در گفت ‌وگو با عضو کمیسیون کشاروزی، آب و منابع طبیعی مجلس مطرح کرد؛

مجلس از لایحه دولت برای سرمایه‌گذاری در کاهش مصرف آب صنایع حمایت می‌کند

کد خبر: 1112842

عضو کمیسیون کشاروزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد:‌ با توجه به استراتژیک بودن بخش آب برای کشور، دولت باید سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را برای کاهش مصرف آب صنایع انجام دهد و فضای مجلس نیز به گونه‌ای است که اگر لایحه‌ای به این منظور به مجلس ارایه شود، مورد اقبال نمایندگان قرار خواهد گرفت.

مجلس از لایحه دولت برای سرمایه‌گذاری در کاهش مصرف آب صنایع حمایت می‌کند

حسین رئیسی با اشاره به تلاش صنایع کشور از جمله صنعت فولاد و شرکت فولاد مبارکه برای کاهش مصرف آب در تولید و سرمایه‌گذاری در انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی، تصریح  کرد:‌ خط لوله انتقال آب از سمت خلیج فارس به سمت فلات مرکزی ایران در حال احداث است که این حجم آب، هم به منظور پوشش نیازهای مصرفی شرب و هم بخشی از نیازهای صنعتی در دستور کار قرار گرفته است تا بحرانی که در کشور ایجاد شده است، مدیریت شود. 

 

وی تاکید کرد:‌ با توجه به اقلیم و خشکسالی‌های ممتدی که در کشور وجود داشته است و چشم‌اندازی که در بحث تغییرات اقلیمی وجود دارد چاره‌ای جز شیرین کردن آب‌های شور وجود ندارد و باید به این سمت حرکت کرد که نیازهای آبی کشور از منابع آب پایدار تامین شود. 

 

رئیسی خاطرنشان کرد:‌ مهار آب‌های سطحی، اجرای طرح‌های آبخیزداری و تقویت آبخوان‌ها از جمله‌ راهکارهایی است که موجب می‌شود تا در حوزه آب مدیریت مناسبی شود و مردم را از وضع کنونی که بحران آب برای آنها به وجود آورده است نجات دهد. 

 

عضو کمیسیون کشاروزی مجلس درباره حرکت صنایع به سمت مصرف کمتر آب با استفاده از تکنولوژی‌های به روز تولید  تصریح کرد:‌ با توجه به استراتژیک بودن بخش آب برای کشور، دولت باید سرمایه‌گذاری‌های مناسبی را برای کاهش مصرف آب صنایع انجام دهد و فضای مجلس نیز به گونه‌ای است که اگر لایحه‌ای به این منظور به مجلس ارایه شود مورد اقبال نمایندگان قرار خواهد گرفت. 

 

وی تاکید کرد:‌ مدیریت بهینه منابع آبی باید در بخش‌های مختلف شامل صنعت، کشاورزی و آب شرب باشد و بسته‌ای نیز برای استفاده از پساب فاضلاب‌ها تعریف شود تا بتوان در مصارفی که مشکلاتی را برای مردم ایجاد نمی‌کند مورد استفاده قرار گیرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها