به مکان دیگر منتقل نشوند و خدایی نکرده باعث مریضی افراد دیگر نگردند.

محمد قهرمانی در ادامه گفت :  انواع دستگاه های زمین شوی صنعتی اعم از زمین شوی صنعتی در مدل زمین شوی سرنشین دار و زمین شوی دستی  موجود می باشد. با توجه به فرمایشات آقای دکتر مبنی بر جمع شدن آلودگی در یک نقطه توسط زمین شوی صنعتی در مدل زمین شوی سرنشین دار و زمین شوی دستی باید این نکته را اضافه کنم که دستگاه های زمین شوی صنعتی قابلیت های زیادی دارند. یکی از این قابلیت ها، وجود دو نوع مخزن آب تمیز و آب کثیف است. مخزن آب کثیف با جمع آوری آب کثیف از سطح و بدون اینکه آب را با آب تمیز مخلوط کند از آب تمیز جداگانه برای شستشوی سطح استفاده می کند و این یکی از بزرگترین مزایای استفاده از اسکرابر و دستگاه های زمین شوی صنعتی می باشد.

همچنین برای مکان هایی در بیمارستان مثل راه رو ها یا جاهایی که بواسطه طراحی دستگاه زمین شوی صنعتی با راننده قادر به انجام فعالیت نمی باشد، دستگاه زمین شوی دستی به عنوان مکمل زمین شوی صنعتی با راننده عمل می کند. وی گفت: زمین شوی صنعتی امروزه مورد استقبال زیادی برای شستشوی کف مکان های مختلف از جمله بیمارستان ها قرار گرفته است. وی گفت در بیمارستان ها دستگاه های بخار شوی برای استفاده جهت دیوارها و از بین بردن آلودگی در این نقاط مورد استقبال زیادی قرار گرفته اند.

محمد قهرمانی همچنین در ادامه گفت: استفاده از انواع کف شوی می تواند این مزیت را نیز داشته باشد که از اتلاف زمان به حد زیادی جلوگیری می کند به این صورت که با یکبار نظافت ما سطحی تمیز را در اختیار داریم که دیگر نیازی به نظافت دوباره آن  نداریم. وی در مورد ویژگی ضدعفونی کردن سطح توسط دستگاه کف شوی گفت: دستگاه های کف شوی همانطور که در بالاتر گفتم: دارای مخزن آب تمیز می باشند که می توان مواد ضدعفونی کننده را در این دستگاه ریخت و به نسبت معینی که با آب قابل حل است، حل نمود و روی سطح پاشش کرد. باید به این نکته توجه کرد که پس از ریختن این مواد روی کف بلافاصله آن را با دستگاه مکش نکرد. چون مدت زمانی که مواد ضدعفونی تاثیر می گذارند را باید رعایت کرد تا اثربخشی مورد نیاز را داشته باشند.

محمد قهرمانی همچنین گفت کف شوی با 20 درصد پیش پرداخت نیز در شرکت نوین پاک موجود می باشد. به این صورت که شرکت ها یا اشخاص می توانند تنها با پرداخت بیست درصد از مبلغ کل کف شوی صاحب دستگاه کف شوی شوند که هم جز اموال حساب می آید و هم می تواند تا سالیان سال کار شستن و نظافت را برای این اماکن و ارگان ها انجام دهد. معاون بهداشت ضمن قدردانی از خبرنگاران گفت: امیدوارم روز به روز در این حوزه خبرهای امیدوارکننده تری را بشنویم و با فراگیر شدن استفاده از دستگاه های نظافت صنعتی دیگر مشکلات نظافتی را در پیش رو نداشته باشیم.  

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها