گفتاردرمانی کودک 5،4،3،2 ساله در غرب، شرق و شمال تهران

کد خبر: 1071739

Qm8wqUmthZgV

گفتاردرمانی از شاخه های علوم پزشکی می باشد که به بررسی و درمان مشکلات گفتار و زبان در کودکان و بزرگسالان می پردازد. اختلالاتی نظیر اختلالات تلفظی، لکنت زبان، تاخیر کلامی ، اختلالات بلع و مشکلات ارتباطی از مواردیست که در گفتاردرمانی کودکان و بزرگسالان مورد درمان قرار می گیرد. مرکز گفتاردرمانی و کاردرمانی دکتر صابر در زمینه گفتاردرمانی کودکان و گفتار درمانی بزرگسالان مشغول به فعالیت می باشد. تیم تخصصی گفتاردرمانی مرکز در کنار تجهیزات پیشرفته و روز دنیا به صورت کاملا حرفه ای به درمان  گفتاری  کودکان و آسیب های سیستم گفتار و زبان ناشی از بیماری در بزرگسالان می پردازند. دو شعبه فعال در شمال غرب و شمال شرق تهران 

مرکز گفتاردرمانی کودکان زیر نظر دکتر صابر در زمینه تشخیص و درمان مشکلات گفتاری کودکان به صورت تخصصی فعالیت می نماید. جهت تماس با کلینیک گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر در غرب و شرق تهران (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536  تماس حاصل فرمایید.

گفتاردرمانی چیست

آسیب شناس گفتار و زبان یا همان گفتاردرمان تخصصی است که به تشخیص و درمان مشکلات ساختاری گفتاری نظیر مشکلات تکلمی و تلفظی، اختلالات صوت و روانی گفتار میپردازد همچنین در زمینه اختلالات بلع دوران کودکی یا مشکلات بلع پس از آسیب مغزی در بزرگسالی، مشکلات تکلمی پس از سکته مغزی، اختلالات ارتباطی و... فعالیت می نماید. مراکز گفتاردرمانی شمال تهران دکتر صابر به ارائه همه خدمات گفتاردرمانی به صورت بخش های مجزای تخصصی می پردازد.

گفتاردرمانی کودکان

حتما تا به حال با کودکانی روبه رو شده اید که در تلفظ کلمات دچار مشکل هستند و یا نمی تواندد مکالمات خود را بصورت روان ادامه دهند، گفتار نامفهومی دارند یا در ایجاد ارتباط با دیگران ناتوان هستند. جملات اشتباهی را ادا می کنند یا در بیان کلمات حروف را پس و پیش می کنند.همه این کودکان نیازمند خدمات گفتاردرمانی کودکان هستند. یک گفتاردرمان با تجربه در حیطه کودکان با ایجاد ارتباط مناسب با کودک و استفاده از تکنیک های علم گفتاردرمانی به تشخیص علل اختلال گفتاری و درمان آن می پردازد. در صورت تشخیص به موقع مشکلات گفتار و زبان در کودکان و انجام تمرینات گفتاردرمانی پیوسته بسیاری از مشکلات گفتاری کودکان نظیر نوک زبانی حرف زدن، مشکلات تلفظی، لکنت زبان و.... قابل درمان بوده و با بهبود این مشکلات روند زندگی نرمال به کودک هدیه داده می شود.

kcpzzghLShpm

گفتار درمانی کودکان در منزل

با بروز مشکلات گفتاری در کودک و آگاهی والدین از غیر عادی بودن روند رشد گفتاری کودکشان، بار روانی سنگینی متوجه والدین و کودک می گردد. در این میان شروع زودهنگام خدمات توانبخشی و گفتاردرمانی در روند بهبودی کودکان بسیار موثر می باشد. به همین منظور گفتاردرمانی در منزل از خدمات ارزشمند مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر می باشد که موجب تسهیل در دریافت خدمات درمانی به کودک و پیشرفت وی می شود. متخصصین مجرب مرکز گفتاردرمانی دکتر صابر با ارائه تمرینات گفتاردرمانی در منزل محیطی را برای کودک و والدین فراهم می کنند که به دور از استرس و در محیی آشنا درمان های تخصصی را دریافت نمایند.

گفتاردرمانی کودک 2ساله

در سنین زیر دو سال اولین علام مشکلات گفتاری خود را بروز میدهند. در این سن کودک باید بتواند از اشاره برای درخواست هایش بهره بگیرد و صدای حیوانات را تقلید می کند.  پس از دو سالگی کودک توانایی بیان کلماتی را پیدا می کند. این کلمات تکراری نیستند و با هدف به کار می روند. کودکانی که در درک گفتار والدین مشکل دارند یا از کلمات محدود و تکراری استفاده می کنند باید حتما مورد بررسی دقیق تر گفتاردرمانی کودک 2ساله قرار گیرند.

65zNJBlRj5Fk

گفتاردرمانی کودک 3ساله

کودک در این سن تقریبا از 200 تا 300 کلمه استفاده می کند و به مرور می تواند جملات دو و سه کلمه ای بکار ببرد. کودک در این مرحله توانایی درک دستورات کلامی یک و دو قسمتی را دارا می باشد و عبارات سوالی مانند این چیه را در در گفتارش بکار می برد. با افزایش سن کودک در این موارد توانایی پیدا می کند و در صورت وجود تاخیر یا از دست دادن مهارت های کلامی در کودک باید به دکتر گفتاردرمانی جهت تشخیص علت و درمان مشکلات گفتاری مراجعه نمود.

گفتاردرمانی کودک 4 ساله

توانایی های گفتاری کودکان در سن چهار سالگی پیشرفت چشمگیری دارد. جملات طولانی تر شده و تقریبا چهار تا پنچ کلمه ای می شوند. دایره لغات کودک تا 1200 کلمه گسترش یافته و کودک توانایی توضیح دادن اتفاقات روزمره را با کلمات ساده و مرکب دارا می باشد. استفاده از حروف اضافه مانند< و> در جملات دیده می شود. تلفظ حروف تقریبا کامل شده است، ممکن است در تلفظ حروفی نظیر ک گ ر ز و س هنوز تسلط کامل را نداشته باشد. در این سن ممکن است مشکلات گفتاری نظیر نوک زبانی حرف زدن و لکنت زبان برای کودک ایجاد شود که درصورت درمان به موقع بهبودی قابل دسترس است.

گفتاردرمانی کودک  5ساله

کودکان در سن 5سالگی به راحتی تمام حروف را تلفظ می کنند البته ممکن است در تلفظ حرف ر همچنان دچار مشکل باشند. این کودکان با توانایی بیان 2000 کلمه میتوانند داستان های خیالی بسازد و تعریف کند و از ضمایر و قید هایی مانند قبلا، بعدا در جملاتش استفاده نماید.  گفتاردرمانی در این سنین به بهبود مهارت های گفتاری کودک در تعریف یک داستان به صورت پیوسته و استفاده از قیدهای زمان و افعال پیچیده در جملات است.

zGGPtP3NOcU6

تمرینات گفتار درمانی - بازی های گفتار درمانی

مهارت های گفتاری در کودکان با انجام تمرینات گفتاری شکل می گیرند و با تکرار این تمرینات تثبیت می شود. گفتاردرمان با استفاده از تکنیک های مختلف درمانی تلاش می کند مشکلات کودکان نظیر لکنت زبان، نوک زبانی حرف زدن، بریده گویی، تاخیر کلامی و... را بهبود بخشد.

بازی نقش مهمی را در گفتاردرمانی کودکان ایفا می کند. کودک توسط بازی خود را در موقعیت دوستی با درمانگر قرار می دهدو بدون فشار و استرس می تواند تمرینات گفتاردرمانی را تکرار و تمرین نماید. بازی هایی که در گفتاردرمانی استفاده می شود شامل:

  • بازی های کارتی جهت تولید گفتار و افزایش سرعت پردازش کلامی در کودکان
  • داستان گویی یا تکمیل داستان
  • بازی های دهانی مانند فوت کردن و...همراه با تکنیک های ماساژ صورت و دهان
  • تمرینات دهانی ربانی مانند حباب بازی و حرکت زبان

کلینیک گفتاردرمانی در شرق و شمال تهران

مرکز گفتاردرمانی شرق تهران زیر نظر دکتر صابر به صورت کاملا تخصصی و پیشرفته در حیطه اختلالات کودکان فعالیت می نماید. مرکز گفتاردرمانی شرق واقع در پاسداران با در اختیار داشتن تیم گفتاردرمانان با تجربه در حیطه لکنت زبان، مشکلات تلفظی، تاخیر کلامی و اوتیسم و...  با استفاده از تکنیک های پیشرفته درمانی در جهت بهبود کودکان به درمان مشغول می باشند.

suG3ogud51sm

کلینیک گفتاردرمانی در غرب و شمال تهران

مرکز گفتاردرمانی غرب تهران واقع در سعادت آباد شعبه دیگر این مرکز می باشد که با مدیریت دکتر صابر و با گردهم آوری 45 نیرو متخصص به فعالیت در زمینه کودکان می پردازد.خدماتی نظیر اتاق شنیداری پیشرفته و مجهز به برنامه های کامپیوتری طراحی شده و سطح بندی شده ، سنسوری روم با تجهیزاتی مانند سویچ صوتی در کنار خدمات گفتاردرمانی روند پیشرفت کودکان را تسریع می بخشد. مرکز گفتاردرمانی شرق و غرب تهران تلاش دارند با استفاده از تمامی مدالیته های الکترونیکی و تکنیک های درمانی روز دنیا بهترین نتیجه درمانی را برای کودکان با اختلالات گفتاری فراهم آورده و زندگی تازه ای را پیش روی این کودکان و والدینشان قرار دهند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها