زمان حیاتی برای تعویض سرور

کد خبر: 1054071

Untitled

امروزه اکثر کسب و کارها چه بزرگ و چه کوچک نیازمند ایجاد یک شبکه در حوزه فناوری اطلاعات هستند. اجرای یک کسب و کار آنلاین موفق به عوامل مختلفی بستگی دارد یکی از این عوامل سرورمی باشد.

یک سرور به عملکرد وب سایت کمک کرده و تعامل کسب و کار را با مشتری برقرار می نماید. همچنین سرور امنیت کافی برای داده های مشتری را فراهم می کند و نقش مهمی در انجام معاملات تجارت الکترونیکی دارد.

ویژگی های سرور چیست؟

ـ انحصاری‌بودن منابع سخت‌افزاری

ـ قابلیت افزایش و ارتقا سخت‌افزار سرور

ـ اتصال دائمی به اینترنت

ـ سرعت عملکرد بسیار بالا

ـ قدرت پردازش و قدرت محاسباتی سریع

ـ امنیت بالا

ـ امکان پیاده‌سازی Raid نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، بر روی سرور

سرورها برای صاحبان مشاغلی که اطلاعات نقش مهمی در کسب و کار آنان دارد، دارای اهمیت زیادی هستند. حال با توجه به این حد از اهمیت آیا نیاز است سرور پس از گذشت مدت زمانی تعویض گردد؟

مدیریت و نگهداری از سرورها وظیفه ایست که همیشه باید در اولویت باشد، اما دانستن اینکه چه موقع زمان تغییر سرورها فرا رسیده است، یک مهارت مدیریتی است که دست کم گرفته شده و فقط تعداد کمی از افراد در این زمینه اطلاعات کافی دارند.

مدیریت و نگهداری سرورها برای سرورهایی که هنوز ظرفیت عملکرد حداکثر را دارند کاری الزامی است ولی در شرایطی که چنین امکانی وجود ندارد، بهتر است آن را جایگزین کرده تا از خسارات قابل پیشگیری همراه با خرابی سرور جلوگیری کنید.

چه موقع زمان تغییر سرورها فرا رسیده است؟

ـ سرعت عملکرد کاهش یابد.

ـ سرور دارای ظرفیت ذخیره سازی کافی نباشد و همچنین امکان افزایش حجم ذخیره سازی میسر نباشد.

ـ هزینه نگهداری از سرور زیاد شده و نیاز به تعمیرات افزایش یافته است.

ـ سرور شما به دلیل کمبود رم، حافظه دیسک را پاک می کند.

ـ کاهش امنیت به دلیل قدیمی بودن سرور و عدم به روزرسانی های امنیتی در آن

از طرف دیگر همانطور که می دانید فناوری اطلاعات هر روز در حال تغییر و پیشرفت است. امروزه سرعت پیشرفت تکنولوژی بسیار زیاد بوده به طوری که شرکت های سازنده تجهیزات شبکه همواره در حال توسعه محصولات خود هستند. آنها می بایست همواره تکنولوژی های جدیدی را وارد محصولات تولیدی خود کنند که از بازار رقابت عقب نمانند. این تکنولوژی های جدید در محصولات قدیمی کاربردی نداشته، این در حالیست که پیشرفت کسب و کار به آن ها وابسته است. به همین دلیل بهتر است هر چند سال یک بار تجهیزات شبکه خود را به روز کرده تا از دنیای رقابت کسب و کار جا نمانید.

لازم به ذکر است سهل انگاری در انجام این کار می تواند به بهای از دست دادن کلیه اطلاعات مهم شرکت شما تمام شود. پس اگر جزء آن دسته از شرکت هایی هستید که حفظ، نگهداری و امنیت اطلاعات برای شما اهمیت دارد ، حتماً به تجهیزات شبکه موجود در شرکت خود و به روز رسانی آن ها اهمیت دهید،  زیرا در برخی موارد تعویض این تجهیزات می تواند هزینه های نگهداری را به شدت کاهش دهد.

امروزه اکثر دیتا سنترهای دنیا از سرورهای HP در زیرساخت خود استفاده می نمایند. این سرور ها در مدل های مختلفی به بازار عرضه شده اند. از جدیدترین مدل این سرورها می توان به سرور اچ پی DL380 G10 اشاره کرد که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است.

شاید خرید سرور اچ پی DL380 G10 برای کسب و کارهای کوچک مقرون به صرفه نباشد. به همین دلیل می توانند از مدل های جایگزین با قیمت پایین تر استفاده نمایند.

شما می توانید با مراجعه به سایت مسترشبکه مدل های مختلف سرورهای اچ پی را مشاهده کرده و با توجه به توضیحات کامل موجود در سایت مدل مورد نیاز خود را خریداری نمایید. همچنین در صورتی که نیازمند اطلاعات بیشتری هستنید می توانید از طریق شماره تماس 62913-021  با کارشناسان فنی شرکت تماس حاصل کرده و اطلاعات لازم را دریافت نمایید.لازم به ذکر است کلیه تجهیزات در مسترشبکه دارای گارانتی می باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها