مزایای قفل دیجیتال

کد خبر: 1074934

1

جامعه‌ی انسانی از گذشته تاکنون کارهای متفاوتی جهت برقراری امنیت برای محیط زندگی‌اش انجام داده است. یکی از مهم‌ترین این اقدامات، استفاده از انواع قفل بوده‌ است. در جامعه‌ی مدرن با پیشرفت تکنولوژی قفلها و دربها، شکلهای پیشرفته‌تری به خود گرفتند. تا امروز که بهترین نوع درب‌ها برای منازل و محیط‌های اداری و شرکت‌ها درب‌های ضد سرقت و بهترین قفل‌ها، قفل دیجیتال درب ضد سرقت می‌باشند.

در این مقاله قصد داریم مزایای قفل دیجیتال را مورد بررسی قرار دهیم. بگوییم که قفل دیجیتال درب ضد سرقت چیست و انواع قفل دیجیتال درب ضد سرقت را به شما معرفی کنیم.

 

قفل دیجیتال درب ضد سرقت چیست؟

 

در پاسخ به سوال قفل دیجیتال درب ضد سرقت چیست؟ باید بگوییم که این قفل‌ها جدید‌ترین و پیشرفته‌ترین نوع از قفل‌ها هستند. قفل دیجیتال درب ضد سرقت امنیت فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند که مهم‌ترین ویژگی آن هم عدم نیاز شما به کلید جهت قفل کردن است. این قفل‌های هوشمند به صورت الکترونیکی برنامه ریزی شده و کار می‌کنند. نکته‌ی جذاب این قفل‌ها منبع تغذیه‌ی آنهاست که اکثر اوقات با باتری قلمی کار می‌کند و دیگر نیازی به سیم‌کشی جهت دسترسی به برق ندارند.

 

مدل‌های مختلفی از قفل دیجیتال درب ضد سرقت در بازار موجود است. قفل ضدسرقت دیجیتال کارتی، قفل ضد سرقت دیجیتال اثر انگشتی، قفل ضد سرقت دیجیتال رمزی و بهترین نوع آن قفل دیجیتال کارتی اثر انگشتی رمزی است که تمامی امکانات را به صورت یکجا دارد.

 

مزایای استفاده از قفل دیجیتال درب ضد سرقت

از مزایای استفاده از قفل دیجیتال درب ضد سرقت می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

2

  1. عدم نیاز به کلید:

همانطور که اشاره کردیم این قفلها نیازی به کلید جهت باز و بسته شدن ندارند. پس دیگر خیالتان از بابت گشتن به دنبال

کلیدهایتان راحت می‌شود. از طرفی اگر درب شما هم از نوع درب ضد سرقت باشد، نرده و حفاظ هم دیگر نیازی نیست. در واقع با داشتن قفل دیجیتال و درب ضد سرقت در کنار امنیت بالا، ورود و خروج شما از منزل یا محل کار به راحتی صورت می‌گیرد.

 

  1. مجهز به سیستم ضد سرقت و اعلام حریق:

از مزایای خوب قفل دیجیتال، سیستم اعلام حریق آن است. این سیستم در صورتی که آتش سوزی اتفاق بیافتد، به سرعت برای شما هشدار ارسال می‌کند. همچنین اگر زمانی سارقین سعی کنند رمز ورود را وارد کنند با چند بار ورود اشتباه یا وارد کردن ضربه به خود قفل، سیستم ضد سرقت قفل فعال شده و آژیز هشدار به صدا در می‌آید.

 

  1. کنترل ورود و خروج افراد:

داشتن این ویژگی مخصوصا برای شرکت‌ها، بسیار مفید خواهد بود. شما می‌توانید بر ورود و خروج تمامی کارکنان اداره‌ی خود نظارت داشته باشید. همچنین اگر در خانه کودکی دارید، از بیرون رفتن او می‌توانید اطمینان حاصل کنید. لازم به ذکر است که این قفلها مجهز به قفل کودک نیز هستند. در نهایت اگر هم بعد از خروج از منزل فراموش کرده باشید که درب را ببندید، به راحتی با استفاده از تلفن همراه می‌توانید، قفل را فعال کنید.

 

  1. ظاهر زیبا:

قفل دیجیتال که بر روی درب ضد سرقت نصب شده باشد، جلوه‌ای خاص و ویژه به ورودی منزل شما خواهد داد. زیبایی فوق‌العاده‌ی این قفل‌ها نظر هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. این موضوع نه تنها حس خوبی در لحظه‌ی ورود به منزل یا محیط کار به شما خواهد داد بلکه در هنگام فروش هم یکی از آپشن‌های خاص ملک شما جهت جلب نظر مشتری خواهد بود.

 

  1. امکان ایجاد رمز با تاریخ انقضا:

فرض کنید که در مدت خاصی می‌خواهید امکان دسترسی به قفل را به یکی از دوستان یا کارمندان خود بدهید. شما می‌توانید روی این قفلها رمزهای ویژه‌ای را برای آن شخص با تاریخ انقضا ایجاد کنید. همچنین می‌توانید با گوشی همراه خود این موضوع را کنترل کنید. 

 

 

انواع قفل دیجیتال درب ضد سرقت

 

در این مقاله از انواع قفل دیجیتال درب ضد سرقت به چهار مدل اشاره کردیم.

 

 

 

قفل ضد سرقت دیجیتال اثر انگشتی:

این قفل‌ها با لمس انگشت باز می‌شوند. حافظه‌ی آنها بسیار زیاد است و هر تعداد که دوست دارید می‌توانید اثر انگشت درونش ثبت کنید. برخی از آنها تا حدود ۲۰۰ اثر انگشت را نیز ثبت می‌کنند.  شما هر زمان که بخواهید می‌توانید این اثر انگشتها را پاک کنید.

 

قفل ضد سرقت دیجیتال رمزی:

برای این قفلها می‌توانید رمز طراحی کنید. این رمزها می‌توانند شامل عدد و حروف باشند. نکته‌ی ویژه در مورد قفل ضد سرقت دیجیتال رمزی این است که برای رمزها می‌توان محدودیت تعیین کرد. یعنی در صورتی که به تعداد دفعات خاصی رمز اشتباه وارد کنید، سیستم هشدار قفل فعال می‌شود.

 

قفل ضدسرقت دیجیتال کارتی:

قفل ضد سرقت کارتی توسط کارتهای ویژ‌ه‌ی خود باز می‌شود. البته این نوع از قفل کلید یدک هم دارد که در صورت گم شدن کارت با کلید یدکی بتوانید قفل را باز کنید.

 

قفل دیجیتال کارتی اثر انگشتی رمزی:

این نوع قفل بهترین نوع از قفل دیجیتال درب ضد سرقت می‌باشد. هرآنچه که در سه قفل کارتی، اثر انگشتی و رمزی وجود دارد به طور همزمان روی این قفلها قابل اجرا است. یعنی شما همزمان می‌توانید با اثر انگشت خود درب را بازکنید، درحالی که رمز هم برای قفل تعیین کرده‌اید و یا حتی به دلخواه می‌توانید با کارت درب را باز کنید.

3

نمونه از بهترین قفلهای دیجیتال کارتی اثر انگشتی رمزی:

قفل دیجیتال برند سامسونگ(Samsung) مدل DS-DR719:

این قفل دیجیتال که ساخته‌ی برند سامسونگ و محصول کشور کره جنوبی است در دو رنگ طلایی و نقره‌ای طراحی شده است. بر روی این قفل می‌توانید به اندازه‌ی ۱۰۰ عدد رمز همزمان، ۱۰۰ اثر انگشت ثبت کرده و از ۱۰۰ تا کارت RFID استفاده کنید. قفل دیجیتال برند سامسونگ(Samsung) مدل DS-DR719 به سیستم ضد سرقت و اعلام حریق و همچنین اعلام تمام شدن باتری مجهز است.

قفل دیجیتال برند سامسونگ(Samsung) مدل DS-H30:

این قفل هم توسط برند سامسونگ ساخته شده است و قفل دیجیتال کارتی اثر انگشتی رمزی می‌باشد. به سیستم اعلام حریق و اعلام سرقت و اعلام وضعیت باتری نیز مجهز می‌باشد. همچنین یک کلید مکانیکی هم برای مواقع ضروری دارد.

در این مقاله مزایای قفل دیجیتال را بررسی کردیم و چند نمونه از بهترین قفلهای دیجیتال درب ضد سرقت را به شما معرفی کردیم. امیدواریم که شما آگاهی لازم در مورد قفلهای دیجیتال جهت استفاده از امنیت منزل و محل کار خود کسب کرده باشید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها