راه اندازی خط تولید مواد شوینده مایع دستشویی و شامپو فقط با ۱۰۰ میلیون - ماشین سازی حسنی

کد خبر: 1060603

در حال حاضر کسب و کارهای متنوعی وجود دارند که می‌توان با راه‌اندازی آن‌ها درآمد خوبی بدست آورد. ایجاد خط تولید مواد شوینده یا خط تولید نوشابه می‌تواند یکی از این فعالیت‌ها به شمار آید که البته به سرمایه چندان زیادی نیاز ندارد. خیلی وقت‌ها که به راه انداختن یک کسب و کار فکر می‌کنیم ذهن‌مان به سمت کارهایی می‌رود که اطرافیان آن را انجام داده و در آن موفق بوده‌اند و از امکان شروع یک حرفه دیگر که می‌تواند در عین درآمد بالا به سرمایه اندکی نیاز داشته باشد، بی اطلاعیم. به همین منظور ما در این مطلب قصد داریم شما را با کسب و کارهایی که به سرمایه کمی برای شروع نیاز دارند آشنا کنیم. در انتها نیز یک مجموعه‌ ماشین سازی را به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید برای راه‌اندازی کسب و کار خود در این حوزه‌ها، دستگاه‌های مورد نظر مانند دستگاه بلیستر را از آن‌ها خریداری کرده و یا از مشاوره و راهنمایی این مجموعه بهره‌مند شوید.

خط تولید مواد شوینده

همان طور که می‌دانید مواد شوینده به دو دسته مواد شوینده صنعتی و خانگی تقسیم می‌شود، بنابراین برای راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده نیاز است ابتدا نوع فعالیت را مشخص نمایید، زیرا دستگاه‌هایی که برای خط تولید مواد شوینده صنعتی به کار می‌روند از قیمت متفاوتی برخوردارند. ضمن آن که برای تولید مواد شوینده صنعتی شما نیازی به مجوز ندارید زیرا این نوع شوینده‌ها در مصارف صنعتی مانند کارخانه‌ها، هتل‌ها و .. مورد استفاده قرار می‌گیرند ولی برای راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده خانگی از قبیل مایع ظرفشویی، مایع دستشویی، شامپو، مایع سفیدکننده، مایع جرمگیر، مایع شیشه شوی و مایع نرم کننده لباس نیاز به مجوز دارید و دستگاه‌هایی که در تولید این محصولات به کار گرفته می‌شوند باید کاملا مکانیزه باشند و به سیستم کنترل مجهز باشند. این دستگاه‌ها از جنس استیل ضد زنگ تولید شده‌اند و کاملا بهداشتی هستند.

تجهیزات مورد نیاز برای راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده

برای شروع فعالیت در زمینه تولید مواد شوینده خانگی و بسته‌بندی آن، به سرمایه‌ای در حدود 100 میلیون تومان نیاز دارید تا علاوه بر خرید مواد اولیه، بتوانید دستگاه‌ بسته‌بندی را برای این خط تولید فراهم نمایید. تجهیزات خط تولید مواد شوینده شامل موارد زیر می‌شود:

  • نوار نقاله
  • دستگاه لیبل زن
  • دستگاه شیرینگ پک و جت پرینتر
  • دستگاه میکسر عادی و میکسر دور پایین
  • ماشین پرکن دنده‌ای مواد شوینده تولید شده
  • دستگاه درب‌گذاری اتوماتیک و پلمپ درب‌ها

تمامی دستگاه‌ها دارای گارانتی و خدمات پس از فروش می‌باشند و شما با راه‌اندازی خط تولید مواد شوینده می‌توانید با سرمایه کم و بدون نیاز به داشتن نیروی انسانی زیاد، در کوتاه مدت سود بالایی را بدست آورید.

خط تولید نوشابه

یکی دیگر از کسب و کارهایی که با سرمایه کم می‌توانید اقدام به راه‌اندازی آن نمایید، خط تولید نوشابه است. به دلیل مصرف بالای نوشابه‌های مختلف این محصول بازار خوبی در داخل و خارج کشور دارد. بنابراین شما می‌توانید با ارائه یک محصول خوب و با کیفیت چه در بازار شهرهای مختلف کشورمان و چه در بازار کشورهای همسایه مشتریان خود را پیدا نمایید.

اما نکته مهمی که در مورد راه‌اندازی خط تولید نوشابه وجود دارد مسئله جلوگیری از آلودگی در فرآیند تولید است زیرا وجود میکروارگانیسم‌ها می‌تواند تاثیر منفی بر طعم نوشابه‌ها گذاشته و علاوه بر این تولید بیماری نماید و در بلند مدت با تاثیر منفی بر کسب و کارتان، درآمد شما را کاهش دهد. بنابراین اولین و مهمترین نکته توجه به بهداشت است.

نکته دیگری که در راه‌اندازی خط تولید نوشابه باید به آن توجه کنید این است که فرقی نمی‌کند نوشابه‌ها از نوع گازدار باشند یا بدون گاز، زیرا فرآیند تولید تا حدود زیادی یکسان است با این تفاوت که نوشابه از موادی شامل شکر، اسانس، دی اکسید کربن به اضافه تزریق آب به آن تولید می‌شود. برای راه‌اندازی خط تولید نوشابه به طور خلاصه شما به تجهیزات زیر نیاز دارید.

خلاصه لیست تجهیزات خط تولید نوشابه گازدار

  • دستگاه پرکن
  • دستگاه پاستوریزاسیون
  • دستگاه اینترمیکس تزریق گاز
  • لیبل زن
  • جت پرینتر
  • چیلر
  • کانوایر
  • فیلتر
  • دستگاه درب گذار
  • کمپرسور هوا
  • پکیج و دیگ بخار
  • سیستم انتقال
  • سیستم تصفیه
  • سیستم پمپاژ و تاسیسات

بسته‌بندی مواد غذایی و دارو با استفاده از دستگاه بلیستر

شما با داشتن یک سرمایه اندک می‌توانید خط تولید بسته‌بندی دارو و مواد غذایی را در مکانی مناسب و با رعایت اصول بهداشتی لازم راه‌اندازی نمایید. برای این منظور نیاز به دستگاه بلیستر Blister دارید. در دنیای امروز بسته‌بندی مواد غذایی و دارو از اهمیت بالایی برخوردار است و به جهت لزوم رعایت بهداشت کمتر شاهد فروش مواد غذایی فله‌ای و بدون بسته‌بندی خواهید بود. زیرا با بسته‌بندی، مواد غذایی و دارو سلامت و ماندگاری خود را حفظ خواهند کرد. دستگاه بلیستر از سرعت بالا و کیفیت کار مناسبی برخوردار است. در ادامه می‌توانید با کارکرد این دستگاه آشنا شوید.

دستگاه بلیستر

کلمه انگلیسی Blister به معنای تاول است. دستگاه بلیستر نیز کارکردی دارد که معنای این کلمه را یادآور می‌شود. این دستگاه ساختار مدرن و جدیدی دارد و با استفاده از آن می‌توان قرص‌ها، داروها و همچنین برخی از مواد غذایی مانند دراژه‌ها و .. را بسته‌بندی نمود. دستگاه بلیستر اکنون به یکی از بخش‌های مهم شرکت‌های داروسازی بدل شده است.

با استفاده از این دستگاه می‌توان بسته‌بندی دارو و .. را با قابلیت‌های زیر انجام داد.

مرحله اول: گرم کردن

در این مرحله محصولی از جنس فیلم نازک پلاستیکی تحت حرارت بین 130 تا 200 درجه سانتی گراد قرار می‌گیرد و حالت انعطاف پذیری پیدا می‌کند.

مرحله دوم: فرم دهی

در این مرحله از کارکرد دستگاه استیم، لایه پلیمری گرم شده با فشار هوا و یا ایجاد حالت وکیوم به شکل‌های متنوعی فرم می‌گیرد. داروها و برخی مواد غذایی در این حفره‌های ایجاد شده قرار می‌گیرد. 

مرحله سوم: پر کردن

در این مرحله مواد غذایی مانند آدامس‌ها و دراژه‌ها، قرص‌ها و سایر مواد دارویی و همچنین برخی قطعات حساس در این حفره‌ها قرار می‌گیرند.

مرحله چهارم: بستن درب

در این بخش لایه‌ای پلاستیکی روی حفره‌ها را می‌پوشاند و با استفاده از حرارت بسته‌بندی انجام می‌شود. البته گاهی به جای استفاده از حرارت از چسب بلیستر استفاده می‌شود.

مرحله پنجم: برش زدن

مرحله نهایی کار دستگاه بلیستر برش دادن بسته‌ها می‌باشد که متناسب با اندازه مورد نظر دستگاه این مرحله را انجام خواهد داد. شما می‌توانید در هر پارت تعیین کنید بسته‌ها چه ابعادی داشته باشد.

شرکت ماشین سازی حسنی

چنانچه قصد خرید دستگاه بلیستر را دارید و یا مایلید خط تولید مواد شوینده و یا خط تولید نوشابه را راه‌اندازی نمایید، شرکت ماشین سازی حسنی می‌تواند مشاوره لازم را در این خصوص ارائه کرده و تجهیزات لازم را در اختیارتان قرار دهد. شرکت ماشین سازی حسنی که می‎توانید با فعالیت آن‌ها در سایت این مجموعه به آدرسhttps://www.novinebtekar.ir بیشتر آشنا شوید، بیش از ده سال است که در زمینه ساخت و ارائه ماشین‌ها و تجهیزات مرتبط با صنایع دارویی و غذایی فعالیت دارد و می‌تواند انواع دستگاه‌ها را با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا به مشتریان ارائه نماید. ضمن آن که تمامی دستگاه‌ها از یک سال گارانتی و ده سال خدمات پس از فروش بهره‌مند خواهند بود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها