روند ادامه دار صعودی قیمت گوشت

کد خبر: 1123081

قیمت گوشت قرمز که طی هفته های گذشته افزایش یافت، همچنان به روند صعودی خود ادامه می دهد و اقداماتی چون توقف صادرات دام نیز نتوانسته منجر به ایجاد تعادل در بازار شود.

روند ادامه دار صعودی قیمت گوشت

قیمت گوشت قرمز که طی هفته‌های گذشته روند افزایشی یافته بود همچنان به سیر صعودی خود ادامه می‌دهد.بر این اساس قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفندی بین ۱۴۰ تا ۱۴۸ هزار تومان، راسته گوسفندی بین ۱۴۵ تا ۱۴۸ هزار تومان، سردست گوسفندی بین ۱۳۹ تا ۱۴۸ هزار تومان، ران گوسفندی بین ۱۶۰ تا ۱۷۹ هزار تومان و ران گوساله بین ۱۶۵ تا ۱۷۹ هزار تومان است.

به گفته فعالان بازار، مطرح شدن مباحث مبنی بر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در هفته‌های گذشته منجر به این افزایش قیمت شده و با وجود اینکه مسئولان دولتی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی را تکذیب کردند هنوز بازار گوشت به تعادل نرسیده است.

با افزایش قیمت گوشت قرمز، مباحثی مطرح شد مبنی بر اینکه آزاد شدن صادرات دام زنده منجر به چنین اتفاقی شده و دولت باید جلوی صادرات را بگیرد، به دنبال این اتفاق دولت نیز برای تنظیم بازار این کالا، حدود ۱۰ روز قبل صادرات دام زنده را مدت کوتاهی بعد از آزاد شدن آن مجدداً متوقف کرد تا قیمت این کالا در بازار داخل کنترل شود.

در همین زمینه افشین صدر دادرس رئیس اتحادیه دام سبک در گفتگو با خبرنگار مهر با انتقاد از این تصمیم دولت گفت: قیمت دام زنده طی حدود ۴۵ روز گذشته ۳ تا ۴ هزار تومان افزایش یافته اما توزیع کنندگان گوشت در بازار مدعی شدند که در این مدت قیمت گوشت روزانه ۳ هزار تومان بالا رفته است. بنابراین به وضوح می‌توان دید که افزایش قیمت گوشت هیچ ربطی به صادرات ندارد و مربوطه به کسانی است که بازار عرضه گوشت را در اختیار دارند.

با توجه به اینکه صادرات دام زنده نیز بیش از ۱۰ روز است که متوقف شده اما این مسئله نتوانسته بر روی قیمت گوشت در داخل تأثیرگذار باشد. باید مسئولان امر به دنبال عوامل دیگری باشند که موجب ایجاد نابسانی در بازار شده است. چرا که به تدریج به ایام عید نیز نزدیک می‌شویم و تنظیم بازار کالایی مانند گوشت در چنین شرایطی اهمیت بسزایی پیدا می‌کند. و اگر دولت الان نتواند بازار این کالا را کنترل کند در ایام عید با چالش جدی در این حوزه مواجه خواهیم شد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها