بهترین قیمت فرش ماشینی برای کدام کارخانه فرش است؟

کد خبر: 1061779

قیمت فرش ماشینی از مهمترین شاخصه های انتخاب و خرید فرش های ماشینی است، چرا که در شرایط اقتصادی امروز و افزایش هزینه های زندگی، برای بسیاری از خریداران فرش از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است تا بتوانند هزینه های خود را مدیریت کنند.

امروزه فرش ماشینی به جزء جدانشدنی منازل بسیاری از ما ایرانیان تبدیل شده است. بخشی که معمولاً بیشترین نقش را در دکوراسیون داخلی منازل ایفا می‌کند. اگرچه فرش‌های ماشینی نسبت به دستباف از قیمت پایین‌تری برخوردار هستند، اما هنوز هم یک کالای هزینه‌بر محسوب می‌شوند و به همین دلیل است که انتخاب یک فرش ماشینی زیبا که هم از کیفیت و دوام مناسب برخوردار باشد و هم دارای قیمتی مناسب باشد از اهمیت به سزایی برخودار است.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و رکود حاکم بر بازار و کاهش قدرت خرید مردم، انتخاب یک فرش ماشینی زیبا که هم از کیفیت و دوام مناسب برخوردار و هم دارای قیمتی مناسب باشد خواسته بسیاری خریداران است.

GjYceN1qO3gl

عوامل مهم در قیمت فرش ماشینی

اینکه قیمت فرش ماشینی در بازار به چه عواملی بستگی دارد خود نیاز به چند مقاله آموزشی کامل است که شاید خارج از حوصله شما باشد، ولی به صورت خلاصه به چند عامل مهم در قیمت فرش اشاره می کنیم:

تراکم و دستگاه بافت فرش

ماشین آلات مختلفی در بافت با کیفیت یا بی کیفیت فرش ماشینی تاثیرگذار است. همچنین بر اساس دستگاه بافت شانه و تراکم فرش مشخص می شود.

در حال حاضر انواع فرش ماشینی بر اساس تراکم بافت به صورت ۱۵۰۰ شانه، ۱۲۰۰ شانه، ۱۰۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه، ۵۰۰ شانه، ۴۴۰ شانه، ۳۵۰ شانه و ۳۲۰ شانه است.

طبیعی است که هرچه فرش شانه و تراکم بالاتری داشته باشد از قیمت بالاتری برخوردار است.

نخ خاب فرش ماشینی

نخ خاب و مواد اولیه از مهمترین عواملی است که علاوه بر قیمت، بر طول عمر فرش ماشینی تاثیر مستقیم دارد. فرش های آکرولیک به مراتب از انواع فرش های بی سی اف، پلی استر، ورژن و… ارجحیت دارد.

تکمیل و بسته بندی فرش ماشینی

تکمیل و بسته بندی جزء آخرین مرحله های تولید فرش ماشینی است و جزء عوامل موثر در تعیین قیمت فرش ماشینی می باشد.

برندینگ فرش ماشینی

برند یکی از مهمترین عامل ها در تعیین قیمت یک فرش می باشد. اگرچه خرید از برندهای معروف و مشهور خوشایند است، اما توجه داشته باشید که باید هزینه های تبلیغاتی که در برند شدن آن محصول صرف شده را شما پرداخت کنید. در حال حاضر فرش آرتامیس، فرش شاه پسند و فرش سپتامان از سه برند پرفروش فرش های ماشینی هستند.

سایر عوامل موثر در قیمت فرش

سایر عوامل موثر در قیمت شامل نیروی انسانی، حمل و نقل و همچنین هزینه های انبارداری می باشد. ضمن اینکه نباید واسطه ها و دلالان را فراموش کنیم.

xudXjcT0VNdJ

خرید فرش ارزان

از قدیم ضرب المثلی بین ایرانیان معروف است که هیچ گرانی بی‌حکمت نیست هیچ ارزانی بی‌علت. کارشانان همواره تاکید دارند که هیچ‌گاه کیفیت را فدای قیمت نکنید. شما می‌توانید یک فرش ماشینی ارزان قیمت را خریداری کنید اما پس از چندماه متوجه خواهید شد این فرش کفپوشی ماندگار برای شما نیست و باید به فکر هزینه مجدد برای خرید فرش ماشینی باشید. با توجه به هزینه بر بودن کالایی مثل فرش ماشینی (حتی انواع بی‌کیفیت و ارزان قیمت آن) از لحاظ اقتصادی اصلا مقرون به صرفه نیست.

این در حالی است که اگر همان ابتدا کمی بیشتر هزینه و یک محصول با کیفیت را خریداری می کردید حداقل تا 15 سال می‌توانستید بدون نگرانی از آن استفاده کنید.

البته با توجه به افزایش چشم‌گیر تولیدکنندگان فرش ماشینی در سالهای اخیر و تبلیغات فراوان رسانه‌ای، پیدا کردن فرشی که واقعا تمام خصوصیات یک فرش خوب را داشته باشد کار دشواری شده است بویژه زمانی که بدانید فرش ماشینی از آن دسته کالاهایی است که از ظاهر آن نمی‌توان به کیفیت و دوام آن پی برد!

تمام فرش‌های ماشینی موجود در بازار در ابتدا هم از نرمی و لطافت مناسب و هم از جلوه و جلای رنگ زیبایی برخوردارند اما نکته اینجاست که همین فرش ممکن است بعد از چند ماه استفاده، نرمی و لطافت خود را از دست داده و بعد از اولین شست و شو به یک فرش بی‌رنگ و رو تبدیل شود. 

مشکلاتی از قبیل چسبیدن نخ، مو و ... به فرش و سختی جاروکشی، آب رفتن فرش از دیگر مشکلاتی است که یک فرش ارزان بی‌کیفیت می‌تواند به همراه داشته باشد. برای آگاهی بیشتر با کمی جستجو در اینترنت می‌توانید اطلاعات خوبی در مورد بهترین فرش ماشینی بدست آورید.

حالا حتما می‌پرسید با وجود این نکات مهم چگونه می‌توان به کیفیت یک فرش ماشینی پی برد؟ به‌ویژه زمانی که بدانید کیفیت فرش ماشینی به علاوه تعداد شانه و تراکم بافت آن، دو عامل اصلی تعیین قیمت فرش ماشینی هم به شمار می‌روند. برای آگاهی از کیفیت یک فرش باید در مرحله اول به جنس الیاف آن دقت کرد.

در مورد شانه و تراکم فرش هم به‌طور خلاصه می‌توان گفت هرچه شانه و تراکم فرش ماشینی بالاتر باشد ظرافت و زیبایی آن افزایش یافته و ارزش آن بیشتر می‌شود.

قیمت فرش ماشینی امروز چنده؟

شانه

تراکم

نخ خاب

قیمت 12متری

قیمت 9متری

قیمت 6متری

1500

4500

آکریلیک

9867000

7550250

4933500

1200

3600

آکریلیک

8280000

6360000

4140000

1000

3000

آکریلیک

7935000

6101250

3967500

700

2550

آکریلیک

7130000

5497500

3565000

در جدول بالا قیمت محصولات تعدادی از شناخته شده‌ترین برندهای فرش ماشینی کشور را بر حسب تومان ملاحظه می‌کنید. البته به خاطر نوسانات بازار، معمولا قیمت های زیر دچار نوسان است و باید توجه داشته باشید این قیمت ها، برای فروردین ماه سال 1400 است و برای فروشندگان با توجه به شرایط اقتصادی و موقعیت‌های زمانی مختلف، تخفیف‌هایی روی این قیمت‌ها در نظر می‌گیرند که می‌توانید روی آن‌ها هم حساب کنید. نکته دیگر اینکه داشتن قیمت بالا یا حجم بالای تبلیغات تلویزیونی لزوما نمی‌تواند نشان دهنده کیفیت محصولات یک فروشگاه یا برند باشد پس حتما قبل از انتخاب محصولات یک برند تحقیقات کافی در مورد آن داشته باشید. بهترین راه تحقیق در این زمینه پرس و جو و بررسی تجربیات مصرف کنندگان قبلی محصولات آن برند است.

آنچه در زیر مشاهده می‌کنید قیمت فرش ماشینی 12 متری متعلق به برندهای شناخته شده فرش کشور ماننده فرش آرتامیس، فرش شاه پسند، فرش شاه پسند و... بوده که مربوط به فروردین ماه سال 1400 است. البته این قیمت‌ها ممکن است در طول زمان دستخوش تغییراتی شوند اما همواره می‌توانید برای آگاهی از آخرین قیمت‌ها به فروشگاه اینترنتی فرش ایران کارپت مراجعه نمایید و یا با شماره های 09125347596 و 03155340038 تماس بگیرید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها