خشکبار، حافظ سلامتی

کد خبر: 1060388

اگر خشکبار از نظر شما تنها یک تنقلات است، توصیه می کنیم این مطلب را بخوانید.

به مغز دانه هایی مانند: پسته، گردو، بادام، فندق و میوه های خشک مانند: انجیر خشک، کشمش، مویز، برگه زردآلو، قیصی، آلوچه خشک و... خشکبار گفته می شود.

خشکبار یک خوراکی بسیار مفید بوده که برای مصرف در محل کار، مسافرت و... به راحتی می توان آن را با خود حمل کرد. خشکبار در تمام فصول سال در دسترس بوده و ماندگاری طولانی هم دارند. و البته حسن بزرگ خشکبار خواص و فواید آن و کمک به حفظ سلامتی بدن می باشد.

تقویت سیستم ایمنی بدن

خشکبار در ظاهر یک میان وعده خوشمزه است، اما در باطن به واسطه خواصی که دارد کمک بسیار زیادی به حفظ سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن می کند.

در زیر خواص بعضی از آن ها را نوشته ایم تا با فواید هر کدام به طور اختصاصی آشنا شوید.

مویز : مویز منبع پروتئین و ویتامین هاست. انواع ویتامین B، ویتامین C, K, E موجود در مویز به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. مویز حاوی فسفر بوده که به واسطه آن برای سم زدایی بدن مفید می باشد. مویز دارای آنتی اکسیدان بوده و که پوست را در برابر آسیب های پوستی و پیری محافظت می کند. وجود آهن در مویز باعث می شود تا مصرف روزانه آن میزان آهن مورد نیاز بدن را تأمین کند. پتاسیم و کلسیم موجود در مویز به تقویت استخوان ها کمک کرده و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.

انجیر خشک : انجیر خشک حاوی آهن، روی، مس، منیزیم، کلسیم است که به سلامت قلب کمک می کند. انجیر خشک دشمن کم خونی است و کمبود آهن بدن را تأمین می کند. مصرف انجیر خشک  به دلیل داشتن ویتامین های گروه B مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن بوده و باعث بهبود عملکرد روده بزرگ می شود. به افرادی که مبتلا به فشار خون بالا هستند توصیه می شود انجیر خشک مصرف کنند، چون مقدار زیادی پتاسیم دارد و باعث شده سدیم موجود در بدن از بین رفته و فشار خون تنظیم شود.

قیصی : زردآلوی تازه میزان پتاسیم زیادی دارد اما پتاسیم قیصی زردآلو خیلی بیشتر است. پتاسیم قیصی به حفظ فشار خون و سلامت قلب کمک می کند. قیصی دارای ویتامین C است که باعث ذب آهن می شود و همچنین بدن را در برابر سرماخوردگی و آنفولانزا و ... محافظت می کند. ویتامین های دیگر موجود در قیصی A, B, K است. آنتی اکسیدان موجود در قیصی با رادیکال های آزاد آسیب رسان مبارزه کرده و به بازسازی سلول های تخریب شده بدن کمک می کند و از این راه باعث افزایش سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری ها می شود. قیصی میزان آهن زیادی دارد که بر طبق نظر متخصصان می تواند در درمان کم خونی استفاده شود.

گردو : گردو حاوی امگا 3 است که به سلامت قلب و عروق کمک می کند و به دلیل این که چربی آن اشباع نشده است تأثیر زیادی روی وزن ندارد. گردو کلسترول بد (LDL) را کاهش و کلسترول خوب (HDL) را افزایش می دهد. از لخته شدن خون جلوگیری کرده، قابلیت ارتجاعی رگ ها را افزاید داده و کارکرد بدن را تنظیم می کند. گردو حاوی پروتئین، ویتامین و فیبر است. گردو با داشتن روی، منگنز، ویتامین آ موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. با داشتن ویتامین B باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و برای کاهش وزن مفید و مؤثر است.

فندق : فندق حاوی ویتامین های B1, B2, B6  و ویتامین E است. اگر در یک روز 25 تا 30 گرم فندق مصرف کنید ویتامین E بدن شما در آن روز تأمین شده است. چربی های غیر اشباع امگا 6 و امگا 9 موجود در فندق برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم بوده و به حفظ آن ها کمک می کنند. فندق موجب تقویت عضلات، درمان کم خونی، پیشگیری از سرطان، شادابی پوست، درمان بیماری پارکینسون می شود. فندق دارای منگنز می باشد، که این ماده با افزایش سوخت و ساز کربوهیدرات و پروتئین باعث تقویت و سلامت دستگاه گوارش می شود. فندق حاوی پروآنتوسیانیدین ها است که برای پیشگیری در برابر سرطان کبد و سرطان روده بزرگ مفید می باشد.

پسته : پسته دارای ویتامین B6 است. این ویتامین به ساخت گلبول های قرمز و سفید و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. و همچنین به علت ساخت گلبول های قرمز بیماری های کم خونی را نیز کاهش می دهد. ویتامین B6 موجود در پسته به ساخت و تولید اسیدهای آمینه ضروری بدن کمک کرده و از این راه از سیستم عصبی بدن حفاظت می کند. پسته نقش مهم و مفیدی در عملکرد کبد، سوخت و ساز بدن دارد. مصرف پسته به صورت منظم باعث کاهش کلسترول بد (LDL) و افزایش کلسترول خوب (HDL) می شود و برای سلامت قلب مفید است.

بادام : بادام حاوی ویتامین E, B و مواد معدنی فسفر، آهن، کلسیم، پتاسیم است. کلسیم بادام به اندازه ای است که شیر بادام می تواند جایگزین شیر گاو باشد و افرادی که لاکتوز شیر برایشان قابل هضم و تحمل نیست می توانند برای تأمین کلسیم مورد نیاز بدن شیر بادام مصرف کنند. بادام با داشتن چربی سالم و فیبر موجب احساس سیری می شود و برای افرادی که در پی کاهش وزن هستند مفید است. پوست نازک روی مغز بادام حاوی آنتی اکسیدان است و خواص ضد ویروسی دارد، و توصیه می شود بادام با پوست نازک آن مصرف شود.

حال که از خواص خشکبار این میان وعده مفید و حافظ سلامتی بیشتر مطلع شدید، چرا مصرف آن ها از همین امروز شروع نشود؟!

می توان در هر سنی با مصرف روزانه خشکبار سیستم ایمنی بدن را تقویت و از سلامتی محافظ کرد و چه بهتر که خشکبار به عنوان یک میان وعده سالم در برنامه غذایی قرار گیرد. و همچنین کودکان هم که معمولا تمایل به خوردن تنقلات مختلف تمایل دارند را با این میان وعده مقوی و مغذی آشنا کرد.

برای این که از خواص و فواید خشکبار بیشتر و بهتر بهره مند شوید، آن ها را تازه خریداری و مصرف کنید.

خشکبار تازه را از فندق کالا بخرید و درب منزل تحویل بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها