آموزش تندخوانی برای کنکور با مستر بلو و مزایای آن

کد خبر: 1116758

کنکوری بودن یک شغل تمام وقت و بدون حقوق است! شغلی که در آن هر چه فعالیت کنید باز حس می‌کنید کم است. در حقیقت سال کنکور یکی از سرنوشت‌سازترین دوره‌های زمانی زندگی هر فردی است که اهتمام نورزیدن به آن می‌تواند آینده فرد را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. وقتی کنکوری باشید و به اهمیت آن واقف باشید قطعا روز و شب خود را به آن اختصاص می‌دهید اما احتمالا حس می‌کنید وقت کافی برای آن ندارید. این یک واقعیت است که خواندن مطالب سه سال به همراه چندین کتاب آموزشی و زدن تست به همراه آنها، همچنین رسیدگی به کلاس‌های مدرسه در کنار آن‌ها، اراده‌ای آهنین و وقتی نامحدود می‌خواهد! بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که دانش آموزان کنکوری با آن سر و کله می‌زنند کمبود وقت است. کمبود وقت باعث می‌شود شما نتوانید طبق برنامه عمل کنید و به دنبال آن، روز به روز از این قضیه ناامیدتر شوید تا جایی که اراده و انگیزه خود را نیز از دست دهید. به همین خاطر است که آموزش تندخوانی برای کنکور یک امر مهم به حساب می‌آید که هر کنکوری باید به دنبال یادگیری آن باشد.

تندخوانی یک مهارت فوق‌العاده سودمند است که نه تنها سرعت فرد را بالا می‌برد بلکه کیفیت آن را نیز افزایش می‌دهد. در ادامه با مزیت‌های یادگیری تند خوانی از طریق مطالب معتبر و کاربردی سایت مستر بلو در خصوص آموزش تند خوانی برای کنکور آشنا خواهید شد.

مزایای یادگیری تندخوانی برای کنکور

  • صرفه جویی در زمان

بدون شک اولین فایده یادگیری تندخوانی، صرفه جویی در وقت است. اینکه بتوان مطلبی را زود تمام کرد، در درس خواندن به خصوص برای امتحانی بزرگ نظیر کنکور به شدت مهم است. در دانشگاه‌های بزرگ دنیا، نظیر هاروارد، تند خوانی از واحدهای درسی به شمار می‌آید چرا که بدون یادگیری این مهارت، تمام کردن کتاب‌های درسی و پاس کردن دیگر واحدها امکان‌پذیر نخواهد بود! در کشور ما به دلیل عدم توجه به این مسئله، بسیاری از افراد با تندخوانی آشنایی چندانی ندارند و فرض می‌کنند تند خوانی یعنی بلند خواندن مطالب با سرعت بالا! چیزی شبیه رپ خواندن! اما مفهوم تند خوانی به درک سریع‌تر مطالب از طریق حرکت و پردازش سریع‌تر متن با چشم‌ها مربوط می‌شود.

این امر برای خواندن هر کتابی به شدت مهم است اما وقتی بحث مطالعه برای کنکور در میان باشد اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. چرا که یک کنکوری باید مطالب سه سال را در عرض یک سال و یا ترم، بخواند و به ذهن بسپارد و در ماه‌های آخر نیز، تمامی آن‌ها را بازخوانی و جمع‌بندی کند که این کار به وقت بسیاری نیاز دارد و برخی به همین خاطر، تصمیم می‌گیرند یک سال بیشتر پشت کنکور بمانند تا وقت کافی برای این کار پیدا کنند. این در حالی است که آمار نشان می‌دهد احتمال قبولی در سال اول کنکور، بسیار بیشتر از قبولی در سال و یا سال‌های بعد است. بهترین راهکار در این شرایط شرکت در دوره‌های آموزش تندخوانی برای کنکور است. این امر و انجام تمرین‌های مربوط به آن هیچ وجه جزو زمان‌های مرده شما به حساب نمی‌آید چرا که پس از یادگیری این مهارت از طریق مطالب آموزش تند خوانی برای کنکور در سایت مستر بلو، شما چندین برابر زمانی که صرف یادگیری آن کرده‌اید، وقت صرفه جویی خواهید کرد.

  • عدم خستگی هنگام مطالعه و افزایش تمرکز

عده کمی در دنیا وجود دارند که در دسته کتاب‌خوان‌ها به شمار می‌آیند. این دسته از افراد هر کتابی را به طرز خستگی‌ناپذیری زود تمام می‌کنند و به دلیل علاقه شدید به این کار در حین خواندن، خستگی به سراغشان نمی‌آید. اما اگر شما هم همانند اکثریت افراد، از چنین شخصیتی برخوردار نیستید بی‌گمان، درس خواندن را یک فرآیند خسته کننده می‌دانید. قابل حدس است که هنگام خواندن به مرور زمان، حالتی نشسته عمودی شکل شما به حالتی افقی تبدیل می‌شود و کم کم خواب چشم‌هایتان را فرا می‌گیرد! خوب است بدانید که می‌توان با یادگیری تندخوانی از دوره‌ها و مقاله‌های آموزش تند خوانی برای کنکور، از وقوع این صحنه آشنا جلوگیری کرد.

یکی از ویژگی‌های مغز انسان این است که زود خسته می‌شود؛ هنگامی که اطلاعات جدیدی برای پردازش کردن به آن نرسد و یا سرعت دریافت اطلاعات کم باشد (در اثر کندخوانی) رفته رفته خسته می‌شود و هورمون‌های مربوط به خواب را ترشح می‌کند. اما اگر شما سرعت ورود اطلاعات جدید را بالا ببرید (تندخوانی) مغز خسته نمی‌شود و به بدن شما دستور خاموشی نمی‌دهد! همچنین با تند خوانی و پرداختن به یادگیری آن از طریق دوره‌ها و مطالب آموزش تندخوانی برای کنکور، این خستگی را به طور کلی از بین خواهید برد و شانس موفقیت خود در کنکور را با افزایش هوشیاری هنگام مطالعه برای آن بالا خواهید برد.

  • افزایش انگیزه

اگر از کنکوری‌های رشته تجربی باشید با عبارت‌های چرخه بازخوردی مثبت و چرخه بازخوردی منفی آشنایی دارید. گر چه این عبارت‌ها در خصوص ترشحات هورمونی در زیست به کار برده می‌شوند اما درباره موضوعات دیگر نیز به کار برده می‌شوند. به عنوان مثال وقتی شما از سرعت درس خواندن خود ناراضی باشید این احساس باعث ایجاد استرس و ناراحتی درون شما خواهد شد و در نتیجه‌ی این بحران‌های روحی، سرعت مطالعه شما کم‌تر از پیش نیز خواهد شد! این وضعیت را می‌توان یک چرخه بازخوردی منفی و حتی جهنمی دانست که به شدت شما را درگیر خود می‌کند! از طرفی دیگر، با یادگیری تند خوانی از طریق مطالب آموزش تندخوانی برای کنکور در مستر بلو، شما با احساس رضایت بیشتر از سرعت مطالعه خود، انگیزه بیشتری پیدا می‌کنید و سرعت و زمان مطالعه خود را نیز به دنبال آن افزایش می‌دهید. این یعنی یک چرخه بازخوردی مثبت و رضایت بخش!

مستر بلو

سایت آموزشی مستر بلو

مستر بلو یک سایت آموزشی فوق‌العاده برای کنکوری‌هاست. سایتی که هر فردی می‌تواند با بهره بردن مطالب آن در خصوص آموزش تندخوانی برای کنکور، تمرینات مربوط به آن، موثرترین روش های مطالعه، یادگیری روش صحیح مطالعه و ... در مسیر موفقیت تحصیلی خود بهتر قدم بردارد. جهت برخورداری از مطالب آموزشی مستر بلو می‌توانید به سایت این مجموعه آدرس به آدرس اینترنتی https://mesterblue.com/ مراجعه نمایید و از مشاوره‌های این مجموعه برخوردار شوید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها