آیلتس در ایران کامپیوتری شد!

کد خبر: 1064965

آیلتس کامپیوتری در دنیا چیز جدیدی نیست و حدود دو سالی می شود که در سراسر دنیا برگزار می شود. استرالیا، گوانجو چین، هنگ کنگ، دهلی هند، سئول کره، نیوزلند، برخی شهرهای پاکستان، مسکو روسیه، ریاض عربستان، بانکوک تایلند، استانبول و آنکارا ترکیه، ابوظبی و دبی امارات متحده عربی و چندین شهر در کشورهای دیگر همچون فیلیپین و ویتنام و... در حال برگزاری آیلتس کامپیوتری هستند.

به تازگی آیلتس کامپیوتری یا همان Computer based IELTS در ایران هم شروع شده است و در حال حاضر در سنتر آیلتس تهران برگزار می گردد. جالب است بدانید که آیلتس کامپیوتری در دنیا محبوبیت بیشتری از آیلتس کاغذی یا همان Paper based دارد.

در این مقاله قصد داریم آیلتس کامپیوتری و کاغذی را با هم مقایسه کنیم و به شما کمک کنیم که تشخیص بدهیدکدام یک برای شما مناسب تر است.

 

آیا سرنوشت آیلتس و تافل به هم گره خورده است؟

اگر خاطرتان باشد، سال ها پیش در ایران آزمون تافل بصورت کاغذی (pbt) برگزار می شد. اما از چند سال پیش تافل اینترنتی (ibt) جایگزین روش قدیمی شد. در دنیا هنوز تافل کاغذی در برخی کشورها به صورت محدود برگزار می گردد اما محبوبیت تافل ibt بسیار زیاد شده و کاملاً جای pbt را گرفته است.

این روند برای آیلتس هم دور از ذهن نیست و می توان تصور کرد که به زودی آیلتس کامپیوتری همچون تافل ibt در دنیا و کشور ایران محبوبیت بسیار زیادی پیدا می کند. دلیل این امر نوع برگزاری خاص این آزمون است.

 

آیلتس کامپیوتری چگونه برگزار می شود؟

همان طور که انتظار می رود، در آیلتس کامپیوتری خبری از سوالات روی برگه نیست. همه چیز به جز بخش اسپیکینگ، به صورت کامپیوتری است. در این روش باید به موارد زیر توجه کنید:

  • می توانید در ساعت دلخواه خود، آزمون دهید. معمولاً این آزمون ها در روز 2 یا 3 مرتبه برگزار می شود.
  • آزمون شفاهی و آزمون کتبی، غالباً هر دو در یک روز برگزار می شود.
  • نتیجه آزمون خود را ظرف 5 تا 7 روز دریافت می کنید.
  • محیط آزمون معمولاً خلوت تر و ساکت تر از مراکز آیلتس کاغذی است.
  • چه در نسخه کامپیوتری و چه در آزمون کاغذی، شما باید برای آزمون آیلتس خود در یک روز و ساعت مشخص به صورت حضوری به سنتری که در آن ثبت نام کرده اید مراجعه کنید.
  • زمان هر دو روش آزمون آیلتس یکسان است و فرمت سوالات هم تغییری نمی کند.
  • برای بخش لیسنینگ از هدفون های استاندارد باکیفیت استفاده می شود و خبری از مشکلات قبلی مثل قطعی ناگهانی صدای بلندگو سالن، نوسانات کیفیت صدا و ... در این روش نیست.
  • بخش مصاحبه در هر دو روش یکسان است و به صورت رو در رو با ممتحن برگزار می گردد. در روش کامپیوتری معمولاً در همان روز، آزمون بخش اسپیکینگ هم برگزار می گردد.

 

آیلتس کامپیوتری یا کاغذی؟! مساله این است ...

هر دو روش آزمون آیلتس مزایا و معایب خود را دارد. تنها عاملی که می توان با آن متوجه شد که کدام روش بهینه تر است، خود شما هستید!

یعنی ویژگی های شخصیتی، جسمانی و رفتاری شما تعیین کننده این است که کدام روش برای شما مناسب تر است.

در ادامه این مقاله قصد داریم نگاهی به عوامل تاثیر گذار در انتخاب روش آزمون بپردازیم.

 

آزمون آیلتس کامپیوتری را انتخاب کنید:

  • اگر سرعت تایپ با کیبورد کامپیوتر برایتان از سرعت نوشتن بالاتر است.
  • اگر زمان گرفتن پاسخ برای تان بسیار مهم است و می خواهید حداکثر یک هفته ای نتیجه آزمون تان را بگیرید.
  • اگر استفاده از کامپیوتر و تکنولوژی را دوست دارید.
  • اگر به محیط زیست و کاهش قطع درختان برای درست کردن کاغذ، اهمیت می دهید.
  • اگر بهترین بازدهی شما در ظهر و عصر اتفاق می افتد.
  • اگر در محیط های پر جمعیت دچار استرس می شوید و براحتی تمرکز خود را از دست می دهید.
  • اگر هنوز واکسن کرونا نزده اید و جزء افراد پرخطر محسوب می شوید. زیرا تعداد نفرات کمتر ریسک ابتلا به کرونا را کاهش می دهد.
  • اگر دست خط خوبی ندارید و دست خط شما ممکن است باعث کاهش نمره تان شود.
  • اگر نمی خواهید درگیر چرک نویس، پاک کن و مداد تراش شوید و از ویرایش سریع کامپیوتری لذت ببرید.

 

آزمون آیلتس کاغذی  را انتخاب کنید :

  • اگر سرعت تایپ آهسته ای دارید.
  • اگر اهل خط کشیدن، هایلایت کردن یا حاشیه نویسی هستید.
  • اگر چشمانتان با  نگاه کردن به مانیتور خسته می شود.
  • اگر برنامه تان، حل نمونه سوالات بسیار زیاد است، به دلیل کمتر بودن نمونه سوالات آیلتس کامپیوتری، کاغذی را انتخاب کنید.
  • اگر سرعت بالایی در تخمین تعداد کلماتی که نوشته اید دارد.

اگر تصمیم دارید در آزمون آیلتس کامپیوتری شرکت کنید:

یکی از بهترین وب سایت های آموزش و تمرین تایپ سریع، وب سایت typing.com است که می توانید در آن مهارت تایپ خود را بسیار بهبود ببخشید. اگر تصمیم دارید در آزمون آیلتس کامپیوتری شرکت کنید، حتماً به این سایت سر بزنید و روی سرعت تایپ خود تمرکز کنید و بهبود ببخشید.

 

تقویم آزمون آیلتس کامپیوتری در ایران در سال 1400 :

همانطور که صحبت شد مرکز آیلتس تهران در حال حاضر تنها سنتر برگزاری آیلتس کامپیوتری در ایران است. تقویم برگزاری این سنتر در 4 ماهه اول سال در وب سایت این سنتر اعلام شده است. اولین مرحله در سال 1400 در تاریخ 23 فروردین ماه برگزار می گردد.

در این سنتر آزمون ها در ساعت های 9 ، 14 و 18 برگزار می گردد و پیشنهاد می کنیم که برای اطمینان حداقل 45 دقیقه زودتر در محل آزمون حضور پیدا کنید.

 

چگونه برای آزمون آیلتس آماده شوید؟

بهترین و موثرترین راه برای آمادگی در آزمون آیلتس، شرکت در آزمون آزمایشی آیلتس است. آزمون آزمایشی آیلتس اساتیدآنلاین یکی از بهترین سیستم های آزمون آزمایشی در ایران است.

آزمون آزمایشی زبان اساتید آنلاین با بهره گیری از دانش تیم فنی تخصصی و تیم آموزشی خبره طراحی شده است. در این آزمون آزمایشی شما با سوالات مشابه دوره های گذشته آزمون آیلتس آشنا می شوید و در شرایط زمانی آزمون، می توانید مهارت های خود را بهبود ببخشید. مهارت های مدیریت زمان، کنترل سرعت و استرس از جمله مهم ترین مزیت های شرکت در آزمون آزمایشی اساتیدآنلاین است.

 

بهترین دوره های آموزشی آیلتس در ایران:

برای آزمون آیلتس دوره های بسیار زیادی در ایران وجود دارد. بدون شک دوره اسپیکینگ آیلتس اساتیدآنلاین متفاوت ترین دوره آموزشی برای آمادگی در سخت ترین قسمت آزمون آیلتس است. در این دوره آموزشی، بخش اسپیکینگ آیلتس توسط دو مدرس حرفه ای و به نام آیلتس دکتر محمدحسین رحمانی و استاد میلاد قربان زاده شبیه سازی گشته است. این شبیه سازی برای اولین بار در ایران به این سبک بسیار حرفه ای انجام شده است.

این دوره با سبک جدیدی به اسم دوره های هیبریدی برگزار می گردد که اثر بخشی دو چندانی برای شما دارد. در این روش شما از مزیت های کلاس های حضوری و آنلاین باهم برخوردار می شوید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها