ارز دیجیتال یونی سواپ Uniswap

کد خبر: 1063206

ارز دیجیتال یونی سواپ یک پروتکل مبادله غیرمتمرکز است که بر روی بلاک چین Ethereum ساخته شده است و معاملات غیر حضوری رمزهای ERC-20 را ارائه می دهد. نسخه اول آن (Uniswap v1) از نوامبر 2018 (در DevCon 4 راه اندازی شد) در حالی که نسخه دوم (Uniswap v2) در ماه مه 2020 راه اندازی شده است.

در ارز دیجیتال یونی سواپ ، کاربران می توانند بدون اعتماد به هیچ واسطه مرکزی، توکن را عوض کنند، به یک استخر توکن اضافه کنند یا یک رمز را لیست کنند.

 از آنجا که همه تعاملات مستقیماً روی زنجیره انجام می شوند و در نتیجه هزینه هارا می پردازند ، ارز دیجیتال یونی سواپ به مهمترین عامل کمک کننده گس در شبکه عمومی Ethereum تبدیل شده است و به عنوان پرکاربردترین برنامه غیرمتمرکز تا زمان نوشتن مقاله شناخته شده است.

ارز دیجیتال یونی سواپ بر روی یک سیستم منحصر به فرد به نام Automated Market Maker (AMM) ساخته شده است. در هسته آن، نقدینگی توسط استخرهای متشکل از دو نشانه ERC-20 ایجاد می شود. به عنوان پاداش تأمین نقدینگی، طرفین (تأمین کنندگان نقدینگی یا (LP) کارمزد مبادله ای را که هر زمان افراد توکن عوض کنند، متحمل می شوند.

در ارز دیجیتال یونی سواپ v2، کارمزد مبادله 0.30٪ از مبلغ معامله شده است. هزینه های جمع شده به محل ذخیره استخر اختصاص می یابد. وقتی سوئیچ پروتکل روشن شد، دارندگان UNI 0.05٪ از هر مبادله را جمع می کنند، در حالی که پاداش LP ها به 0.25٪ کاهش می یابد.

علیرغم اینکه اولین AMM نیست، Uniswap رشد پروتکل های سازنده بازار خودکار را گسترش داده و منجر به ایجاد پروتکل های رقیب مانند SushiSwap شده است که تا حد زیادی به مجموعه قراردادهای منبع باز حساب شده خود متکی هستند.

5Zvqr33F3coS

ارز دیجیتال یونی سواپ چگونه کار می کند؟

1.1 یک DEX خودکار بازار ساز در Ethereum

ارز دیجیتال یونی سواپ یک مبادله غیرمتمرکز بازارساز خودکار (AMM) در بلاک چین Ethereum است. پروتکل Uniswap از یک سری قراردادهای هوشمند تشکیل شده است که دارای جفت توکن است. این قراردادهای هوشمند به کاربران امکان می دهد هر توکن ERC-20 را در برابر یکدیگر مبادله کنند.

مزایای این ارز دیجیتال یونی سواپ

  • سیستم Uniswap دارای نرخ تعویض داخلی تضمینی است، به این معنی که اگر سیستم شاهد حرکت ناگهانی قیمت بر خلاف نظر شما باشد، سیستم قادر به اجرای سفارش شما نخواهد بود.
  • سیستم مبادلات غیرمتمرکز به سرمایه گذاران اجازه می دهد تا به مجموعه نقدینگی بزرگتری دسترسی پیدا کنند، به این معنی که شما می توانید رمز ERC-20 خود را با صدها پیشنهاد دیگر عوض کنید.
  • مبادله غیرمتمرکز به یک نقطه شکست متکی نیست، این بدان معناست که هیچ دفترچه سفارش و هزینه های متفاوتی با توجه به شرایط فعلی بازار تعیین نمی شود. این هزینه ها مستقیماً به کاربران موجود در شبکه برمی گردد که برای تأمین نقدینگی در بازار ارز دیجیتال کار می کنند، که این امر باعث تشویق سهام و رشد سیستم Uniswap می شود.

سیستم ارز دیجیتال یونی سواپ در سال 2018 توسعه داده شده است. رمز آن، UNI، به عنوان یک پروتکل حاکمیت عمل می کند. این بدان معناست که اگر UNI را در اختیار داشته باشید، در مورد مسائل آینده در مورد استفاده از خزانه Uniswap و به روزرسانی های شبکه، اطلاعات دریافت خواهید کرد. این رمز در 16 سپتامبر سال 2020 معرفی شد و از آن زمان تاکنون افزایش یافته و به سی و سومین ارز رمزنگاری شده تبدیل می شود که با کل سرمایه گذاری بازار اندازه گیری می شود.

موج اول UNI با استفاده از airdrop برای کاربران شبکه که به طریقی در تبادل شرکت کرده بودند توزیع شد. اکنون می توانید UNI را با همان روش هر توکن ERC-20 دیگر خریداری و بفروشید.

مرحله 1: یک حساب آنلاین باز کنید

آیا در حال حاضر رمز ERC-20 ندارید تا بتواند ارز دیجیتال یونی سواپ را تعویض کند؟ مشکلی نیست. همچنان می توانید با استفاده از صرافی های متمرکز مستقیماً UNI را خریداری و بفروشید. صرافی ارز رمزنگاری شده (که گاهی اوقات "کارگزار ارز رمزپایه" نامیده می شود) به شما امکان دسترسی به یک بستر معاملاتی را می دهد که می توانید برای ارسال سفارشات خرید و فروش رمزنگاری از آن استفاده کنید. پس از ثبت سفارش، کارگزار شما طبق دستورالعمل شما، معمولاً در ازای دریافت هزینه یا کارمزد ، سفارش را اجرا می کند.

ZMTADqbMs3Nq

مرحله 2: خرید کیف پول

یکی از بزرگترین مشکلات صرافی های متمرکز این است که یک نقطه خرابی را به هکرها ارائه می دهد که می تواند سرقت را آسان کند. به عنوان مثال، در سال 2019 ، بزرگترین مبادله ارز رمزنگاری شده جهان Binance دچار هک شد که در طی آن سارقان 40 میلیون دلار بیت کوین از کیف پول های بورسی سرقت کردند.

با ذخیره سازی توکن های خود در کیف پول خصوصی می توانید از خود و سرمایه گذاری خود محافظت کنید. کیف پول رمزنگاری وسیله یا برنامه ای است که در حالی که از حساب مبادله خارج نیستید، رمزهای شما را ایمن نگه می دارد. برای بالاترین سطح ممکن امنیتی، می توانید در یک کیف پول سخت افزاری سرمایه گذاری کنید. اگر به دنبال گزینه رایگان هستید ، ممکن است کیف پول نرم افزاری برای شما مناسب باشد.

مرحله 3: خرید خود را انجام دهید

پس از پایان راه اندازی کیف پول خود، می توانید اولین خرید خود را در صرافی کارگزاری انجام دهید. در اینجا مراحل اساسی وجود دارد که شما هنگام سفارش خود طی خواهید کرد:

مرحله 1: تصمیم بگیرید که چند UNI می خواهید خریداری کنید. می توانید با نگاهی به قیمت فعلی بازار شروع کنید.

مرحله 2: سفارش دهید. بعد از اینکه تصمیم گرفتید چند توکن بخرید، با استفاده از سیستم کارگزار خود سفارش می دهید. بسته به کارگزاری که انتخاب می کنید ، ممکن است لازم باشد نوع سفارش خود را تعیین کنید.

مرحله 3: صبر کنید تا کارگزار سفارش شما را پر کند. پس از ارسال سفارش می توانید آرام بنشینید و آرام باشید. کارگزار شما در اسرع وقت سفارش شما را مطابق با مشخصات شما پر می کند. اگر کارگزار شما نتواند سفارش شما را پر کند، کارگزار ممکن است آن را برای مدت نامحدود باز بگذارد یا در پایان روز معاملات آن را لغو کند. در صورت پر شدن یا لغو سفارش ممکن است از طریق ایمیل اعلانی دریافت کنید.

جایزه:

برای سود بردن از این پروژه نیازی نیست که به طور فعال توکن های ارز دیجیتال یونی سواپ خود را معامله کنید. اگر می خواهید به عنوان یک ارائه دهنده نقدینگی ارز دیجیتال یونی سواپ شرکت کنید، می توانید هر بار که کاربر در مبادله ارز دیجیتال یونی سواپ شرکت می کند، درصدی از هزینه مبادله را بدست آورید. برای آشنایی با بازار ارزدیجیتال پیشنهاد میکنیم که دوره آموزش ارز دیجیتال فوق را مشاهده نمایید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها