گوگل آنالیتیکس ابزار رایگان گوگل را بشناسید و آنالیز کنید!

کد خبر: 1081970

اگر شما در حوزه دیجیتال مارکتینگ و فضای آنلاین فعالیتی دارید و به تازگی وب سایتی راه اندازی کرده‌اید یا به عنوان یک وب مستر حرفه‌ای به دنبال خدمات سئو و بهینه سازی صفحه وب برای افزایش ترافیک و فروش سایت خود هستید، به احتمال زیاد در زمان فعالیت خود با واژه گوگل آنالیتیکس برخورد خواهید کرد. در واقع در هر فعالیتی که به مدیریت وب سایت‌ و بهبود آن برای موتورهای جست و جو مرتبط باشد، رد پای پررنگی از گوگل آنالیتیکس دیده می‌شود. بنابراین اگر شما یک کارفرمای باتجربه و آشنا به بستر اینترنت هستید باید گوگل آنالیتیکس را به صورت حرفه‌ای بیاموزید. حتی آموزش نصب و استفاده از این ابزار برای افراد مبتدی نیز ضرورت دارد. در ادامه بیشتر راجع به این برنامه و کارایی آن صحبت خواهیم کرد.

5mNo1vbGvhXF

گوگل آنالیتیکس چیست؟

موتور جستجوی گوگل ابزارهای بسیاری برای آنالیز و بهینه سازی سایت دارد که گوگل آنالیتیکس قوی‌ترین آن‌ها است. این ابزار صرفاً برای رصد کردن و تجزیه و تحلیل دیتا و اطلاعات سایت طراحی شده است و به طور ویژه‌ای به رفتار بازدیدکنندگان از سایت توجه دارد. قبل از آشنایی با این ابزار ممکن است تصور کنید که با یک سایت معمولی رو به رو هستید که از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است اما وقتی با آن آشنا شوید، متوجه خواهید شد که این برنامه یک سایت معمولی نیست و بسیار قوی‌تر از نرم افزارهای پیچیده گوگل می‌باشد. هیچ فرقی نمی‌کند که سایت شما به تازگی طراحی شده است و یا یک سایت قدیمی پرترافیک می‌باشد چون در هر صورت برای پیشرفت در فضای آنلاین به گوگل آنالیتیکس نیاز دارید. این ابزار مزایای بسیاری برای وب مسترها دارد. در ادامه مزایای آن را بیان خواهیم کرد.

مزایای استفاده از گوگل آنالیتیکس چیست؟

  • گوگل آنالیتیکس یا همان گوگل آنالیز یک ابزار رایگان گوگل است که علاوه بر ارائه اطلاعات بسیار جزئی و هدفمند از رفتار بازدید کنندگان سایت، با اکثر ابزارهای گوگل سازگار است و می‌توان آن را با گوگل ادز، گوگل تگ و یوتیوب ترکیب کرد.
  • گوگل آنالیز این امکان را برای وب مستر فراهم می‌کند که محتوا سایت خود را نیز آنالیز کند. در این صورت محتواهای یونیک و باکیفیتی که بازدیدکنندگان تعامل بیشتری با آن‌ها برقرار می‌کنند، شناسایی می‌شوند. در نتیجه کارفرما این محتواها را جدا کرده و تمرکز خود را برای بهینه سازی بر روی سایر متون محتوی وب سایت می‌گذارد.
  • دارندگان سایت‌های اینترنتی در تلاشند که برای برندسازی و فروش بیشتر بازدیدکنندگان سایت خود را جمع کرده و آن‌ها را به مشتریان بالقوه تبدیل کنند. گوگل آنالیز به وب مسترها کمک می‌کند که ببینند میزان تبدیل سایتشان به چه صورت است تا بر اساس آن استراتژی‌های مناسبی برای حفظ کاربران خود اعمال کنند.

045dI9y8pqPJ

گوگل آنالیز چه اطلاعاتی در اختیار مدیران سایت‌ها می‌گذارد؟

  • این ابزار با آنالیز رفتار بازدیدکنندگان نشان می‌دهد که میزان بازدید از سایت چگونه است.
  • بازدیدکنندگان هنگام حضور در صفحه چه کاری انجام می‌دهند.
  • عکس العمل کاربران ورودی نسبت به محتوا سایت چیست.
  • کاربران هدف بیشتر در چه ساعاتی از سایت بازدید می‌کنند.
  • مدت زمان حضور بازدیدکنندگان در صفحه چقدر است.
  • کدام صفحات از سایت جذابیت بیشتری برای کاربران دارند.
  • ترافیک سایت به چه صورت است. از آنجا که مسیر ورود کاربر به سایت مختلف است مدیر سایت می‌تواند آمار دقیق ترافیک هر بخش را مشاهده کند. ترافیک سایت از سه مسیر تأمین می‌شود. دسته اول بازدید‌کنندگانی هستند که از طریق موتور جستجو وارد سایت می‌شوند و بیشترین ترافیک به آن‌ها تعلق دارد، دسته دوم کاربرانی هستند که مستقیماً با وارد کردن آدرس در نوار موتور جستجو وارد صفحه شده‌اند و دسته سوم نیز از راه‌های غیرمستقیم مانند بک‌ لینک‌ها از صفحات وب سایت بازدید می‌کنند.
  • گوگل آنالیز تمام رفتار مخاطب را زیر ذره بین خود بررسی می‌کند و اطلاعات جامعی در اختیار مدیر وب سایت قرار می‌دهد. مدیر وب سایت نیز با تحلیل این داده‌ها و ریز جزئیات آن مسیرهای غلط را حذف کرده و مسیرهای درست پرترافیک را تقویت می‌کند. در واقع می‌تواند از این اطلاعات به عنوان یک منبع ارزشمند و قوی برای شناخت سایت خود استفاده کند. می‌توان نتیجه گرفت که این ابزار رایگان مانند یک راهنمای جامع عمل می‌کند و سود بسیاری برای کسب و کارهای آنلاین دارد.

نکات مهم قبل از نصب و استفاده از گوگل آنالیتیکس

  • گوگل آنالیز به دلیل وجود تحریم‌ها در کشور ما غیرفعال است و امکان استفاده از آن برای ایران و چند کشور دیگر وجود ندارد. بنابراین برای استفاده از آن باید حتماً از نرم افزارهای تغییر آی‌ پی یا فیلتر شکن استفاده کنید.
  • زبان این برنامه انگلیسی است اما استفاده از آن راحت است و جای نگرانی نیست. شما می‌توانید تنها با یادگیری چند اصلاح و لغت به سادگی با این نرم افزار کار کنید.
  • اصلی‌ترین هدف گوگل آنالیز تحلیل رفتار بازدیدکنندگان است. بنابراین اگر می‌خواهید در رقابت با سایت‌های پرقدرت پیروز شوید، باید بر روی عکس العمل بازدیدکنندگان وب سایت‌تان زوم کنید.

نکته: روش‌های مختلفی برای ثبت نام و نصب گوگل آنالیتیکس وجود دارد و شما به عنوان وب مستر باید فقط یک راه برای ثبت نام انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید با استفاده از گوگل تگ منیجر، سیستم مدیریت محتوی وردپرس و غیره این نرم افزار را نصب کنید. برای نصب این برنامه باید حساب جیمیل داشته باشید. همچنین باید فیلتر شکن خود را روشن کنید تا آی پی را تغییر دهد.

qyjn6BdBagPo

آموزش گوگل آنالیتیکس در سایت مدیر وب چگونه است؟

برای این که بتوانید این برنامه را نصب کرده و از آن در جهت بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو استفاده کنید، نیازی نیست دانش کدنویسی و برنامه نویسی داشته باشید. از طرفی باید دامنه لغات انگلیسی خود را گسترش دهید و با برخی اصطلاحات موجود در نرم افزار آشنا شوید، در نتیجه به آموزش نیاز دارید. سایت مدیر وب به عنوان برترین سایت آموزش بازاریابی آنلاین خدمات بسیار باکیفیتی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. آموزش گوگل آنالیز در مدیر وب برای افراد مبتدی و افراد حرفه‌ای متفاوت است. بنابراین در هر سطحی که هستید می‌توانید  به کمک مدیر‌وب دانش خود را جهت استفاده از این نرم افزار ارتقاء دهید و با تجزیه و تحلیل اطلاعاتی که این برنامه در اختیارتان قرار می‌دهد، در صدر نتایج گوگل بدرخشید و فروشتان را چند برابر کنید. لینک زیر پل ارتباطی شما با سایت مدیر وب می‌باشد.

https://modireweb.com/

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها