10+1 روش ارزان برای اینکه آشپزخانه شما لوکس تر به نظر برسد

کد خبر: 1118027
10+1 روش ارزان برای اینکه آشپزخانه شما لوکس تر به نظر برسد

زیبایی آشپزخانه به معنی استفاده از وسایل و ابزار گران‌قیمت نیست. بلکه طراحی داخلی متناسب و در عین حال ساده و استفاده از خلاقیت می‌تواند به شما در داشتن آشپزخانه‌ای لوکس و خاص کمک کند. اگر به دنبال ایجاد کمی تغییر و تنوع هستید تا آشپزخانه قدیمی خود را به یک آشپزخانه مدرن و لوکس با کمترین هزینه تبدیل کنید حتما راهکارهای این مقاله برای شما مفید خواهند بود.

1.بازسازی آشپزخانه‌های قدیمی و سنتی  

آشپزخانه یکی از بخش‌های مهم هر خانه است که افراد خانه، بیشترین زمان خود را در آن سپری می‌کند و باید از فضای مناسب و زیبایی برخوردار باشد. می‌توانید با قیمت و هزینه به صرفه، آشپزخانه‌های قدیمی و سنتی خود را مدرن کنید. از جمله اقدامات لازم می‌توان به تغییر رنگ دیوارها، تعمیر یا تعویض کابینت‌ها، تعویض کفپوش‌ها، تغییر در نورپردازی، تعویض شیرآلات و حتی تعویض یراق کابینت‌ها اشاره کرد. از دیگر ایده‌های کاربردی و خلاق در بازسازی آشپزخانه و تغییر اپن سنتی، تمرکز روی چیدمان وسایل آشپزخانه است. چیدمانی انتخاب کنید که محیط آشپزخانه را شلوغ و نامرتب نشان ندهد. راه دیگر برای تبدیل آشپزخانه‌های قدیمی به مدرن و لوکس، تغییر اپن سنتی، آرک‌دار و غیرهمسطح به جزیره است. در ادامه به بررسی چند روش ارزان و کم‌هزینه برای مدرن و لوکس‌تر شدن آشپزخانه‌تان می‌پردازیم.

2.تعویض کابینت‌های آشپزخانه

ایجاد برجستگی در رنگ یا چوب کابینت آشپزخانه، پوسیدگی کابینت زیر سینک، خراش‌های روی کانتر عواملی هستند که ظاهر کابینت‌ها را قدیمی و کهنه نشان می‌دهند. تعمیر کابینت به جای تعویض کابینت یک پیشنهاد مقرون به صرفه است. ولی اگر امکان رفع ایراد کابینت آشپزخانه نیست، چاره‌ای جز تعویض کابینت‌های قدیمی ندارید. اگر کابینت‌های قدیمی متریال  خوبی دارند و از طراحی، مدل کابینت و کیفیت آن رضایت دارید، رنگ کردن کابینت‌ها راه حل خوبی است. هزینه تعمیرات کابینت قدیمی بسیار کمتر از هزینه کابینت‌های جدید آشپزخانه است. اما اگر می‌توانید هزینه کنید تعویض کابینت‌های آشپزخانه علاوه بر مدرن نشان دادن آشپزخانه، دارای طراحی و فضاهای کاربردی‌تری برای چیدمان وسایل آشپزخانه هستند. مثلا کابینت‌هایی با مدل تاشو برای رفع مشکل کمبود فضا مؤثر هستند.

3.تغییر و تعویض ابزار یراق کابینت‌ها  

Kitchens-by-Peter-Gill

بیشترین خرابی مربوط به یراق آلات و تجهیزات اتصالی کابینت‌ها است. همیشه بهترین یراق و لوازم را انتخاب کنید زیرا با انجام این کار طول عمر کابینت‌ها بیشتر می‌شود. استفاده از یراق آلات مرغوب در هنگام تعمیرات بر روی کیفیت کار تاثیر می‌گذارد. به خصوص توجه داشته باشید که لولای درب کابینت در معرض آسیب بیشتری است. زیرا درهای کابینت روزانه بارها باز و بسته می‌شوند. گاهی یک رگلاژ ساده، مشکلات درب کابینت را برطرف می‌کند. به تعمیر و تعویض دستگیره کابینت‌ها و انتخاب طرح و رنگ مناسب با کابینت‌ها و دکوراسیون آشپزخانه توجه داشته باشید.

4.تغییر نمای دیوارهای آشپزخانه

لازم نیست برای اجرای تعمیر و نوسازی آشپزخانه‌های کلنگی هزینه زیادی کنار بگذارید. ارزان‌ترین روش در تعمیر و بازسازی منزل یا ساختمان های قدیمی که باعث شیک و مدرن شدن آن‌ها می‌شود، بازسازی به وسیله رنگ‌آمیزی است. نمای دیوارهای آشپزخانه را می‌توانید علاوه بر رنگ‌آمیزی با برچسب‌های استیکر، انواع پرده و کاشی نیز تغییر دهید. اگر وسایل و اسباب آشپزخانه رنگی دارید بهتر است برای نقاشی آشپزخانه از رنگ‌های خنثی استفاده کنید. برای هیجان بخشیدن به محیط کارهای هنری به دیوارها بزنید.

5.تعویض کفپوش آشپزخانه  

اگر سرامیک و کاشی‌های آشپزخانه شما خراب و یا قدیمی هستند بهتر است فکری به حال تغییر آن‌ها کنید. اگر وقت و حوصله خرابی‌های بنایی را ندارید، چسباندن کاشی و سرامیک جدید بر روی قبلی‌ها راه حل مناسب و منطقی است. هنگام تعویض کفپوش آشپزخانه از انتخاب‌های عجیب و بیش از حد شلوغ خودداری کنید. کفپوش‌های چوبی فضا را صمیمی‌تر و کفپوش‌های سنگی ظاهری درخشان و روشن‌تر به فضا می‌دهند. پس با توجه به سبک زندگی خود کفپوش مناسب را انتخاب کنید.

6.تغییر در نورپردازی آشپزخانه

راهکار بعدی برای اینکه آشپزخانه شما لوکس‌تر به نظر برسد تغییر در نورپردازی آشپزخانه است. اگر نورپردازی آشپزخانه به درستی صورت گیرد باعث می‌شود فضا بزرگ‌تر به نظر برسد، بنابراین بهتر است این نکات را به خاطر بسپارید. برای نورپردازی آشپزخانه از نورهای زیرکابینتی، نورهای محیطی و نورهای فعالیتی بر روی سطح کابینت‌ها استفاده کنید. سعی کنید نورپردازی آشپزخانه‌تان را به صورت اصولی انجام دهید.

  1. تعویض تجهیزات و شیرآلات آشپزخانه  

best-ideas-for-kitchen-decoration

هود، گاز، شیرآلات آشپزخانه و مواردی از این دست از جمله وسایل پرکاربرد هر آشپزخانه‌ای هستند. اگر خیلی وقت است که شیرآلات آشپزخانه خود را تعویض نکرده‌اید حالا وقت آن رسیده است. شیرآلات قدیمی را با یکی از انواع جدید و مدرن آن تعویض کنید. شیرآلات جدید علاوه بر ایجاد زیبایی و تغییر دکوراسیون آشپزخانه بر مصرف بهینه آب نیز تاثیر دارند. اگر محصولات قدیمی هنوز نو و سالم هستند و برای آشپزخانه مدرن شما قابل استفاده هستند، به کمک محلول سرکه و آب رسوب آن‌ها را ازبین ببرید. یکی دیگر از تجهیزات در آشپزخانه مدرن، توجه به سینک آشپزخانه است. با توجه به نیاز و طراحی آشپزخانه از سینک یک لگنه یا سینک دوقلو استفاده کنید. امروزه طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از سینک‌ها در بازار وجود دارند.

8.استفاده از گیاهان گلدار

گیاهان مناسب آشپزخانه از جمله گیاهانی هستند که به راحتی می‌توانید در محیط‌هایی با نوسانات دمایی مانند آشپزخانه نگهداری کنید. این گیاهان دارای طرفداران زیادی می‌باشند زیرا نگهداری آن‌ها نسبت به بقیه گل‌های آپارتمانی آسان‌تر است. یکی از بهترین گیاهان برای نگهداری در منازل به خصوص آشپزخانه‌ها که طعم بی‌نظیری دارد، رزماری است. برگ‌های گیاه رزماری دارای بوی فوق‌العاده‌ای است که برای دفع حشرات و حیوانات مانند گربه از آشپزخانه شما مفید هستند. از دیگر گیاهان مناسب آشپزخانه می‌توان به کاکتوس، سانسوریا شمشیری، ریحان، آلوئه‌ورا، فیلودندرون قلبی، گندمی، پوتوس و برگ عبایی اشاره کرد.

9.فاصله بین کابینت‌ها را تزئین کنید

می‌توانید فضای فاصله بین کابینت‌ها را با کاشی‌های تزئینی، سنگ یا پنل‌های فلزی پر کنید. راه ارزان دیگر رنگ کردن فاصله بین کابینت‌ها است. یادتان باشد این فضا را با رنگ‌های براق و روغنی رنگ‌آمیزی کنید تا با خیال راحت بتوانید تمام چربی‌ها را پاک کنید.

10.پرده آشپزخانه را عوض کنید

به راحتی و با قیمت مقرون به صرفه پرده‌های آشپزخانه‌تان را عوض کنید تا آشپزخانه جانی دوباره بگیرد و نمای جدیدی به خود بگیرد. تنها نکته هنگام انتخاب پرده آشپزخانه استفاده از پرده شید رول یا بالا‌رو و مدل رومی برای پشت سینک است. هنگام شستشوی ظروف این پرده‌ها به راحتی بالا رفته و کثیف یا خیس نمی‌شوند.

11.استفاده از سقف کاذب آشپزخانه

اولین و مهم‌ترین فاکتور برای انتخاب سقف کاذب آشپزخانه، جنس آن است. جنس انتخابی شما باید قابل شستشو، مقاوم در برابر حرارت و رطوبت باشد. مانند سقف کاذب کشسان، آسمان مجازی، پی‌وی‌سی و طلقی یا همان پلکسی. بعد از انتخاب جنس باید طرح مناسب را با توجه به میزان نور، موقعیت و ابعاد آشپزخانه خود انتخاب کنید. اگر آشپزخانه کوچک دارید از انتخاب سقف‌های کاذب شلوغ و پرطرح بپرهیزید؛ زیرا آشپزخانه شما را کوچک‌تر نشان می‌دهد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها