رمزارز چین لینک چیست و چگونه چین لینک بخریم؟

کد خبر: 1116471
رمزارز چین لینک چیست و چگونه چین لینک بخریم؟

می‌دانیم که بلاکچین فناوری زیرساخت رمزارزهاست. شاید روزی طلا ارزشمندترین کالای روی زمین بود، اما امروزه داده‌‌ها حکم طلا را دارند. فناوری بلاکچین نیز از طریق رمزنگاری وظیفه تأمین امنیت تبادلات داده‌ها را به عهده دارد. درست است که بیشتر ما بلاکچین را با ارزهای دیجیتال می‌شناسیم، اما فناوری بلاکچین بسیار گسترده‌تر است و می‌تواند برای نگهداری هر نوع داده‌ای به کار برده شود.

در حال حاضر، بلاکچین در دنیای ارزهای دیجیتال کاربرد بیشتری دارد و احتمالاً در سال‌های آینده وارد حوزه‌های دیگر هم خواهد شد. اما بلاکچین‌ها برای نگهداری داده‌ها نیاز به دریافت داده‌ از منابع خارجی دارند. می‌دانیم که بلاکچین‌ها غیرمتمرکز هستند و همین موضوع یکی از عوامل تضمین امنیت آنهاست. حال اگر منابع خارجی که قرار است داده‌ها را به بلاکچین‌ها منتقل کنند متمرکز باشند، امکان دستکاری داده‌ها وجود دارد. از این رو، بلاکچین‌ها از این نظر آسیب‌پذیر هستند.

از طرفی، قراردادهای هوشمند نیز روی بلاکچین‌ها فعالیت می‌کنند. این قراردادها برای اجرا نیاز به یک سری داده از دنیای واقعی دارند. در ضمن، داده‌های دنیای واقعی با زبان قراردادهای هوشمند متفاوت هستند. در اینجا، اوراکل‌ها به میدان آمده‌اند و به صورت یک میان افزار عمل کرده و داده‌های دنیای واقعی را برای قراردادهای هوشمند ترجمه کرده و زمینه ارتباط میان بلاکچین‌ها را فراهم می‌کنند.

چین لینک، پلی برای دوستی دنیای واقعی و مجازی

Chainlink1

واضح است که اوراکل‌ها نیز برای اینکه بتوانند داده‌های معتبر و موثقی را انتقال دهند باید غیرمتمرکز باشند. چین لینک پروژه‌ای است که با هدف ارتباط بلاکچین و قراردادهای هوشمند با دنیای واقعی راه‌اندازی شده است. اوراکل‌های غیرمتمرکز در چین لینک مجموعه‌ای از گره‌ها (نودها) هستند که قبلاً از طرق مختلف صلاحیت و اعتبار آنها تأیید شده است. این گره‌ها داده‌ها را از منابع محتلف جمع‌آوری کرده و موثق‌ترین آنها را در اختیار قراردادهای هوشمند قرار می‌دهند.

 

اگر گره‌ها داده‌های موثقی ارائه کنند، بابت این کار توکن لینک (LINK) پاداش می‌گیرند. توکن لینک توکن بومی چین لینک است. این توکن از نوع erc-20 بوده و روی شبکه اتریوم فعال است. عرضه توکن‌های لینک محدود بوده و حدود 1 میلیارد توکن است. بنابراین، قابل استخراج نیست و قبلاً عرضه شده است. 35% از این توکن‌ها در عرضه اولیه (ICO) فروخته شده و 30% نیز برای توسعه چین لینک توزیع شده و 35 درصد نیز به عنوان پاداش گره‌ها اختصاص داده شده است.

پروژه چین لینک در سال 2017 راه‌اندازی شد و با اینکه در ابتدا اوراکل‌های آن متمرکز بود، این مشکل برطرف شد و به صورت غیرمتمرکز درآمد. توسعه‌دهندگان چین لینک سرگئی نازاروف، استیو الیس و آری جولز هستند که این پروژه را تحت عنوان شرکت SmartContract راه‌اندازی کردند.

توکن لینک از سال 2017 رشد قیمت خوبی را تجربه کرده است و در بازار گاوی سال 2021 به بالاترین قیمت 53 دلار رسید. با توجه به اینکه چین لینک همواره در حال گسترش همکاری‌های خود با شرکت‌های بزرگی همچون گوگل، پولکادات و تزوس است، توکن اختصاصی آن نیز همواره در حال رشد است.

chainlink-link-token-1

چگونه چین لینک بخریم؟

اگر به خرید چین لینک علاقه دارید بهتر است به یک صرافی معتبر مراجعه کنید. صرافی‌های خارجی و بین‌المللی به دلیل قوانین سخت‌گیرانه، محدودیت‌های زیای را برای کابران بسیاری از کشورها اعمال کرده‌اند. این موضوع، کار با این صرافی‌ها را به دلیل مسائل احراز هویت و مسدود شدن حساب کاربران دشوار کرده است.

از این رو، توصیه می‌کنیم حتماً به دنبال یک صرافی داخلی معتبر باشید تا بتوانید با خیال راحت معامله کنید. کوین نیک مارکت یک بازار همتا‌به همتای معاملاتی است که در آن قیمت‌ها توسط خریدار و فروشنده تعیین شده و در نتیجه می‌توانید با قیمت کمتری نسبت به صرافی‌های دیگر خرید کرده و ارز دیجیتال خود را با قیمت مناسب‌تری به فروش برسانید.

در کوین نیک مارکت حداقل موجودی لازم برای خرید ارزهای دیجیتال 100 هزار تومان است و ثبت نام و احراز هویت در آن نیز بسیار ساده و آسان است. مراحل احراز هویت در چند دقیقه تکمیل شده و تیم کوین نیک همان روز احراز هویت شما را تأیید خواهند کرد.

برای خرید چین لینک، خرید تتر و خرید ده‌ها ارز دیجیتال دیگر می‌توانید به پلتفرم کوین نیک مارکت مراجعه کرده و با خیال راحت به معامله بپردازید. ضمن اینکه یک کیف پول امن نیز برای نگهداری رمز ارزها در اختیار شما قرار داده می‌شود تا دیگر نیازی به پرداخت کارمزد انتقال شبکه نداشته باشید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها