همه چیز درباره لوازم مورد نیاز آبیاری

کد خبر: 1061777

هر مزرعه و کشتزاری برای آبیاری نیاز به وسایلی دارد، در گذشته کشاورزان با استفاده از نهرهای آب، شیلنگ ها و ... شروع به آبیاری مزارع می کردند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی، روش های آبیاری تغییر کرده است و ما نیز در این مقاله سعی داریم به معرفی لوازم مورد نیاز آبیاری و تمام ویژگی ها و شرح کار آنها بپردازیم.

XniNKpli2JkE

لوازم مورد نیاز آبیاری 

آشنایی به مهم ترین لوازم مورد نیاز آبیاری

لوازمی که برای روش های مختلف آبیاری استفاده می شود، بسیار زیاد است اما ما در اینجا به مهم ترین وسایل می پردازیم و شرح آنها را بیان می کنیم.

دستگاه پمپ: این وسیله یکی از مهم ترین وسایل هر سیستم آبیاری می باشد، برای رساندن آب به هر منطقه ای از مزرعه و یا کشتزار باید وسیله ای باشد که آب را با فشار زیاد و یا کم از طریق لوله های اصلی و فرعی و شیلنگ ها به نقطه مورد نظر برساند و آبیاری در زمان های مشخص شروع شود.

نوع پمپ و موتور آن را باید به توجه به ابعاد زمین، میزان و تعداد دفعات آبیاری و نوع محصول ارزیابی و خریداری کرد.

لوله های انتقال آب: برای رساندن آب از پمپ به ریشه گیاهان نیازمند لوله هایی هستیم تا این کار را انجام دهند، در این میان انتخاب بهترین جنس برای این لوله ها مهم است، زیرا باید لوله ای خریداری شود که در برابر سرمای زمستان و گرمای تابستان دوام بیاورد و در برابر انواع فشار های خاکی و سنگی نیز استحکام داشته باشد که در این میان لوله های پلی اتیلن از همه مناسب تر می باشند.

این لوله ها در ابعاد و قطر های مختلف در بازار موجود است زیرا باید لوله های استفاده شده در سیستم آبیاری متناسب با فشار آب باشند .

فیلتر ها: از وسایل دیگر هر نوع سیستم آبیاری می توان به فیلتر ها اشاره کرد، این فیلتر ها در مکان هایی کار گذاشته می شوند تا از تجمع رسوب ها، سنگ ریزه ها، خارها و لجن ها در داخل پمپ و لوله ها جلوگیری شود.

از دیگر لوازم مورد نیاز آبیاری می تواند به انواع پیچ، مهره، اتصالات لوله ها و شیرها اشاره کرد که هر کدام با توجه به ابعاد و قطرهای لوله ها و دیگر اتصالات استفاده شده خریداری می شوند.

آب پاش ها نیز یکی دیگر از لوازم مورد نیاز آبیاری هستند که دارای ارتفاع های متفاوت می باشند، این وسیله برای آب پاشی مزارع در برخی از سیستم های آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

AduDgDAaNYaZ

آشنایی با تایمر آبیاری اوربیت

یکی از مهم ترین لوازم مورد نیاز آبیاری که در مزارع مختلف استفاده می شود انواع تایمر آبیاری اوربیت می باشد که به صورت اتوماتیک کار می کنند.

استفاده از این تایمر ها کار آب پاشی مزارع را بسیار آسان کرده است، این تایمر ها به صورت اتوماتیک و با استفاده از تنظیمات و اجرای برنامه های نرم افزاری مشخص که ما به آنها ارائه می کنیم در زمان های خاص و با مقادیر متفاوت اقدام به آبیاری مزارع می کند.

با استفاده از این وسیله کار خیلی از افراد که در مزارع خود نیستند و یا به مسافرت می روند راحت می شود.

ناگفته نماند که اوربیت یک برند شناخته شده است، این تایمر با استفاده از  دو باتری کار می کند، باتری های کار گذاشته شده در این تایمر و خود دستگاه از مقاومت خوبی در برابر رطوبت، دما و فشارهای وارده بر آنها برخوردار هستند.

از دیگر قسمت های این تایمر می توان به این مورد اشاره کرد که تایمر اوربیت دارای یک دهانه ورودی و یک دهانه خروجی است که می تواند آب را با فشار منظم پخش کند و مزارع را آبیاری کند.

در مدل های دیگر نیز این تامیر با همین برند دارای دو نوع خروجی است که هر خروجی دارای برنامه مختص به خود می باشد و برنامه ها طوری زمان بندی شده اند که با یکدیگر تداخلی نداشته باشند.

همچنین قابل ذکر است که این تایمر از کیفیت بالایی برخوردار است و چون با باتری کار می کند در صورت قطع شدن برق مشکلی در اجرای برنامه های آن و زمان آبیاری ایجاد نمی شود.

آشنایی با کنترلر آبیاری هانتر

یکی دیگر از لوازم مورد نیاز آبیاری کنترلر آبیاری هانتر می باشد، این وسیله نیز نوعی تایمر می باشد که در دو نوع فضای باز و بسته مشغول فعالیت و آبیاری مزارع می باشد.

در نوع باز، سیستم با استفاده از سنسورهای هوشمند دما و رطوبت برنامه های خود را تنظیم و نسبت به آبیاری و زمان انجام آن اقدام می کند، اما در نوع بسته همه برنامه ها از قبل تنظیم شده اند و در یک زمان مشخص و با استفاده از اطلاعات دریافتی اقدام به آبیاری مزارع می کند و دیگر نیازی به سنسور ندارد.

قابل ذکر است که هانتر نیز نوعی برند است که وسایل ساخته شده توسط آن در بازار تجهیزات آبیاری از نظر دوام و کارکرد خوب شهرت یافته است و بسیاری از سیستم های آبیاری از این تجهیزات استفاده می کنند.

PIcHu8HFKKoL

آشنایی با شیر برقی هانتر

انواع شیر برقی هانتر در سایز های مختلف در بین لوازم مورد نیاز آبیاری موجود هستند که هر کدام وظیفه قطع و وصل کردن جریان آب و یا دیگر اتصالات لوله های اصلی و فرعی را برعهده دارند و این کار را با استفاده از نیروی برق انجام می دهند.

گاهی این شیر های برقی توسط تایمر ها برنامه دهی می شوند و در زمان های مشخصی اقدام به باز و بسته شدن می کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها