دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت

کد خبر: 1054095

بانک ملت دارای هزار و چهارصد و چهل و هشت شعبه در ایران است. در سال 96 جزو 100 شرکت برتر بوده و برند بانک در سال 92 در جشنواره ای به نام جشنواره ملی قرمانان صنعت ایران به عنوان 100برند برتر معرفی شد و هم چنین تقدیر های زیادی از بانک ملت صورت گرفته است. در دوره قبل حتی موفق به دریافت تقدیر از رئیس جمهور نیز شد که این موضوع بسیار قابل توجه است. در سال 2015 رتبه بیست و سه را در خاورمیانه به دست آورد و شعبه مرکزی این بانک در تهران است و سهام آن نیز در بورس معامله می شود. اما دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت به چه صورت است؟

بانک ملت در آذر سال 1358 به ثبت رسید سرمایه اولیه بانک ملت 33 میلیارد بود و در حال حاضر جزو بزرگترین بانک های ایران است که در چارچوب دولت جمهوری اسلامی ایران مشغول به فعالیت است. این بانک نیز دریافت شماره شبا با شماره کارت را میسر نموده است.

مهم ترین اهداف بانک ملت :

  • توسعه دادن فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • بالاتر بردن کیفیت خدمانت
  • توسعه منابع انسانی
  • بهبود عملکرد
  • رشد و بهره وری
  • ارائه فن آوری های نوین
  • آموزش های استراتژی محور
  • همسو سازی اهداف فردی و سازمانی می باشد

 حال ما قصد داریم به بررسی یکی از خدمات بانک ملت که شامل دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت است بپردازیم اما قبل از آن به توضیح و شرح مختصری از این مفهوم پرداخته می شود.

شماره شبا

شماره شبا در مبادلات بین المللی استفاده فراوانی می شود کشور های اروپایی و دیگر کشور های جهان از این استاندارد استفاده می کنند و تنها تفاوت آن در حروف اختصاری هر کشور است. و این حروف اختصاری در کشور ما IR  است.

شماره شبا شناسه حساب بانکی ایران (IBAN) است برای راحت سازی امور و مبادله ها بانکی و همینطور بین المللی می باشد. و دارای استاندارد ISO 13616 می باشد.در آینده ای بسیار نزدیک شماره شبا با شماره حساب بانک جایگزین می شود

شماره شبا بانک ملت

شماره شبا تشکیل شده است از دو بخش که به صورت دو رقمی است و پنج بخش که به صورت 4 رقمی است و این موارد با فاصله از هم تفکیک شده اند. 19 رقمی که در سمت راست شماره شبا است شباهت به شماره حساب داخلی دارد و به عبارت دیگر از همان شماره ایجاد شده است و ادامه ارقام از چب بدین صورت است:

  • ارقام کنترل کننده صحت(check digit )
  • کد 012 که کد بانک ملت است
  • نوع حساب

اصول کلی دریافت شماره شبا بانک ملت

برای حساب های بانک ملت برای اینکه به شماره شبا خود دسترسی داشته باشید باید شماره شبا و نیز شماره قرارداد و عبارت امنیتی که مشاهده کردید را نیز در کادر وارد کنید. بعد از اینکه اطلاعات صاحب حساب نمایش داده شد و در صورت بررسی صحت می توانید به شماره شبا دسترسی داشته باشید اصولی که برای شماره شبا در بانک ملت وجود دارد:

شما میتوانید از طریق شماره شبا از هر اشباه سهوی ای جلوگیری کنید. اگر شما در حین ورود شماره شبا اشتباه کنید سامانه از اشتباه شما اطلاع حاصل می کند و آن را اعلام می دارد و از شما میخواهد که شماره را مجددا کنترل کنید.

چگونگی دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت

 در تمام نقاط کشور دسترسی به شماره شبا از یک روش انجام میشود و این روش از وب سایت رسمی بانک است که

شما نیازی به مراجعه حضوری به بانک ندارید و از طریق سایت می توانید اقدام لازم را انجام دهید.

بانک ها در کشور بر مبنا حضور فیزیکی بنا شده اند اما در این روزها به دلیل شیوع کرونا و همه گیری آن، خدمات غیر حضوری و آنلاین افزایش داشته است  باید از حضور فیزیکی در امکان عمومی خودداری کرد. بانک ها یکی از این مکان هاست که ما میتوانیم با بهره بردن از خدمات آنلاین و غیر حضوری بانک امور خود را انجام دهیم و باعث ازدحام و شلوغی نباشیم و نکته حائز اهمیت این است که به واسطه شرایط حاکم بانک ها خدمات آنلاین خود را بهبود بخشیدند و کیفیت آن را بالا برده اند.

خدمات الکترونیک در بستر اینترنت است و خدمات الکترونیک ارائه سریع خدمات و انجام امور را به شکل سریع تر انجام میدهد و این اتفاق بدون حضور فیزیکی شخص در محل اتفاق می افتد  این خدمات با نام سلف سرویس نیز شناخته می شود. که خدمات بدون هیچگونه دخالتی از سوی انسان صورت می گیرد. این نکته هم وجود دارد که رابطه چره با چهره وجود ندارد در خدمات الکترونیکی و تعاملات به صورت مشنرب با سازمان است و وابسته به زمان و مکان نیست و هرچه کیفیت خدمات الکترونیکی بالاتر باشد رضایت مشتری هم بیشتر است  .جهان به سمت مجازی شدن در حال حرکت است مخصوصا این روز ها به علت شیوع کرونا این روند سرعت بیشتری را طی می کند و هم چنین فناوری اطلاعات و ارتباطات رو به پیشرفت است و باید همه سازمان ها خود را با این تغییرات وقف دهند و یکی از مهم ترین این سازمان ها بانک می باشد. در خدمات آنلاین باید در دسترس مشتری بود و در واقع فضای آنلاین محدودیت زمانی ندارد و باید در تمام ساعات به مشتری خدمات ارائه شود و همچنین باید پشتیبانی های لازم نیز در این زمینه صورت گیرد.

برای دریافت شبا بعد از وارد شدن به سایت در قسمت خدمات الکترونیکی باید گزینه ی شناسه حساب بانکی شبا را یافته و سپس گزینه دریافت شماره شبا را انتخاب کنید. و سپس شما میتوانید به شماره شبا برای امور مالی خود استفاده کنید.

برای دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت به صورت خاص شما می توانید به سایت رده مراجعه کنید و این سایت خدمت دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت را ارائه می دهند اما این کار مستلزم این است که شما در این سایت ثبت نام کنید و عضو این سایت شوید و در پروفایل ثبت نامی خود به شماره شبا را از طریق شماره کارت دریافت کنید. این امکان از طیق سایت تهران شارژ نیز وجود دارد. با وارد شدن به سایت و وارد کردن شماره کارت میتوانید عمل دریافت شماره شبا بانک ملت با شماره کارت را انجام دهید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها